• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
در روزهای اخیر اتفاق افتاد؛

افزایش نرخ کرایه‌ها و نارضایتی مردم

  • کد خبر : 213149
  • 28 اسفند 1402 - 8:46
افزایش نرخ کرایه‌ها و نارضایتی مردم
در دو روز گذشته شماری از اهالی دو شهر بهار و همدان که متقابلاً در این دو شهر تردد دارند به افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های بین شهری اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «عصر همدان» در دو روز گذشته شماری از اهالی دو شهر بهار و همدان که متقابلاً در این دو شهر تردد دارند به افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های بین شهری اعتراض دارند.

یکی از شهروندان می‌گوید: هر ساله بعد از ایام عید نوروز و در اردیبهشت ماه نرخ کرایه تاکسی‌ها طبق قانون افزایش پیدا می‌نمود اما امسال قبل از عید و ناگهانی این افزایش قیمت اتفاق افتاد است.

یکی از شهروندان می‌گوید: سال گذشته نیز قبل از اعلام رسمی عده‌ای اقدام به افزایش نرخ کرایه‌ها نموده بودند و سال گذشته نیز اعتراض به این مسئله بود.

شهروند دیگری که هر روز این مسیر را از همدان به بهار و بالعکس طی می‌نماید می‌گوید: نرخ کرایه این مسیر نسبت به مسافت کوتاه آن زیاد است و به همین خاطر خودروهای شخصی بسیاری اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌نمایند و افزایش کرایه برای تاکسی‌ها رقبای بیشتری را از میان خودروهای شخصی برای تاکسی‌ها دست‌وپا می‌کند.

یکی از شهروندان می‌گوید: با این افزایش کرایه برای ما که حقوقمان در ماه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، بسیار زیاد است و با یک حساب ساده در ماه ۹۰۰ هزار تومان بابت رفت و آمد فقط در این مسیر و ۴۵۰ هزار تومان هم در ماه برای تردد با تاکسی داخل شهری تا رسیدن به محل کار باید پرداخت نمایم و افزایش نرخ کرایه در آستانه عید نوروز زیاد است.

قابل ذکر است طول مسیر همدان به بهار با مسافتی معادل کمتر از ۱۹ کیلومتر، دارای کوتاه‌ترین مسافت بین دو شهرستان بوده نسبت به شهرستان‌های مجاور نرخ بالاتری داشته و به همین دلیل بسیاری از رانندگان، حتی رانندگان وسایل نقلیه شخصی رغبت به مسافرکشی در این مسیر را دارند.

از جهتی تعداد مسافر در این مسیر نیز برای تاکسی‌ها خوب است.

تاکسی‌های اینترنتی که نیز سابق جهت جابه‌جایی مسافران در داخل شهر همدان و حتی همدان به بهار قیمت‌های بسیار مناسبی را برای مسافران معین می‌کردند، نرخ کرایه‌های خود را بالا بردند و مسافران رضایت‌مندی خود را نسبت به آن‌ها کاهش داده‌اند.

با اجرای طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در داخل شهر همدان نیز مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی همچون تاکسی استفاده می‌نمایند که افزایش نرخ تاکسی‌ها در چند روز گذشته مردم را ناراحت نموده است.

یکی از شهروندان که دیروز در داخل سطح شهر با نرخ های جدید تاکسی‌ها روبرو شده بود می‌گوید: دیروز برای تردد در داخل شهر، ۵۰ هزار تومان کرایه دادن و واقعاً از این مسئله ناراحتم که چرا شب عید به‌طور ناگهانی نرخ کرایه‌ها افزایش پیدا کرده است.

بنابر گزارش شهروندان، نرخ‌ها حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است و این در صورتی است که حقوق‌ها ۱۸ درصد افزایش داشته است.
آیا با افزایش استفاده مردم از خدمات حمل و نقل عمومی، نباید کیفیت و سطح رضایت مردم از این ناوگان افزایش یابد؟ تا مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند؟!
آیا مسئولین پاسخگو خواهند بود؟

انتهای گزارش/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213149
  • دیدگاه‌ها برای افزایش نرخ کرایه‌ها و نارضایتی مردم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.