• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

اتحادیه اروپا بر اساس اطلاعات غلط و کینه از سپاه، تصمیمات غیرمعقول می‌گیرد/ لزوم رفتار و مقابله صحیح با ایجاد فضای دوقطبی در کشور

  • کد خبر : 175734
  • 30 دی 1401 - 16:01
اتحادیه اروپا بر اساس اطلاعات غلط و کینه از سپاه، تصمیمات غیرمعقول می‌گیرد/ لزوم رفتار و مقابله صحیح با ایجاد فضای دوقطبی در کشور

شماری از ائمه جمعه استان همدان با اشاره به ضعف دستگاه دیپلماسی کشور و عدم مقابله به مثل با دشمنان نظام، گفتند: باید هرچه سریع‌تر مجلس، در طرحی چندفوریتی نیروهای کشورهای متخاصم به ویژه اتحادیه اروپا را با مقابله به مثل، تروریست اعلام کند تا آنان بدانند که با سپاهی که نبض داعش را از […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان با اشاره به ضعف دستگاه دیپلماسی کشور و عدم مقابله به مثل با دشمنان نظام، گفتند: باید هرچه سریع‌تر مجلس، در طرحی چندفوریتی نیروهای کشورهای متخاصم به ویژه اتحادیه اروپا را با مقابله به مثل، تروریست اعلام کند تا آنان بدانند که با سپاهی که نبض داعش را از بین برده چگونه برخورد کنند.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: اسلام نسبت به عرصه‌های مختلف زندگی بشری همچون اقتصاد، تأمین معیشت، مبارزه با تورم، تبعیض، اختلاس، فساد و عفت، تأکیدات بسیاری دارد که باید نسبت به همه آنها توجه شود.

وی افزود: اتحادیه اروپا بر اساس اطلاعات غلطی که به او می‌رسد تصمیمات غیر معقولی همچون قطعنامه اخیر را می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: مشکل اصلی دشمن در این است که اطلاعات غلط به او داده می‌شود و بر اساس همین اطلاعاتی که مبتنی بر واقعیت نیست، تصمیم گیری می‌کند.

آیت الله شعبانی اضافه کرد: سپاه پاسداران یک نهاد نظامی رسمی کشور است که تحریم آن از نظر بین‌المللی معمول و قانونی نیست.

وی با بیان اینکه سپاه، بازوی توانمند نظامی جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: اگر سپاه و سلیمانی‌ها نبودند، داعشی که توسط آمریکایی‌ها پرورانده شده بود، امروز در اروپا مشغول جنایت بود و دیگر اتحادیه اروپا فرصت تصویب قطعنامه را هم نداشت.

امام جمعه همدان عنوان کرد: پس از شکست در آشوب‌های اخیر، امروز بنای دشمن ایجاد فضای دو قطبی در کشور است.

آیت الله شعبانی گفت: دشمن به دنبال آن است که با استفاده از فشار نمایشی و رسانه‌ای خود، فضای التهاب و تورم در بازار را بیشتر کند. یکی از اهداف دشمن ایجاد اختلاف در بین مسئولان است و لذا لازم است تا مسئولان برخورد مقتدرانه‌ای با این اقدام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر وحدت عمومی در جامعه تأکید دارند و همه باید در این مسیر قدم برادریم، افزود: رفتار همه ما باید مصداق “وتعاونوا عَلَى البِرّ” باشد و در برخورد با یکدیگر، گفتگوهای سیاسی و کرسی‌های آزاد اندیشی همه باید شرح صدر داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز به جای اتهام زنی که نقشه دشمن است، باید با اخوت و مودت رفتار کنیم و اگر کسی شبهه‌ای داشت باید نسبت به رفع آن اقدام شود و در طرف مقابل نیز لازم است مراقب باشد که از موضع کینه صحبت و رفتار نکند.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: اتحادیه اروپا عقده و کینه نسبت به سپاه و عملکرد این نهاد مقدس دارند و از پیشرفت های این نهاد عصبانی و ناراحت هستند.

وی اظهار داشت: دشمنان باید بدانند همه ما سپاهی هستیم و همه پشتیبان سپاهیان قهرمان و بسیجیان همیشه در صحنه هستیم.

امام جمعه نهاوند افزود: سپاه حافظ انقلاب و دستاوردهای این انقلاب مردمی و اسلامی است و به حق به خوبی به وظایفشان عمل کردند.

وی ادامه داد: دشمنان باید ناراحت باشند زیرا هر برنامه ای بر علیه انقلاب تدارک دیدند توسط سپاه و بسیج خنثی شده است.

حجت الاسلام مغیثی گفت: در اغتشاشات اخیر دشمنان از همه امکانات استفاده کردند ولی ناکام شدند و این شکست ها را از چشم سپاه و بسیج می بینند و به همین دلیل پارلمان اروپا دست به اینگونه اقدامات می زنند.

وی اظهار داشت: امروز سپاه در‌ مقابل نقشه های دشمنان ایستاده است و دشمنان از این ایستادگی و از پیشرفت های ایران اسلامی عصبانی هستند و دست به اقداماتی مانند پارلمان اروپا می زنند.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: امروز کشور به برکت حضور مردم با بصیرت در همه عرصه ها و هدایت های امام راحل و رهبر معظم انقلاب پیشرفت کرده است و دشمنان توان دیدن این پیشرفت ها را ندارند.

وی بیان کرد: دشمنان در طول این سال ها هرکاری توانسته انجام داده ولی همیشه ناکام شده اند و از این به بعد هم دشمنی می کنند و باید هوشیار باشیم و نقشه های دشمنان را بشناسیم.

حجت الاسلام مغیثی گفت: دشمن در اغتشاشات اخیر برنامه ریزی کرد ولی دچار اشتباه محاسباتی شد و از اعتقاد و قدرت مردم مومن ایران اسلامی خبر نداشتند.

وی بیان کرد: امروز وحدت دولت و ملت ضروری است و شیاطین به دنبال تفرقه هستند و محور وحدت باید ولایت و ارزشهای انقلابی و اسلامی باشد.

امام جمعه نهاوند گفت: دشمنان مشغول یک سری فعالیت هایی هستند تا ایران را منزوی کنند و یکی از اقداماتشان اخیرا در پارلمان اروپا بود که در اقدامی غیر قانونی سپاه را به عنوان سازمانی تروریست اعلام کرد ولی در این راه هم راه به جایی نمی برند.

وی عنوان کرد: فکر می کنند با این اقدامات می توانند از سپاه انتقام بگیرند و جلوی قدرت بین المللی سپاه را بگیرند ولی باید بدانند مردم حامی سپاه مردمی هستند.

حجت الاسلام مغیثی در پایان گفت: در جریان اغتشاشات اخیر بیشتر تخریب ها وتوهین ها به جایگاه ولایت و رهبر معظم انقلاب شد چون دشمنان می دانند این ولایت فقیه است که در مقابل نقشه های انها ایستاده است.

تویسرکان

حجت الاسلام سجاد امیری در خطبه های نماز جمعه سی ام دی ماه، با شکرگزاری از خداوند تعالی در بارش رحمت الهی، گفت: از عوامل راهداری که سبب ساز بازگشایی جاده ها در بارش برف اخیر بودند و زحمت مردم را کاستند قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه در این روزها باید بیش از پیش نسبت به مصرف گاز صرفه جویی کنیم، اظهار کرد: کشور ۸۵ میلیون نفری ایران به اندازه کشور چین با جمعیتی میلیاردی گاز مصرف می کند، هرچند که ایران خود تولید کننده گاز است اما اسراف جایز نیست و باید با فرهنگ سازی نه تنها در این روزها بلکه در طول سال نسبت به مصرف گاز هوشمندانه رفتار کنیم تا بحران گاز به سراغمان نیاید.

امام جمعه موقت تویسرکان همچنین با گلایه مندی از ضعف دستگاه دیپلماسی کشورمان در برخورد با حرکت مذبوحانه کره جنوبی و خوش رقصی اش در یک کشور عربی، تصریح کرد: برای برخورد با آن حرکت نابخردانه تنها احضار سفیر کره جنوبی کافی نیست، بلکه دستگاه دیپلماسی ایران باید واردات از این کشور را محدود کند تا حساب کار دستشان بیاید.

حجت الاسلام امیری در ادامه به غیرقانونی بودن تروریست خواندن سپاه از سوی اتحادیه اروپا اشاره کرد و افزود: سپاه پاسداران طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی به عنوان یگ نهاد جزیی از نظام است و در هیچ جایی از قوانین بین المللی نیروهای نظامی یک کشور را تحریم نمی کنند.

وی تأکید کرد: در اینجا نیز باید هرچه سریعتر مجلس شورای اسلامی در طرحی چند فوریتی نیروهای کشورهای متخاصم به ویژه اتحادیه اروپا را با مقابله به مثل تروریست اعلام کند تا آنان بدانند که با سپاه ایران اسلامی که نبض داعش را از بین برد چگونه برخورد کنند.

اسدآباد

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۳۰ دی ماه، با قرائت دعای امام زمان عج و دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به یکی از کارهای ستودنی تعدادی دانشجو و مردم در تهران مقابل سفارت سوئیس اشاره کرد و گفت: شاه ملعون، مهره پلید آمریکا در ان دوران ۵۶ میلیارد تومان از بیت المال این کشورا را شاه دزدید، ۳۷۴ چمدان پر از جواهرات و عتیقات را از کشور خارج کرد و امریکا باید پاسخگو باشد.

وی بااشاره به فرمایشات رهبر انقلاب، تصریح کرد: دولت ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی را پرداخت که این اقدام بزرگی بود، ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی بازنشستگی به بانکها تسویه شد.

امام جمعه اسدآباد کنترل کرونا را یکی اقدامات دولت خواند و افزود: بسیاری از وطن فروشی‌ها می‌گفتند که ایران به جای واکسن آب تولید کرده در حالی واکسن تولید آمریکا را تبلیغ می‌کردند.

وی افزود: به برکت انقلاب و دستاورد جوانان بومی ایران ما بحران کرونا نداریم و این دولات کار بزرگی انجام شد.

حجت‌الاسلام موحدی بااشاره به سرمای اخیر در کشور ایران و آمریکا، گفت: علی‌رغم اینکه دولت برجامی برنامه ذخیره‌سازی گاز را تعطیل و توسعه پالایشگاه‌ها را متوقف کرده بود، اما دولت مردمی خوب اقدام کرد.

وی باانتقاد از عدم انتصاب معاون عمرانی فرماندار شهرستان اسدآباد علی رغم معرفی گزینه، گفت: اقایان استاننداری شسما نماینده دولت انقلابی هستید برای نصب یک معاون فرماندار یک شسهرستان باید چندسال علاف باشد، آیا این سزاوار این دولت است؟ چرا کوتاهی می‌کنید.

امام جمعه اسدآباد ادامه داد: چندماه است که هنوز برخی از ادارات ما با مدذیران دولت قبل فعالیت دارند و هنوز انتصاب جدیدی صورت نگرفته، چندماه است کاسه چه کنم چه کنم دستشان گرفته‌اند. شایسته این دولت نیست. چرا نمیتوانید جوانان لایق و پرتلاش را شناسایی و جذب کنید، یا نه نیروی لایق هست و بخاطر برخی لجن‌پراکنی‌ها منفعل شده‌اید.

وی تأکید کرد: اینجا اسدآباد، وطن و دیار سیدجمال است، سزوار نیست بعضی‌ها جایگاه‌شان را پایین می اورند و نام هرکسی که می‌آید، لجن‌مال می کنند. آقایان تقوا پیشه کنید، نیروها را تخریب نکنید.

حجت‌الاسلام موحدی از ادارات و ستاد نماز جمعه خواست که کارهای تحولی در شهرستان انجام دهند.

بهار

خطیب جمعه شهرستان بهار در خطبه های این هفته شهرستان بهار با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: ماحصل زندگی انسان خدامداری است و کسب رضای الهی هدف دنیاست، عالم وجود هدفمند است که انسان در راس آن قرار دارد و هدف به زندگی انسان معنی می‌دهد و انسان برای رسیدن با هدف نیاز به حرکت دارد و بدون تربیت امکان‌پذیر نخواهد بود لذا باید تربیت منطقی و منطبق بر فطرت و درسایه قرآن و دستورات اهل بیت عصت و طهارت باشد که اگر درست صورت نگیرد و بر مدار هوای نفس و منطبق بر عقلانیت و دستورات الهی نباشد در مسیر تعالی قرار نمی‌گیریم.

حجت الاسلام رضا مصباح اذعان کرد: قرآن بهترین، کاملترین، جامع ترین و منطبق ترین دستورالعمل برای خودسازی انسان است. باید برای سعادتمند شدن خدا را عبادت کنیم و از پرستش هوای نفس و شهوت و خودخواهی دور شویم، اعمال و رفتار خود را تزکیه کنیم، آنچه انبیا به ما می‌گویند توحید خالص و پاک است و سرچشمه فیوضات رحمت خداست که باید به آن چنگ زنیم و فکر درست به انسان، حرکت درست نشان میدهد، اسلام دین جامع است وتک بعدی نیست که فقط به معنویات دعوت کند و این باعث ترسیم غلط برخی از دین و دنیا گریزی می‌شود، اسلام دینی است که هم جنبه مادی و امور دنیایی انسان و هم امور اخروی انسان را در نظر می‌گیرد.

خطیب جمعه شهرستان بهار با بشارت دادن حلول ماه رجب و توصیه به توفیق درک ماه مبارک رجب اظهار کرد: خدواند ما را در این ماه قرار داده تا پیامش را به ما برساند، ماه رجب قداست و حرمت داردو فرصتی برای تزکیه و خودسازی است و به انسان ظرفیت میدهد و باید توفیق عشق به خدا را طلب کنیم و برای جذب معرفت و محبت الهی ظرفیت وجودی خود را گسترده کنیم و طهارت در ماه رجب است، پیغام خدا به ما این است که مشعول دنیا نشویم، بدانیم که فرصت در این دنیا محدود است وباید بندگی خدا کنیم و از حرفهای لغو و بیهوده و آنچه ما را از خدا دور می‌کند پرهیز کنیم چرا که گناه راه بندگی را میبندد و نعمت را میگیرد ،برای بنده ماندن در راه خدا، توجه خود را به خدا بیشتر کنیم و یکی از کارهایی که در جامعه ما تبلور دارد، کنترل کردن هیجانات زودگذر ، هوای نفس و چیره نشدن غضب برماست تا همه کسانیکه در کانون حمایتی ما قرار میگیرند در آرامش باشند و باید فضایل را کسب و رذایل اخلاقی را از خوددفع کنیم تا سعادتمند شویم.

حجت الاسلام مصباح با عرض تسلیت شهادت مظلومانه امام هادی علیه السلام به سختی های اهل بیت در تحمل سختی های مسیر دین، اسلام و حفظ حقیقت قرآن و شیعه و معارف دینی و درک حس بندگی برای رسیدن به هدف و حقیقت انسانیت اشاره کرد و گفت: ما درسه مقوله مدیون اهل بیت هستیم منجمله در مصون سازی اسلام در برابر کج روی ها، ایجاد چهارچوب ویژه برای مؤمنین و آماده سازی برای بدست گرفتن زمام حکومت و امروز در عرصه های مختلف مورد هجمه های دشمنان هستیم و مقام معظم رهبری طرح جامعه و کم نقص دشمن را عنوان کرد، که دشمن به خیال خود طرح جامع و بی نقصی دارد؛ غافل از اینکه قدرت توکل ندارد و نگاه مادی در همه چیز دارد و ملت ما افرادی نیستند که ازمرگ بترسند و در حفط نطام و انقلاب به استقبال مرگ می‌روند چرا الگویی چون اباعبدالله داریم و شهادت را با تمام تار و پود از خدا مسئلت میکنیم و انتظار ظهور منجی عالم بشریت را داریم و راس هرم ما ولی فقیه است تا ولی داریم و گوش به فرمان ولی هستیم از چیزی نمیهراسیم.

وی با اشاره به هزینه های هنگفت و نقشه های مختلف دشمن برای نابودی نظام و انقلاب گفت: دشمن با دستاوردسازی از مذاکرات، آشوب سازی ، حمله نظامی، جنگ دیپلماتیک، شکست راهبردی خورد وتصور دشمن این بود که مردم را ضعیف کنند و مردم را از نظام ناامید کنند اما باغفلت از اینکه قدرت ایران قدرت بنیادین است و عمق راهبردی منطقه و نبض منطقه در ایران است، قدرت ایران قدرت ایمان،و تکیه بر خداوند متعال و با برنامه و درایت های حکیمانه مقای عظمای ولایت است و با این اعتقاد به خدا و ترسیم هدف و لبیک به ندای “هل من ناصر ینصرنی” به پیش خواهیم رفت و هیچ نگرانی نداریم، امروز دشمن با حمله و خنثی سازی به بازوی نظامی ایران”سپاه پاسدار انقلاب اسلامی” که جان، حقیقت و حافظ قلب تپنده نظام جمهوری اسلامی است؛ نظام، انقلاب، پاسداران و مردم ما متحد و منسجم اند و آمریکا کور خوانده و همه متحد مرگ آمریکا را به لفظ شعار قرار می‌دهند تا در عمل مرگ آمریکا را رقم بزنند، ما به وعده الهی و نصرت الهی ایمان داریم و بر مردم صبور و نجیب تکیه داریم و هیچگاه نباید غافل شویم چرا که باعث سقوط انسان میشود، هیچگاه خود را ایمن نبینیم چرا که ابن عباس هاو طلحه و زبیرها سقوط کرده اند و باید حواسمان را جمع کنیم.

حجت الاسلام مصباح با اشاره به موضوعات داخلی، با مخاطب قرار دادن مسیولین گفت: مسئولیت مقام تاخت و ساز نیست، بلکه مسئولیت مقام خدمت است، برخی فکر کرده اند در این کشمکش تضادها و اختلافات ایجاد شده به طرف مقابل ضربه می‌زنند غافل از اینکه، دراین اختلافات آنکه مشت می‌خورد مردم هستند و دین جوانان ما را می‌گیرند و مردم را نامید می‌کنند و باعث سوءاستفاده دشمن میشود، و امروز از همینجا تمام مسئولین را به تقوا و اتحاد در خدمت رسانی و وحدت دعوت میکنم، اگر بنا باشد فضایی ایجاد شود که مردم ضرر کنند نمی‌پسندیم، نباید مسیولین به واسطه نگاه به یگدیگر باعث ضربه مردم شهرستان بهار از نظر اقتصاد، امکانات و… شوند؛ اگر تقوا است تقوا درخدمت رسانی است، حقی که در این میان در درگیری ها ضایع می‌شود حق الناس است.

وی در پایان از همه دست اندکاران و پاک روب ها که در چند روز اخیر به نحو احسنت اقدام به پاک سازی معابر کردند و کمک های نقدی که به سربازان گمنام امام زمان(عج) در حوزه علمیه شده بود تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=175734
  • دیدگاه‌ها برای اتحادیه اروپا بر اساس اطلاعات غلط و کینه از سپاه، تصمیمات غیرمعقول می‌گیرد/ لزوم رفتار و مقابله صحیح با ایجاد فضای دوقطبی در کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.