• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

جناب شهردار نگاه ۱۰۰ ساله پیشکشتان، پروژه های فعلی را اصولی افتتاح کنید!/یک پل و دو مطالبه ساده

  • کد خبر : 119970
  • 13 تیر 1400 - 18:43
جناب شهردار نگاه ۱۰۰ ساله پیشکشتان، پروژه های فعلی را اصولی افتتاح کنید!/یک پل و دو مطالبه ساده

پس از افتتاح پل شهید همدانی در چهار راه موسوم به چراغ قرمز در همدان و جدایی پیرامون آن، دو مطالبه ساده و جدی وجود دارد؛ نخست طرح مطالعاتی این پل(در صورت وجود!) منتشر، و دوم آن که ریز هزینه کردهای ساخت این پل به همراه برآورد اولیه برای اطلاع مردم به طور علنی اعلام […]

پس از افتتاح پل شهید همدانی در چهار راه موسوم به چراغ قرمز در همدان و جدایی پیرامون آن، دو مطالبه ساده و جدی وجود دارد؛ نخست طرح مطالعاتی این پل(در صورت وجود!) منتشر، و دوم آن که ریز هزینه کردهای ساخت این پل به همراه برآورد اولیه برای اطلاع مردم به طور علنی اعلام شود.

به گزارش عصر همدان؛ پس از افتتاح پل شهید همدانی در چهار راه موسوم به چراغ قرمز در همدان و جدایی پیرامون آن، دو مطالبه ساده و جدی وجود دارد.

نخست طرح مطالعاتی این پل(در صورت وجود!) منتشر، و دوم آن که ریز هزینه کردهای ساخت این پل به همراه برآورد اولیه برای اطلاع مردم به طور علنی اعلام شود.

شنبه هفته عباس صوفی شهردار همدان در بازدیدی که از شهرداری منطقه دو همدان داشت، نکات مهم و قابل تاملی را بیان کرده که در روزنامه هگمتانه یکشنبه ۶ تیر نیز منتشر شده بود.

او در این جلسه خطاب به مدیران شهرداری تاکید کرده بود که در پروژه های شهری با نگاه حداقل یکصد ساله برنامه ریزی و پیگیری شود.

حال بر آن هستیم که برای نمونه یک پروژه شهری اجرا شده توسط شهرداری همدان را با این معیار بررسی کنیم.

پروژه تقاطع غیرهمسطح چهار راه موسوم به چراغ قرمز همدان

این پل در ۲۷ آبان ۹۴ کلنگ زنی شد و قرار بود با اعتباری ۴۳ میلیارد تومانی ظرف ۳۶ ماه به صورت کامل در سه سطح و دو دور برگردان به بهره برادری برسد.

وعده ای که پس از نزدیک به ۶ سال، تنها یک سطح آن به بهره برادری رسید و مشکلات جدید متعددی که حتی علمی و کاربردی بودن آن را نیز با تردید جدی روبرو کرده است.

سوال و مطالبه اهالی رسانه از شهردار همدان روشن و واضح است، همان دو مطالبه ساده و البته منطقی ابتدای نوشتار؛ نخست آن که در صورت وجود طرح مطالعاتی، آن را برای آشنایی مردم همدان منتشر کنند.

و دوم میزان هزینه صرف شده برای این پل نیز اطلاع رسانی شود تا مردم بتوانند طبق اسناد قضاوت کنند؛ این که پس از ۶ سال مزاحمت و محدودیت و مسائلی از این قبیل چه میزان از جیب آن ها برای این پل هزینه شده است.

در خصوص نگاه حداقل ۱۰۰ ساله به پروژه های شهری هم باید گفت؛ جناب آقای شهردار نگاه ۱۰۰ ساله پیشکش، لااقل برای چند روز یا چند هفته برنامه ریزی کنید.

متاسفانه این پل افتتاح و پس از بهره برادری در روز دوم یک لاین آن توسط پلیس راهور مسدود شد و اما در نهایت این لاین با فشار مسئولان! باز شد‌

سپس برای کاهش بار ترافیکی به میدان باباطاهر، اقدام به کوچک کردن فضای سبز مجاور لاین کندرو میدان شد آن هم دون توجه به این نکته مهم که شاید گره ترافیکی در این مقطع به صورت محدود حل شود اما این مشکل به چند ۱۰ متر بالاتر منتقل خواهد شد.

نکته قابل ذکر هم اینکه هنوز ورودی های مربوط به خیابان مجاور به دلیل آماده نشدن سطح دوم پل به میدان باباطاهر منتقل نشده است که به طور قطع این انتقال مشکل را تشدید می کند.

بحث ارتفاع پل و اشراف به مجموعه های نظامی و انتظامی نیز موضوع مبهمی است که احتمالاً پاسخی برای آن وجود نداشته باشد.

علاوه بر این معضلات، موضوع تصادف و گیر کردن سقف کامیونت شرکت پگاه به زیر پل در روز گذشته هم حاشیه ساز شده است بدان معنا که پل از نظر ارتفاع هم استاندارد د های لازم را ندارد. ( انتشار تصاویر تابلوی محدودیت ارتفاع در کنار سقف پل هم کارشناسی نبودن کار را فریاد می زند، چرا که تابلوی محدودیت ارتفاع در فاصله مناسب با نصب تیرهای مخصوص، اعلام می شود)

در یک کلام، جناب آقای شهردار؛ نگاه یکصد ساله یا به تعبیر خودتان حداقل یکصد ساله پیشکش … پروژه ها را با نگاه چند روزه و چند هفته افتتاح کنید تا شاهد این همه مشکل در حوزه مدیریت شهری نباشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=119970
  • دیدگاه‌ها برای جناب شهردار نگاه ۱۰۰ ساله پیشکشتان، پروژه های فعلی را اصولی افتتاح کنید!/یک پل و دو مطالبه ساده بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.