• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

افزایش ۶ برابری توزیع کودهای فسفاته در استان همدان

  • کد خبر : 153135
  • 01 خرداد 1401 - 10:03
افزایش ۶ برابری توزیع کودهای فسفاته در استان همدان

بهروز الیاسی گفت: که در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱  نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، میزان توزیع و مصرف کودهای فسفاته یک هزار و ۳۹۵ تن رسیده که ۶ برابر مدت مشابه سال گذشته است. به گزارش عصر همدان؛ بهروز الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگاران با […]

بهروز الیاسی گفت: که در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱  نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، میزان توزیع و مصرف کودهای فسفاته یک هزار و ۳۹۵ تن رسیده که ۶ برابر مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش عصر همدان؛ بهروز الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش توزیع  کود کشاورزی در استان اظهار کرد:  در راستای تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای پایه فسفاته و پتاسه از ابتدای سال جاری، شاهد افزایش میزان توزیع و مصرف این کودها در استان همدان هستیم.

وی به افزایش ۶ برابری توزیع کودهای فسفاته اشاره کرد و افزود: که در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱  نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، میزان توزیع و مصرف کودهای فسفاته یک هزار و ۳۹۵ تن رسیده و ایندر حالی است که در سال گذشته این میزان  ۲۴۳ تن بوده است.

الیاسی با بیان اینکه  توزیع و مصرف کودهای پتاسه در مدت یاد شده به ۴۸۰ تن رسیده است، تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته میزان توزیع کودهایپتاسه ۱۰۰ تن بوده است و امسال افزایش ۵ برابری داشته است.

وی گفت: در مجموع میزانتوزیع  دو گروه کودی در استان همدان بطور میانگین بیش از ۱۱ برابر افزایش یافته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان  با بیان اینکه میزان متوسط مصرف کود شیمیایی در استان کمتر از مقادیر استاندارد د ابلاغی است، تصریحج کرد:  با اقدامات ترویجی و آموزشی در یک برنامه میان مدت، به دنبال این بوده که مصرف کود شیمیایی استان را به مقادیر استاندارد د برسانیم.

وی  به برگزاری همایش آموزشی ترویجی در مصرف بهینه کود شیمیایی و معرفی سبد محصولات کودی اشاره کرد و گفت: این همایش روز سوم خرداد ماه سالجاری، با حضور ۱۹ شرکت دانش بنیان تولید کننده کود شیمیایی از سراسر کشور  برگزار می شود.

وی با دعوت از همه کشاورزان، باغداران، گلخانه داران و همه دست اندرکاران بخش کشاورزی برای حضور در همایش تصریح کرد:  افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی می شود.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=153135
  • دیدگاه‌ها برای افزایش ۶ برابری توزیع کودهای فسفاته در استان همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.