• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
مدیر منابع آب شهرستان نهاوند خبر داد:

تجهیز ۶۰۰ حلقه چاه به کنتور هوشمند

  • کد خبر : 210574
  • 14 بهمن 1402 - 14:41
تجهیز ۶۰۰ حلقه چاه به کنتور هوشمند
مدیر منابع آب شهرستان نهاوند گفت: در راستای مدیریت مصرف آب با نصب ۵۰ کنتور هوشمند از ابتدای سال جاری تعداد چاه‌های کشاورزی دارای کنتور به ۶۰۰ حلقه رسیده است.

علی فلک الدین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر همدان» گفت: با اجرای مدیریت همزمان آب و برق، مدیریت بر منابع آبی شهرستان حتی بر روی چاه‌های فاقد کنتور هم فراهم شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای مصوبات هیئت وزیران و جز بند «ز» ماده ۲۹ قانون توزیع عادلانه آب و همچنین ماده ۷ آیین نامه اجرایی بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

فلک الدین اظهار داشت: این اقدام با هدف مدیریت هم‌زمان آب و مصرف برق در چاه‌های کشاورزی انجام می‌شود و طبق آن شرکت‌های توزیع برق و آب‌ منطقه‌ای مکلف‌اند نسبت به اجرای شیوه‌نامه مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی اقدام نمایند.

وی افزود: بر اساس این شیوه‌ نامه‌ مبنای محاسبه، برداشت حجم مجاز آب مندرج در پروانه بهره‌برداری چاه کشاورزی خواهد بود.

مدیر منابع آب شهرستان نهاوند عنوان کرد: به استناد ماده ۱۲ قانون توزیع عادلانه آب مالکان پروانه بهره برداری طبق قانون جهت محاسبه حجم آب برداشتی، می بایست کنتور هوشمند بر روی چاه های خود نصب کنند.

فلک الدین تصریح کرد: بر این اساس آب‌بهای چاه‌های فاقد کنتور با جریمه دو برابری محاسبه می‌شود و همچنین بهای برق مصرفی با جریمه محاسبه خواهد شد.

وی اظهار داشت: جهت تسهیل در روند نصب کنتور و کمک به بهره برداران، طی تفاهم نامه شرکت‌ آب منطقه‌ای همدان و بانک مهر ایران، تسهیلات قرض الحسنه با بهره ۴ درصد در اختیار کشاورزان قرار داده می شود.

مدیر منابع آب شهرستان نهاوند در خصوص عملکرد این اداره در خصوص کنتورهای هوشمند گفت: در سال جاری برای تعداد ۵۰ حلقه چاه کنتور هوشمند نصب شده و این روند ادامه دارد.

فلک‌الدین افزود: در مجموع تا امروز حدود ۶۰۰ حلقه معادل ۵۴ درصد چاه های مجاز در شهرستان نهاوند به انواع کنتور هوشمند مجهز شده اند.

وی تاکید کرد: یکی از پایه‌های اصلی اجرایی شدن موضوع مدیریت توأمان آب و برق همراهی وزارت جهاد کشاورزی است و مواردی از جمله اصلاح الگوی کشت در حیطه اختیار این وزارتخانه است که ضرورت همکاری وزارت جهاد کشاورزی را نشان می‌دهد.

مدیر منابع آب شهرستان نهاوند گفت: همچنین فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نیز از جمله اقدامات مؤثر در موضوع مدیریت توأمان آب و برق است که باید از طریق تبلیغات، این مهم به مردم شناسانده شود تا همکاری آن‌ها را در این بخش جاری سازد.

فلک الدین تعداد چاه‌های مجاز شهرستان نهاوند را ۱۱۰۰حلقه اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در نقاط مختلف شهرستان مسدود شده است.

وی با بیان اینکه عمق انسداد این تعداد چاه غیر مجاز مسدود شده به میزان ۷۴۷ متر است، اظهار داشت: با انسداد این تعداد چاه از برداشت غیرقانونی ۳۰۸ هزار و ۸۵۱ مترمکعب آب در سال جلوگیری شده است.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210574
  • دیدگاه‌ها برای تجهیز ۶۰۰ حلقه چاه به کنتور هوشمند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.