• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۵ پروژه در همدان/ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در همدان و کشور یافت نشده

  • کد خبر : 47157
  • 15 بهمن 1398 - 15:17
افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۵ پروژه در همدان/ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در همدان و کشور یافت نشده

حسین افشاری گفت: مجموعا تعداد ۸۴ طرح در دهه فجر افتتاح می شود که مبلغی بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان و ۲۳ طرح نیز با ۲۱ میلیارد تومان هزینه کلنگ زنی خواهد شد. به گزارش عصر همدان؛ صبح امروزهمزمان با چهارمین روز از دهه فجر تعدادی از پروژه های بهداشتی و درمانی در همدان با […]

حسین افشاری گفت: مجموعا تعداد ۸۴ طرح در دهه فجر افتتاح می شود که مبلغی بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان و ۲۳ طرح نیز با ۲۱ میلیارد تومان هزینه کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش عصر همدان؛ صبح امروزهمزمان با چهارمین روز از دهه فجر تعدادی از پروژه های بهداشتی و درمانی در همدان با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، معاون استاندارد همدان و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

یکی از این پروژه ها مرکز خدمات جامع سلامت امام حسین(ع) در منطقه خضر است که احداث این این مرکز حدود ۷۵۰ میلیون تومان هزینه دربرداشته است و مساحتی حدود ۶۵۰ مترمربع دارد.

توانایی پذیرش بیماران از خارج کشور را داریم

در حاشیه این افتتاح، حسین افشاری، فرماندار شهرستان همدان، با بیان اینکه مجموعا تعداد ۸۴ طرح در دهه فجر افتتاح خواهد شد که مبلغی بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان و ۲۳ طرح نیز با ۲۱ میلیارد تومان هزینه کلنگ زنی می شود، اظهار کرد: تاکنون مجموعا ۱۰۵ پروژه افتتاح و کلنگ زنی داریم که بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

افشاری، در ادامه با اشاره براینکه امروز شاهد بهره برادری از سه طرح مهم در حوزه بهداشت، درمان و سلامت در مرکز استان بودیم اظهار کرد: مجموعا چهار میلیارد و ۳۰۰ مییلون تومان برای این سه طرح هزینه شده و علاوه بر ارتقا سطح سلامت می تواند به گردشگری سلامت هم کمک کند.

وی با بیان اینکه یکی از واحد های افتتاح شده در بیمارستان آتیه تامین اجتماعی وضعیتی داشت که بتوانیم بیمارانی را از خارج کشور پذیرش کنیم، گفت: پروژه دیگر تحت عنوان مرکز جامعه سلامت منطقه خضر با پوشش دهی ۴۵ هزار جمعیت و با امکانات بسیار پیشرفته است.

دو بیمارستان در همدان آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند

فرماندار همدان، با تاکید براینکه هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در استان همدان و کشور یافت نشده افزود: امروز کارگروه سلامت امنیت غذایی مرکز استان که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بود تشکیل دادیم که البته برای آماده باش و پیشگیری بود.

افشاری با اشاره براینکه تقسیم کاری بین دستگاه ها به ویژه دستگاه هایی که ارتباط بیشتری با مردم دارند صورت گرفته تصریح کرد: معین شده که آموزش پرورش و دانشگاه های مختلف آمادگی بیشتری داشته باشند و توصیه من این است که مردم از دامن زدن به شایعات و توجه به اخبار غیر موثق خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید اخبار مربوط به این ویروس را از طریق سخنگویان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند، گفت: در حال حاضر آمادگی کامل را در سطح استان داریم و بیمارستان بعثت و سینا با ۲۰۰ تخت محیا شده اند تا احیانا بیماران مشکوک را پذیرش کنند.

در ادامه حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی ۴۰ سال گذشته مدیران دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا زحمات زیادی برای بهداشت و درمان کشور کشیدند، گفت: نتیجه زحمات این مسئولین تبدیل شدن همدان به قطب علوم پزشکی منطقه غرب کشوراست.

حاجی بابایی با اشاره براینکه افزایش ظرفیت در دانشگاه ابن سینا اتفاق مبارکی است، افزود: پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه یعنی ما طی این ۴۰ سال پیشرفت های فراوانی داشتیم؛ چرا که در سال ۵۷ همه پزشکان این کشورهندی و بنگلادشی بودند و امروزه به درجه ای رسیدیم که دانشویان خارجی را جذب می کنیم.

وی ادامه داد: افتتاح مرکز قلب و عروق فرشچیان که با همت خانواده فرشچیان ساخته شد، وجود کلینیک ها در شهر، احداث مرکز جامع سرطان، بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی اکباتان، بیمارستان جامع هزار تختخوابی زنان، نشان دهنده پیشرفت استان طی این سال ها بوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه امروز باید تلاش ۴۰ ساله مسئولان و همه شهدا به‌ ویژه شهید سلیمانی را که در حفظ انقلاب نقش داشتند را قدر بدانیم، خاطر نشان کرد: البته این اتفاقات به این معنی نیست که مشکل و ضعفی وجود ندارد و همچنان باید با به مسیر رشد ادامه دهیم.

محمد خیراندیش، رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز از حضور دو پزشک و یک دندانپزشک در کنار ۲۱ نفر از همکاران در مجموعه خبرداد و گفت: همکاران ما، با تمام توان خود در منطقه خضر به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/ س

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=47157
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۵ پروژه در همدان/ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در همدان و کشور یافت نشده بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.