• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
ائمه جمعه استان همدان تاکید کردند:

جهاد تبیین یعنی گرفتن میدان از دشمن

  • کد خبر : 208666
  • 15 دی 1402 - 14:21
جهاد تبیین یعنی گرفتن میدان از دشمن
امامان جمعه و ائمه‌ جماعات شهرستانهای استان همدان با بیان اینکه دشمن درصدد وارونه‌نمایی و خلاف واقع گویی است تاکید کردند: جهاد تبیین به معنی گرفتن میدان از دشمن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: دشمن با انواع ابزار رسانه ای درصدد شبهه افکنی و القای ناامیدی در کشور است که باید مراقب این موارد باشیم.

وی اظهار داشت: در مقابل این نقشه‌های دشمنان باید در جهاد تبیین کوشا باشیم چون دشمن درصدد وارونه‌نمایی و خلاف واقع گویی است.

امام جمعه نهاوند افزود: جهاد تبیین یعنی بیان واقعیت‌ها و پیشرفت‌های کشور چون اگر ما روایت نکنیم دشمنان به روش خودشان و با اهداف شوم روایت می‌کنند.

حجت الاسلام مغیثی اظهار داشت: جهاد تبیین همانطور که مقام‌ معظم رهبری فرمودند؛ واجب فوری و قطعی امروز است و این جهاد یعنی میدان را از دشمن بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات بیان داشت: انتخابات پرشور امنیت آفرین و زمینه‌ساز پیشرفت است و باید در راستای جهاد تبیین ضرورت حضور در انتخابات را بیان کنیم.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: انتخابات حد‌اکثری باعث ناامیدی دشمنان می‌شود و انسجام و وحدت ملی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: هرکسی که توان دارد و مخاطب دارد و می‌تواند مردم را به حضور در انتخابات تشویق کند باید در این راه حرکت کند.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از سخنانش به جنگ غزه اشاره کرد و گفت: در میدان جنگ صهیونیست‌های کودک‌کش شکست‌های زیادی از رزمندگان حماس خورده‌اند و به همین دلیل کودکان و زنان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها گفت: اگر صلاحیت کسی تأیید نشد اینجور برداشت نشود که نقص یا مشکلی دارد که اینطور صحبت‌ها درست نیست و همه کسانی که در انتخابات کاندیداها شدند وظیفه خود را انجام داده اند.

حضور در پای صندوق رأی انتقام سخت از استکبار است

امام جمعه شهرستان اسدآباد انتخابات را ناموس کشور و یک فرصت دانست و گفت: شکرانه این فرصت آن است که حضور همگان در انتخابات پر شور باشد و سیلی نهایی به گوش استکبار نواخته شود.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۵ دی‌ماه در شهرستان اسدآباد با تاکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، بهترین عمل و افضل جهاد را انتظار فرج دانست و گفت: اینکه انتظار گشایش داشته باشیم، انسان را متوقف نمی‌کند، اولیا به ما یاد می‌دهند که فردا را روشن ببینیم.

وی بااشاره به پشت سرگذاشتن ایام ولادت حضرت زهرا(س)، گفت: فاطمی‌ها نماد عشق‌ورزی هستند و حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ای از فاطمی‌هاست.

امام جمعه شهرستان اسدآباد با اشاره به سیل جمعیت در گلزار شهدای کرمان، گفت: خفاشان کوردل نتوانستند سیل جمعیت زائران را در سالگرد سردار دلها بر مزار او ببینند و برتابیدند و دست به عملیات انتحاری زدند.

وی با بیان اینکه امروز ارابه اوکراین و نظام سرمایه‌داری در غرب به گل نشسته و همین باعث اقدام مذبوحانه استکبار شده است، افزود: اصلی‌ترین پایگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال هم پاشیدن است و ارتش آنان پایمال شده است، با جهادی که سردار سلیمانی کرد، ریشه آمریکا یک به یک از منطقه می‌خشکاند.

حجت‌الاسلام موحدی به بیداری ملت‌های جهان در براب رظلم در غزه اشاره کرد و گفت: همه می‌دانند داعش سگ هار تربیت یافته آمریکا و اسرائیل است و این اقدام مذبوحانه که مزدورهای باقی مانده از آنان انجام و ترقه‌بازی می‌کنند، هنر نیست بلکه هنر آن است که حماس و جبهه نیروهای مقاومت در میدان نبرد انجام می‌دهند و مردانه می‌جنگند.

وی با بیان اینکه انتقامی سخت در انتظار استکبار و رژیم کودک کش اسرائیل است، افزود: قطعاً با انتقام سخت دل‌های محزون مردم شاد می‌شود.

امام جمعه شهرستان اسدآباد انتخابات را فرصت دشمن‌شکن خواند و گفت: حضور و مشارکت شما مردم در پای صندوق رأی خود یک نوع سیلی بزرگ به دشمن و استکبار جهانی است.

وی انتخابات را ناموس کشور و یک فرصت دانست و گفت: شکرانه این فرصت آن است که حضور همگان در انتخابات پر شور باشد و سیلی نهایی به گوش استکبار نواخته شود.

در این نماز جمعه مردم شهرستان اسدآباد با محکوم کردن حادثه ترویستی در گلزار شهدای کرمان، شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل را سر دادند.

وحدت امت مایع قدرت در دنیاست

حجت الاسلام و المسلمین علی غفاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، حادثه تروریستی در کرمان بدست منافقین کور دل را محکوم خواند و یاد شهیدان را گرامیداشت و گفت: اگر امت واحده شکل بگیرد هم قوت و هم موفقیت‌های این امت بیشتر می‌شود.

امام جمعه فامنین گفت: یکی از تهدیدها و مشکلات و آسیب‌ها که باید خیلی مواظب باشیم که باعث زجر برخی خانواده‌ها می‌شود بدعت‌هایی است که در مراسم‌های عروسی وجود دارد.

وی افزود: خوشا به سعادت عزیزانی که در مسیر سعادت قدم برداشتند و شهدا با رعایت تقوا به فرض و رستگاری رسیدند علی‌الخصوص شهدای عزیزی که توسط عاصر تکفیری به درجه شهادت نائل شدند.

علی غفاری تصریح کرد: آنچه لازم است بدانید تکفیری‌ها بدانند همانطور که سردار سلیمانی فرمودن ما ملت امام حسین هستیم و از مرگ هراسی نداریم اینها می‌خواهند با این حرکت‌ها ما را بترسانند باید بدانند ما روز شماری می‌کنیم برای شهادت و در مسیر ریشه کم کردن سگ کثیف آمریکا منطقه اسرائیل آماده فدا کردن جان خود می‌باشیم.

امام جمعه شهرستان فامنین اظهار داشت: چیزی که لازم است اشاره کنیم عاملان حادثه تروریستی دو عامل دارد اول مباشر و دوم اصلی عامل اول مباشر یعنی نیروی حاضر در محل اصلی حادثه، نکته‌ای که قائل توجه است عامل اصلی است که نباید از آن عامل باشیم.

وی با اشاره با عامل اصلی و ذاتی و این حادثه‌ها استکبار جهانی و صهیونیستم است بیان داشت: رهبر عالی قدر در بیانی که صادر کردند به مغزهای مفسد شرارت اشاره کردند. عامل اصلی صهیونیستم بوده و دم خروش صهیونیست‌ها در بیاینه داعش به چشم می‌خورد.

حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری افزود: نشان‌دهنده این است که دست کثیف استکبار جهانی و اسرائیل جنایتکار وجود دارد و باید این‌ها بدانند انتقام به موقع، عاقلانه، هوشمندانه و سخت و ویرانگر خواهد بود.

غفاری با اشاره به کارهایی که در شهرستان در حال پیگیری و تحقق می‌باشد افزود: خبر نوید بخشی که در این تریبون نماز جمعه اعلام می‌کنم در هفته گذشته در نشستی خصوصی با وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی درخواست‌های خوبی داشتیم و دستورهایی خوبی صادر شد و پیگیری‌های خوبی شکل گرفت و یکی از دستورات ایشان مشکل بدهی ستاد نماز جمعه به تأمین اجتماعی حل شد.

وی اضافه کرد: در مجموعه ستاد نماز جمعه کارهای خوبی صورت گرفته از مجموعه کسبه و بازاریان و همه مردم تشکر می‌کنیم کارهای خوبی در عرصه تربیتی در شهرستان در حال شکل گیری می‌باشد و در حوزه علمیه اخلاص این عزیزان قابل تقدیر است. امسال حوزه‌های علمیه خواهران و برادران فامنین در سطح استان جزء برترین‌ها بوده است.

غفاری خاطرنشان کرد: در مورد دعوت وزیر محترم ارشاد اسلامی ماه‌ها تلاش شد و ایشان در شهرستان ما می تواند تاثیر گذار باشد و اعتبار خوبی برای مجتمع فرهنگی شهرستان اختصاص یافت و وزیر محترم صنعت و معدن در سفر به شهرستان که با برکت بود و در سالهای آینده برکات این سفر دیده خواهد شد.

امام جمعه فامنین افزود: یکی از برادران با اخلاص شهرستان اخیرا” ۲ میلیارد تومان از حق خودشان اهدا کردند برای شهرستان ۸۰۰ میلیون برای آموزش آموزش پرورش اهدا نمودند، مجموعه مسئولیت شهرستان و دست اندرکاران این کارها را انجام داده‌اند.

نکته بعد در بحث ساخت حسینیه برای مسجد اعظم شهرستان قدم‌هایی برداشته شده است و ۵۰۰ متر در ضلع شرقی که ۲۰ تن سیمان در این خصوص تأمین شده است و امیدواریم مردم شهرستان در این خصوص اقدام کنند و دستگیر ما باشند.

انتهای خبر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208666
  • دیدگاه‌ها برای جهاد تبیین یعنی گرفتن میدان از دشمن بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.