• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
3

برنامه ریزی به سبک دهه ۶۰ را متوقف کنید

  • کد خبر : 203511
  • 15 آبان 1402 - 10:23
برنامه ریزی به سبک دهه ۶۰ را متوقف کنید
معمولا بعد از هر مناسبت ، گلایه های اقشار مختلف مردم از برنامه های مناسبتی و ملی که معمولا توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در کشور و استان برگزار می شود، بیشتر می شود.‌ دلیل عمده این گلایه ها ، عدم توجه به شرایط زمان و مناسبت و برنامه ریزی یکنواخت و قدیمی برای همه مناسبت ها است .

به گزارش «عصر همدان»؛ آنچه که روز گذشته در استان همدان اتفاق افتاد ، نه اثری از خلاقیت و ابتکار داشت و نه هوشمندی و به روز بودن در آن وجود داشت .

مدتهاست که جشن ملی پیروزی انقلاب یکنواخت شبیه راهپیمایی روز قدس یا حمایت از مردم غزه برگزار می شود . یک کار تکراری ، فاقد خلاقیت و یکسان .

سرداران بازنشسته شعار، در کنار سخنرانهایی که بدون توجه به مخاطبان خود طولانی سخن می گویند و عملا نتیجه مطلوب از این برنامه ها گرفته نمی شود . حتی شیوه تبلیغات هم همان شیوه دهه شصت و تراکت‌های کاغذی پرهزینه و کم اثر است .

فرض کنید در راهپیمایی روز گذشته در همدان یا رزن یا سایر شهرستانهای استان ، به جای یک مجری کهنسال ، یک دانش آموز دهه هشتادی متولی اجرای برنامه بود ، یا یک سخنران جوان دعوت می شد یا با غرفه ها و برنامه های متنوع در طول مسیر در کنار فضاسازی هوشمند !

بخشی از شبهات رایج ،پاسخ داده می شد. بازهم تصور کنید فقط یک روز در سال به نام روز دانش آموز در اختیار شماست که قرار است در این یک‌ روز ، فرهنگ استکبار ستیزی را با آنها تمرین کنید ، آیا به راستی این گونه برنامه ریزی می شد ؟

در این راهپیمایی ، حجم روابط عمومی های دستگاههای مختلف که فقط به دنبال گزارش کار خود بودند، کم نبود . مدارسی که چند نفر محدود را با بنر تبلیغی خود اعزام کرده بودند یا مدیران و معلمینی که بیشتر برایشان شرکت اولیه مهم بود یا برخی دانشگاهها که با جمعیت سایر ، عکس یادگاری گرفتند و رفتند .

عملا حضور اساتید دانشگاهها و فرهنگیان کم رنگ بود .‌ تردید نکنید با این شیوه برنامه ریزی هیئتی و غیر هوشمند ، عملا نمی شود انتظار زیادی برای تعمیق فرهنگ انقلابی در نسل جدید داشت .

در راهپیمایی های گذشته خانواده هایی بودند که تلاش کرده بودند با خلاقیت های خود در تولید محتوا ، به نوعی اثرگذار باشند ولی تسهیل این فرایند ، باید توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صورت پذیرد .

در حوزه خروجی کار در فضای مجازی نیز دریغ از تولید و انتشار یک آیتم تصویری جذاب از حضور مردم و دانش آموزان در راهپیمایی .

در این بخش هم فقط به صدا و سیما و نگاه خاص آن اکتفا شده و برای مقابله باجنگ ترکیبی رسانه ای دشمن خبری نیست .

آقایان تصمیم گیر و تصمیم ساز در استان همدان : برای وضعیت و اختلال جدی در قرارگاه مناسبتی دارالجهاد فکری بکنید .

در راهپیمایی روز دانش آموز ، کسی به سخنرانی یک ساعته گوش نمی کند . برای دانش‌آموز هم این برنامه های کلیشه‌ای ، جذابیتی ندارد . به دهه هشتادی ها اعتماد کنیم و به آنها میدان بدهیم و بعد کار تماشایی آنها را نظاره کنیم .

————————————

حسینی ، کارشناس رسانه

————————————

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=203511
  • دیدگاه‌ها برای برنامه ریزی به سبک دهه ۶۰ را متوقف کنید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.