• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

افزایش بیماران کرونایی در استان همدان و شهرستان رزن

  • کد خبر : 74358
  • 17 تیر 1399 - 9:44
افزایش بیماران کرونایی در استان همدان و شهرستان رزن

مجید موانیه‌ای با بیان اینکه تشکیل برخی مجامع مانند عروسی و دورهمی های خانوادگی باعث افزایش آمار مبتلا به بیماری کرونا شد، گفت: متاسفانه در سطح استان و شهرستان هم با افزایش مبتلایان رو برو هستیم. مجید موانیه‌ای، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: پس از […]

مجید موانیه‌ای با بیان اینکه تشکیل برخی مجامع مانند عروسی و دورهمی های خانوادگی باعث افزایش آمار مبتلا به بیماری کرونا شد، گفت: متاسفانه در سطح استان و شهرستان هم با افزایش مبتلایان رو برو هستیم.

مجید موانیه‌ای، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: پس از دو تعطیلی طولانی مدت، افزایش سفرهای غیر ضروری و تشکیل برخی مجامع مانند عروسی و دورهمی های خانوادگی شاهد افزایش آمار مبتلا به بیماری کرونا در سطح کشور، استان و شهرستان بوده ایم.

وی با بیان اینکه این افزایش نسبت به شرایط آغاز بیماری در اسفندماه وضعیت نامطلوبی دارد، ادامه داد: از مردم عزیز شهرستان های رزن و درگزین می خواهیم رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با بصورت اکید در دستور زندگی خود قرار دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن تنها راهکار فعلی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری را رعایت نکات بهداشتی برشمرد و افزود: متاسفانه بعضا شاهد برگزاری مراسمات در سطح برخی مناطق شهرستان بوده ایم که موجب افزایش آمار بیماران کرونایی شده است.

موانیه ای استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در مراسم ها و دور همی های خانوادگی را سه راهکار برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برشمرد و عنوان کرد: امروز به همراهی مردم شهرستان با کادر درمان نیاز جدی داریم.

عدم رعایت توصیه های بهداشتی مشکل زا و خطر آفرین است

وی فرسایشی شدن بیماری را موجب تضعیف قوای کادر درمان دانست و گفت: عدم رعایت توصیه های بهداشتی موجب رشد ابتلاء و آسیب دیدن بیشتر کادر درمان می شود که این خود مشکل زا و خطر آفرین خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن با بیان اینکه شهرستان رزن هم اکنون در وضعیت هشدار و زرد قرار داد، ادامه داد: این مسئله همت بیشتر مردم را در رعایت موارد بهداشتی و درمانی می طلبد.

موانیه ای همچنین از تامین اقلام بهداشتی بخصوص ماسک در سطح استان و شهرستان خبر داد و گفت: در زمینه تامین ماسک اداره صمت شهرستان تمهیدات لازم را انجام داده و ما مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

وی با اشاره به در خواست مسئولین شهرستان برای جلوگیر از برگزاری مراسم عروسی گفت: برگزاری این مراسم در کنار سایر دور همی ها می تواند منجر به بروز گسترده بیماری شود.

به گزارش عصر همدان، لازم به ذکر است بر اساس آخرین آمار، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از ابتلای ۸۰ نفر به این بیماری در دو شهرستان رزن و درگزین خبر داده بود و برخی خبرها از فوت یک کودک ۵ ساله بر اثر این بیماری در بخش مرکزی شهرستان حکایت دارند.

با توجه به اینکه شهرستان رزن هم اکنون در وضعیت هشدار و زرد نیز قرار دارد رعایت نکات بهداشتی و عدم برگزاری تجمعات بخصوص جشن های عروسی مهمترین راهکار جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح منطقه رزن و درگزین خواهد بود.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=74358
  • دیدگاه‌ها برای افزایش بیماران کرونایی در استان همدان و شهرستان رزن بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.