• امروز : دوشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
2

برخورد ضد انسانی پلیس آمریکا، جرقه اصلی به باروت نارضایتی در این کشور بود

  • کد خبر : 70810
  • 23 خرداد 1399 - 12:57
برخورد ضد انسانی پلیس آمریکا، جرقه اصلی به باروت نارضایتی در این کشور بود

جعفر قناد باشی گفت: برخورد نامناسب و ضد انسانی پلیس آمریکا با مردم جرقه اصلی به باروت نارضایتی های مردمی در این کشور  بود که این کلید افول آمریکا خواهد شد. جعفر قناد باشی، کارشناس مسائل سیاسی و غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با اشاره به دلایل بحران اقتصادی در آمریکا اظهارکرد: تظاهرات و […]

جعفر قناد باشی گفت: برخورد نامناسب و ضد انسانی پلیس آمریکا با مردم جرقه اصلی به باروت نارضایتی های مردمی در این کشور  بود که این کلید افول آمریکا خواهد شد.

جعفر قناد باشی، کارشناس مسائل سیاسی و غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با اشاره به دلایل بحران اقتصادی در آمریکا اظهارکرد: تظاهرات و اعتراضات گسترده ای که امروز در آمریکا شاهد آن هستیم ناشی از دو مسئله بسیار مهم است.

وی خشم و نفرت مردم آمریکا را نشات گرفته از عدم عمل به حقوق بشر دانست و افزود: خشم و نفرت سیاه پوستان آمریکایی از برده داری و ظلمی است که از دیرباز تا به امروز در تاریخ آمریکا در حق آن ها اعمال شده و بیشترین تبعیض نژادی  و حرمت حقوق بشر در کشور مدعی حقوق بشر زیر پا گذاشته می شود.

‌ قنادباشی در خصوص دلایل نگاه نژادپرستانه در آمریکا گفت: بخش عمده این اعتراضات  برگرفته از نگاهی است که باعث به قدرت رسیدن ترامپ در انتخابات شده و این نگاه نگاهی کاملاً نژادپرستانه و تحقیر آمیز به سیاه پوستان آمریکایی دارد و نگاه ترامپ کاملاً از این دیدگاه تبعیت می کند و این نگاه دامن زننده اختلافات نژادی در این کشور است تا جایی که ترامپ کشورهای سیاه پوست را به عنوان چاه مستراح یاد می کند.

وی با تشریح مسئله دوم  و دلایل بحران اقتصادی در آمریکا اضافه کرد: نکته دوم جنبشی به نام وال استریت در آمریکاست که ریشه تمامی مشکلات اقتصادی در این کشور است که با روی کار آمدن آقای ترامپ قوت بیشتری گرفت و شکاف طبقاتی فقر، تبعیض  و بیکاری ایجاد شده،  باعث شد امروز کشور آمریکا بیشترین کارتن خواب های دنیا رو داشته باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل با ارزیابی دلایل  مختلف بحران اقتصادی در آمریکا بیان کرد: شیوع بیماری کرونا در سطح جهان و به ویژه در آمریکا یکی از عوامل تظاهرات مردم آمریکا محسوب می شود.

وی افزود: اثبات ناکارآمدی آمریکا در درمان بیماری کرونا و ضعف و آسیب ها در این مسئله و فوت بیش از۱۲۰ هزار نفر و بیکاری بیش از ۴۰ میلیون آمریکایی از دلایل مهم قیام مردم در این کشور است.

قنادباشی برخورد نامناسب پلیس آمریکا با مردم را سرآغاز اعتراضات مردم دانست و عنوان کرد: برخورد نامناسب و ضد انسانی پلیس آمریکا با مردم جرقه اصلی به باروت نارضایتی های مردمی بود که این کلید افول آمریکا خواهد شد.

وی در خصوص توافق پیام های ضد و نقیض واشنگتن خطاب به تهران گفت: آقای ترامپ زمانی که پیامی را توسط نخست وزیر ژاپن به ما فرستاد نشان داد که به توافق با ایران برای ابقای خود در قدرت آمریکا نیاز دارد و این نیاز الان به دلیل این اعتراضات چندین برابر افزایش پیدا کرده است.

قنادباشی با هشدار به مسئولین کشور تاکید کرد: مسئولین توجه داشته باشند که وجهه بر باد رفته آمریکا در جامعه بین الملل، نیاز شدید به ترمیم این اعتبار به وسیله ایران دارد و  آن ها دنبال یک پیروزی در عرصه جهانی هستند که وانمود کنند که سیاست های آمریکا در مقابل ایران به پیروزی رسیده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در انتها با اشاره به برخی جریان های نفوذی در کشور خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی دیدگاه های اشتباه در کشور ما هم باعث کمک به آمریکا برای به دست آوردن خواسته های خود می باشد که این مسئله خیانت به ملت ایران است و ما با صراحت اعلام می کنیم که آمریکا آرزوی توافق و مذاکره با ایران را به گور خواهد برد و ما به هیچ وجه با عهد شکنان و پیمان شکنان مذاکره نمی کنیم.

انتهای پیام/ر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=70810
  • دیدگاه‌ها برای برخورد ضد انسانی پلیس آمریکا، جرقه اصلی به باروت نارضایتی در این کشور بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.