• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
در پی ارسال پیامک بنیاد مسکن؛

تجمع مردمی شکل گرفت

  • کد خبر : 210653
  • 17 بهمن 1402 - 8:21
تجمع مردمی شکل گرفت
دو روز پیش پیامکی به متقاضیان مسکن ملی در شهرستان بهار ارسال شد که مضمون آن این بود که تا پایان وقت اداری شانزدهم بهمن‌ماه برای تعیین زمین و وام مسکن به بنیاد مسکن بهار مراجعه کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ دو روز پیش پیامکی به متقاضیان مسکن ملی در شهرستان بهار ارسال شد که مضمون آن این بود که تا پایان وقت اداری ۱۶ بهمن‌ماه برای تعیین زمین و وام مسکن به بنیاد مسکن شهرستان بهار مراجعه کنید.

متن پیامک بدین شرح بود: (آنی)
متقاضی محترم طرح نهضت ملی شهر بهار، لالجین، صالح آباد و مهاجران
نظر به تأمین زمین در روستاهای گوگ تپه، میهمله سفلی، لتگاه، همه کسی، زاغه، آق کهریز چنانچه تمایل به دریافت زمین و وام قرض الحسنه ۳۵۰ میلیونی دارید، حداکثر تا ساعت ۱۲ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ به بنیاد مسکن شهرستان بهار مراجعه و فرم های مربوطه را تکمیل نمائید.

این پیامک شائبه‌های زیادی را در ذهن مخاطبان به جهت اینکه بنیاد مسکن قصد دارد زمین‌های روستایی را به شهروندان بهاری واگذار نماید، در فضای مجازی و حقیقی نشر پیدا کرد.

شهروندان به این مطلب که چرا باید در روستاهایی که فاصله زیادی از شهر بهار دارند، برای داشتن مسکن مهاجرت داده شوند معترض بودند.

به همین جهت خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان به محل اعزام شد تا جزئیات را از رئیس بنیاد مسکن جویا شود.

امیر خسروی رئیس بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: در پیامکی که به متقاضیان مسکن ملی در شهرستان بهار ارسال شده باید دقت بیشتری شود چرا که در پیامک عنوان شده است که در صورت تمایل به در اختیار گرفتن زمین در روستاهای ذکر شده مراجعه نمایید. اما شهروندان موضوع پیامک را خوب متوجه نشده و ازدحام زیادی در اداره بنیاد مسکن شهرستان بهار به‌وجود آمده است.

خسروی مزایای این طرح را این چنین شرح داد: زمین‌هایی در روستاهای یاد شده برای تحویل فوری به متقاضیان با اخذ وام ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، به‌صورت قرض الحسنه آماده تحویل است.

وی گفت: در شرایط عادی، وام مسکن به مبلغ ۵میلیارد ریال و با سود ۱۸ درصد است، اما وام ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیونی فعلی با در اختیار قرار دادن زمین در روستاهای یاد شده دارای شرایط وام قرض الحسنه با سود پائین است.

رئیس بنیاد مسکن در پاسخ به سئوال خبرنگار عصر همدان گفت: مقدار زیادی زمین در سه نقطه از شهر بهار در حال تملک و انتقال سند است و از سال آینده به‌صورت گروهی به متقاضیان مسکن ملی در شهر بهار واگذار خواهد شد.

ازدحام در بنیاد مسکن بهار به حدی بود که بیش از آن نتوانستیم با رئیس بنیاد مسکن مصاحبه کنیم اما باید گفت که این ازدحام بیشتر به خاطر برداشت غلط شهروندان و ساکنین شهر بهار از پیامک بنیاد مسکن بود، و لازم است ادبیات پیامک‌های ابلاغی با حوصله بیشتری تنظیم شود تا از بروز شایعات و مراجعه بی‌مورد متقاضیان جلوگیری شود.

انتهای خبر/ ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210653
  • دیدگاه‌ها برای تجمع مردمی شکل گرفت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.