• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند خبر داد:

بازدید بیش از ۲۱ هزار گردشگر از نهاوند

  • کد خبر : 213251
  • 05 فروردین 1403 - 7:51
بازدید بیش از ۲۱ هزار گردشگر از نهاوند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: تا امروز ۲۱ هزار و ۵۷۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و تفریحی نهاوند بازدید کردند.

محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه گردشگری پایگاه خبری «عصر همدان»، گفت: شهرستان نهاوند با وجود داشتن جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، تفریحی و گردشگری در ایام سال نو میزبان گردشگرانی از سراسر کشور است.

وی اظهار داشت: این شهرستان به شهر سرآب‌ها مشهور است و این اماکن بیشترین حضور گردشگران را شاهد هستند.

احمدی افزود: نهاوند با وجود سرآب‌ها، طبیعت بکر، زیرساخت‌های گردشگری لازم جهت میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی را دارد و پذیرایی مسافران است.

وی به آمار بازدید از شهرستان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تعداد کل بازدید کنندگان از جاذبه‌ی تاریخی و طبیعی نهاوند از تاریخ ۲۵ اسفند تا امروز ۲۱ هزار و ۵۷۰ نفر بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند اظهار داشت: تعداد اقامت کنندگان در اماکن‌ رسمی، غیر رسمی و اضطراری ازقبیل هتل‌ها، خانه مسافر، مهمانپذیر و خانه‌ی معلم، مدارس و مهمانسراهای ادارات ۹۵۰ نفر بوده است.

احمدی بیان کرد: بیشترین اماکن بازدید شده در بخش جاذبه‌های طبیعی سرآب‌های شهرستان و در بخش جاذبه‌های تاریخی حمام و موزه حاج آقا تراب میزبان بیشترین مسافران بودند.

وی در ادامه به بازرسی‌های انجام شده در این ایام اشاره کرد و گفت: تعداد بازدیدهای نظارتی از تاسیات گردشگری هشت مورد بوده و یک مورد نیز تذکر داده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند اظهار داشت: این شهرستان دارای ۲۱۵ اثر تاریخی و طبیعی است که ۱۱۶ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

احمدی ادامه داد: شهرستان آماده ارائه خدمات به مسافران ورودی است و پیش بینی های لازم به منظور خدمات مناسب اندیشیده شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به جاذبه‌های زیبای طبیعی نهاوند و مراکز تاریخی آن انتظار می‌رود تعداد زیادی گردشگر طی روزهای آینده و به ویژه دور دوم تعطیلات از مراکز گردشگری شهرستان بازدید کرده و با تاریخ و فرهنگ نهاوند بیشتر آشنا شوند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213251
  • دیدگاه‌ها برای بازدید بیش از ۲۱ هزار گردشگر از نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.