• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

جلوگیری از پیشرفت معلولیت سیاست حوزه اجتماعی استان است

  • کد خبر : 35305
  • 12 آذر 1398 - 14:26
جلوگیری از پیشرفت معلولیت سیاست حوزه اجتماعی استان است

استاندارد همدان گفت: جلوگیری از پیشرفت معلولیت از سیاست های جدی حوزه اجتماعی استان در سال جاری است. به گزارش عصر همدان؛ سید سعید شاهرخی ظهر امروز در مراسم روز جهانی معلول در هتل باباطاهر همدان ضمن گرامیداشت دوم دسامبر ۲۲ آذرماه روز جهانی معلولان اظهار کرد: این روز فرصت مغتنمی است که اذهان عمومی […]

استاندارد همدان گفت: جلوگیری از پیشرفت معلولیت از سیاست های جدی حوزه اجتماعی استان در سال جاری است.

به گزارش عصر همدان؛ سید سعید شاهرخی ظهر امروز در مراسم روز جهانی معلول در هتل باباطاهر همدان ضمن گرامیداشت دوم دسامبر ۲۲ آذرماه روز جهانی معلولان اظهار کرد: این روز فرصت مغتنمی است که اذهان عمومی با توانمندی معلولان جامعه آشنا شوند.

وی با بیان اینکه باید در این روز جهانی شرایط معلولان را به جامعه بشناسانیم افزود: باید جامعه آگاه شود که معلولان با محدودیت فیزیکی توان و استعداد برتری دارند که با شکوفایی این استعدادها می توانند در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه تاثیرگذار باشند.

استاندارد همدان با اشاره به اینکه معلولان در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی موفق عمل کرده اند گفت: باید در روز معلول از فرصت به دست آمده توانایی و استعداد معلولان را به جامعه شناساند.

شاهرخی خطاب به دستگاه های اجرایی ضمن تشکر از همکاری با بهزیستی استان بیان کرد: باید دستگاه های اجرایی با همکاری خود در زمینه های مختلف مناسب سازی و …. شرایط زندگی معلولان را در جامعه تسریع کنند.

وی با بیان اینکه حوزه اجتماعی استاندارد ی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی درصدد پیشگیری از بروز معلولیت در جامعه است تصریح کرد: یکی از سیاست های جدی استان در حوزه اجتماعی جلوگیری از پیشرفت معلولیت در جامعه است.

استاندارد همدان ادامه داد: سیاست حوزه اجتماعی خودکفایی معلولان با توجه به استعدادهای آنهاست و بهسازی و مناسب سازی نیز از دیگر برنامه های مهم برای معلولان است.

شاهرخی با اشاره به اینکه مستمری یک فرد معلول از ۵۰ هزار تومان امروز به ۹۴۵ هزار تومان رسیده است خاطرنشان کرد: مستمری یک خانواده ۵ نفره معلول که قبلا ۱۰۰ هزار تومان بود امروز به مبلغ یک میلیون و ۶۸۰ تومان رسیده است.

وی یادآور شد: دولت برای ادامه تحصیل رایگان معلولان در مقطع فوق لیسانس دانشگاه آزاد اقدام کرده و در مقطع دکترا نیز تا ۴ میلیون تومان کمک هزینه ادامه تحصیل معلولان را تقبل می کند.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=35305
  • دیدگاه‌ها برای جلوگیری از پیشرفت معلولیت سیاست حوزه اجتماعی استان است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.