• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

حضور ماندگار سپاه همدان در تمام مقاطع انقلاب/ غلبه رویش ها بر ریزش های انقلاب

  • کد خبر : 61544
  • 03 اردیبهشت 1399 - 13:11
حضور ماندگار سپاه همدان در تمام مقاطع انقلاب/ غلبه رویش ها بر ریزش های انقلاب

سردار مهدی فرجی با بیان اینکه سپاه استان همدان در تمام برهه های حساس انقلاب به عنوان یک محور، حضوری پر رنگ و غیر قابل جایگزین داشته است، گفت: ما وقت خود را صرف بحث های بیهوده سیاسی نکرده و نخواهیم کرد. سردار مهدی فرجی، جانشین فرمانده سپاه استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر […]

سردار مهدی فرجی با بیان اینکه سپاه استان همدان در تمام برهه های حساس انقلاب به عنوان یک محور، حضوری پر رنگ و غیر قابل جایگزین داشته است، گفت: ما وقت خود را صرف بحث های بیهوده سیاسی نکرده و نخواهیم کرد.

سردار مهدی فرجی، جانشین فرمانده سپاه استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: موسسین سپاه استان همدان را باید حاج محمد سماوات،شهید نیکومنظر،آقای کوشش،شهید همدانی و چند عزیز دیگر دانست.

وی با بیان اینکه خواهر دباغ با هماهنگی سپاه کل برای فرماندهی به همدان آمدند، ادامه داد: شورای موسسین سپاه با همه توان بر محوریت محمد سماوات شکل گرفت.

جانشین سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با اشاره به نقش محوری همدانی ها در تشکیل لشکر محمد رسول الله گفت: برای شکل گیری لشکر محمد رسول الله حدودا ۳۰ الی ۴۰ نفر از سپاه همدان همراه با شهید حسین همدانی به لشکر وارد شدند و در هسته اولیه شکل گیری لشکر محمد رسول الله نقش مهمی داشتند.

وی حاج حسین همدانی را عنصر اثرگذار در تاسیس این لشگر دانست و گفت: بعد از عملیات فتح المبین شهید بزرگوار حاج حسین همدانی پیگیر تاسیس تیپ ۳۲ انصارالحسین (ع) شدند و با کمک بچه های همدان این تیپ شکل گرفت.

نقش سپاه همدان در پشتیبانی از استان های غرب کشور  انکار ناشدنی است

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ما در آماد و پشتیبانی نیروی حاج حسین همدانی بودیم، افزود: باید بگوییم نقش سپاه همدان در پشتیبانی از همه استان های غرب کشور یک مسئله انکار ناشدنی است.

فرجی با مرور رشادت های سپاه همدان در مناطقی نظیر صلوات آباد و مقابله با ضد انقلاب در سنندج، ادامه داد: تاریخ هرگز رشادت های بچه های همدان در گردنه های سربه فلک کشیده کردستان و دشت های فراخ خوزستان را فراموش نخواهد کرد.

جانشین سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه پشتیبانی از غرب کشور در دوران دفاع مقدس و برخورد با ضد انقلاب برعهده همدانی ها بود، افزود: در این مسئله هم حاج محمد سماوات به عنوان یکی از موسسین سپاه همدان نقش محوری را ایفا می کرد.

حضور در عرصه های فرهنگی ویژگی اصلی بسیج و سپاه همدان

وی برخورد با گروهک های ضد انقلاب در همدان را نقطه عطف و افتخار دیگری در کارنامه سپاه همدان برشمرد و افزود: زمانی در این شهر هرکس محاسنی داشت سوژه ترور منافقین بود اما فرزندان این شهر در سپاه با اقدامات و رشادت های خود این سنگ دلی ها و ترورها را جمع کردند.

جانشین سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان حضور در عرصه های فرهنگی را ویژگی اصلی بسیج و سپاه همدان دانست و عنوان کرد: در سال های پس از جنگ هم حضور سپاه همدان در برخورد با ضد انقلاب در غرب کشور و حفاظت از مرزها تا همین امروز ادامه داشته است.

فرجی با بیان اینکه سپاه استان همدان در تمام برهه های حساس انقلاب به عنوان یک محور، حضوری پر رنگ و غیر قابل جایگزین داشته است، گفت:  حضور در جبهه مقاومت و مقابله با تکفیری ها از اقدامات ماندگار سپاه همدان است و ما علاوه بر ۱۴ شهید سرافراز حضور شهید همدانی و شهادت او در سوریه را باید به عنوان سند افتخار بدانیم.

وی با اشاره به سخنان حاج قاسم سلیمانی و سرلشگر باقری در خصوص نقش حاج حسین همدانی در سوریه اظهار کرد: بدون شک حضور شهید حاج حسین همدانی موجب آگاهی مردم سوریه از نیت تکفیری ها و تبدیل مردم به نیروهای بسیج مردمی شد و ارتش و دولت سوریه هم بارها بر نقش این شهید بزرگوار تاکید دارند.

اقدامات جهادی و کمک به محرومین برگ دیگری از افتخارت شهدا و سپاهیان همدان

جانشین سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان اقدامات جهادی و کمک به محرومین را برگ دیگری از افتخارت شهدا و سپاهیان همدان دانست و ادامه داد: سپاه همدان در طی سال های دفاع مقدس و بعد از آن در دوران های مختلف تا به امروز در تمام مشکلات و کاستی ها در کنار مردم استان با همه توان ایستاده و خدمت کرده است.

فرجی با بیان اینکه نقش و جایگاه سپاه همدان در اقدامات تربیتی و فرهنگی  یک ویژگی مشخص و متفاوت است، گفت: بیشترین سالن های ورزشی ۹ دی و صالحین در کشور متعلق به استان همدان است که این جایگاه عملکرد فرهنگی و تربیتی سپاه همدان را با محوریت شجره طیبه صالحین نشان می دهد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس توجه ویژه به مجموعه های فرهنگی، هنری و فرهنگ سازی در جهت تعمیق باورهای ملی و دینی را در همدان بارز عنوان کرد و افزود: باغ موزه دفاع مقدس در همدان که حاصل فکر و خلاقیت شهید بزرگوار حاج حسین همدانی است خود گواهی بر دغدغه های فرهنگی سپاه در استان همدان است.

جانشین سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان اهدای جهزیه، ساخت خانه برای محرومین و اقدامات جهادی در حوزه های مختلف بهداشتی، عمرانی و فرهنگی توسط گروه های جهادی را به عنوان عرصه های مهم حضور سپاه همدان در میان مردم دانست و افزود: سپاه جزئی از مردم است و اقدامات خود را بر محوریت ایثار و از خودگذشتگی برای مردم سازماندهی می کند.

قرارگاه خاتم سازندگی در هر نقطه و مکانی  پیشقدم شده است

وی اقدامات سپاه را برگرفته اصل حفاظت از مردم و انقلاب دانست و گفت: قرارگاه خاتم سازندگی هر نقطه و مکانی مشکلی نظیر سیل، زلزله و بیماری پیش آمده است برای حل آن پیشقدم شده است.

فرجی با اشاره به پروژه ساماندهی آب های سطحی غرب کشور، آن را یک ابر پروژه برای رفاه و معیشت مردم غرب عنوان کرد و افزود: به زودی برکات این طرح عظیم آبی روشن خواهد شد و کشور و مردم از این نعمت عظیم بهره مند خواهد شد ضمن اینکه از بسیاری از مشکلات حوزه آب های سطحی نیز جلوگیری خواهد شد.

جانشین سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه صنعت بزرگ سد سازی یکی دیگر از عرصه های حضور جوانان انقلابی سپاه است، گفت: ما وقت خود را صرف بحث های بیهوده سیاسی نکرده ایم و نخواهیم کرد بلکه با خدمت صادقانه در عرصه های مختلف باید زمینه ظهور حضرت مهدی عج را برآورد کنیم و این زمینه هم گناه و فساد نیست بلکه ایثار و جهاد است.

فرجی رویش های انقلاب و سپاه را چندین برابر ریزش های آن عنوان اظهار کرد: وقتی جوانی مانند شهید شوهانی در سوریه در برابر چندین گردان تکفیری النصره ایستادگی می کند انسان در برابر این رویش ها چیزی جز تقدیر ندارد.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=61544
  • دیدگاه‌ها برای حضور ماندگار سپاه همدان در تمام مقاطع انقلاب/ غلبه رویش ها بر ریزش های انقلاب بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.