• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
1
شهیدی که حتی در جبهه نیز به فکر تعلیم و تربیت دانش آموزان بود؛

از معلمی در روستا تا فرماندهی عملیات سپاه

  • کد خبر : 215344
  • 12 اردیبهشت 1403 - 9:52
از معلمی در روستا تا فرماندهی عملیات سپاه
شهید تقی بهمنی، معلمی فداکار و فرماندهی دلاور بود که با وجود از دست دادن یک دست در دوران جوانی، از هیچ تلاشی برای دفاع از میهن و خدمت به مردم دریغ نکرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ شهید تقی بهمنی، معلمی فداکار و فرماندهی دلاور بود که با وجود از دست دادن یک دست در دوران جوانی، از هیچ تلاشی برای دفاع از میهن و خدمت به مردم دریغ نکرد.

او که در دوران جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت، با رشادت ها و ایثار خود، الگویی برای همرزمانش بود.

شهید بهمنی ساده زیستی و ایثار را سرلوحه زندگی خود قرار داده بود و تمام دارایی خود را وقف ساخت کتابخانه برای دانش آموزان کرد.

او سرانجام در سن ۲۵ سالگی در راه دفاع از خاک مقدس ایران به شهادت رسید و نام خود را در تاریخ پرافتخار این سرزمین جاودانه کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی، بهمنی با وجود از دست دادن یک دست در دوران جوانی، داوطلبانه راهی جبهه ها شد. او در جبهه های غرب و کردستان با رشادت و شجاعت مثال زدنی با دشمن متجاوز جنگید و بارها از سوی همرزمانش مورد تقدیر قرار گرفت.

بهمنی در کنار رشادت های خود در میدان نبرد، در امور فرهنگی و تربیتی نیز فعال بود. او با برپایی کلاس های درس برای رزمندگان، نقش مهمی در ارتقای سطح دانش و معرفت آنها ایفا کرد.

این معلم شهید سرانجام در سن ۲۵ سالگی و در خلال عملیات ثامن الائمه در منطقه سرپل ذهاب بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

شهادت تقی بهمنی، فداکاری و از خودگذشتگی معلمان ایرانی در دوران جنگ ایران و عراق را به نمایش گذاشت. او الگویی ماندگار برای نسل های آینده ی ایران به یادگار گذاشت.

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215344
  • دیدگاه‌ها برای از معلمی در روستا تا فرماندهی عملیات سپاه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.