• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان:

افتتاح پل شهید همدانی راه‌حل کاهش ترافیک شهری

  • کد خبر : 197858
  • 28 شهریور 1402 - 13:25
افتتاح پل شهید همدانی راه‌حل کاهش ترافیک شهری
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: تکمیل پروژه پل شهید همدانی(پل چراغ قرمز)، نیازمند انجام اقداماتی از سوی شهرداری است.
به گزارش عصر همدان؛ عملیات اجرایی پروژه پل شهید همدانی معروف به پل چراغ قرمز در همدان از آذرماه سال ۹۴ آغاز شده و ساخت آن تاکنون ادامه دارد .
این پل در یکی از کلیدی‌ترین نقاط شهر قرار دارد و هدف از ساخت آن باز شدن گره ترافیک این نقطه از شهر بود.
مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه مسئله اصلی در ترافیک این نقطه از شهر، خود تقاطع است عنوان کرد: که در این قسمت ۶ خیابان اصلی بهم وصل شده که در آن بعضی از خیابان‌ها تقاضای تردد خیلی بالایی دارند.
حیدری با تاکید بر اینکه کریدر ملایر- کرمانشاه و سنندج از این نقطه عبور می‌کند، عنوان کرد: این نقطه از شهر شاهراه اصلی اتصال جنوب استان به غرب استان است که تقاضای عبور بسیار زیادی از سمت ملایر و کرمانشاه و برعکس دارد.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تقاضای دیگری در این سمت از سوی تهران وجود دارد، ادامه داد: خطوطی که از طرف تهران به سمت غرب کشور تردد می‌کنند، باید از این گره شهر عبور کنند.
وی تصریح کرد: دسترسی‌های محلی در مسیرهای سمت مخابرات و حصار امام خمینی نیز از این قسمت عبور می‌کنند.
حیدری بیان کرد: بر این اساس مسافربرهای شخصی و عمومی مستقر در آن نقطه مزید بر علت ترافیک و برهم خوردن نظم این قسمت از شهر شده است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون یک پروژه در حال انجام در آنجا داریم، خود این موضوع عوارضی را تحمیل این بخش کرده است.
حیدری افزود:کنده‌کاری‌ها و ساخت و سازهای در رابطه با این پروژه وجود دارد که  این مسائل شرایط را از حالت عادی و نرمال فاصله داده است.
وی  تصریح کرد: در کمیسیون فنی عمرانی شورا جلساتی را برای حل این موضوع برگزار کرده و بنابر تقاضای زیاد سفر در آنجا که از عدد و ارقام بالایی برخوردار است قرار شد با غیر همسطح‌سازی که انجام شده از حجم ترافیک‌ها تا حدی کاست.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اذان داشت: ما ادعای بی‌نقصی صد در صدی این پروژه را نداشته اما الان امکان تغییر پایه‌ها و تغییرات اساسی وجود نداشته و فقط باید اشکلاتش برطرف شده و تکمیل شود.
حیدری با بیان اینکه در زمینه ایجاد اقدامات لازم برای افتتاح این پل شهرداری نباید تعلل کند، افزود: بایدحفاظ‌های نیروی انتظامی مانند حفاظ‌های سپاه نصب شده و کارهای توافق با نیروی انتظامی انجام شود و آن ناحیه‌ای که دسترسی محلی پل حصار امام را تامین می‌کند، را ایجاد کرده تا هر چه سریعتر بهره‌برادری این تقاطع انجام شود.
وی ادامه داد: اگر تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی زودتر به بهره‌برادری برسد  خیلی از مشکلات این قسمت از شهر حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در پایان یادآور شد: آخرین قولی که برای زمینه‌سازی افتتاح پل شهد همدانی داده بود سوم خرداد ماه سال جاری بود که الان از این تاریخ ۳ ماه می‌گذرد.

انتهای پیام/ سا
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=197858
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح پل شهید همدانی راه‌حل کاهش ترافیک شهری بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.