• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان همدان:

از سال ۹۴ به بعد هیچ‌کس سهام عدالت دریافت نکرده است

  • کد خبر : 212897
  • 21 اسفند 1402 - 11:45
از سال ۹۴ به بعد هیچ‌کس سهام عدالت دریافت نکرده است
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان همدان با بیان اینکه پیامک‌ها در قالب ثبت‌نام سهام عدالت و افزایش سهام در فضای مجازی با هدف کلاهبرداری از شهروندان است، گفت: از سال ۱۳۹۴ تاکنون حتی یک نفر هم سهام عدالت دریافت نکرده و هرگونه اطلاعات در این خصوص در رسانه‌های معتبر اطلاع رسانی می‌شود.

نصرت‌الله کرمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه ثبت‌نام انتقال سهام عدالت متوفیان دارای سهام عدالت از آذرماه امسال آغاز شد، گفت: مردم توجه داشته باشند که این ثبت‌نام مربوط به متولیانی است که دارای سهام عدالت بودند، نه همه متوفیان.

وی افزود: مدارکی ک وراث لازم است جهت نقل و انتقال سهام داشته باشند شامل فوت نامه، کارت ملی و شناسنامه متوفی، مدارک انحصار وراثت و کارت ملی و شناسنامه وراث به همراه کپی آن می‌باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان همدان با بیان اینکه وراث باید مدارک را به سازمان بورس و یا دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهند، تصریح کرد: سهام عدالت متوفی تا تاریخ اول مرداد ۳۹۹ معاف از مالیات است اما کسانی که پس از این تاریخ فوت کردند باید مالیات پرداخت کنند.

کرمی ادامه داد: کسانی که تا تاریخ ۱۷ اسفندماه امسال اقدامات نقل و انتقال سهام را انجام دادند، سود عملکرد امسال را همین امسال دریافت می‌کنند اما کسانی که تا این تاریخ موفق به اقدامات نقل و انتقال نشدند، سود عملکرد امسال را در سال آینده و به همراه سود عملکرد سال آینده دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: انحصار وراثت باید انجام شده باشد تا بتوان اقدامات انتقال سهام را انجام داد، وراث از طریق خدمات قضائی مشخص خواهند شد و مراحل قانونی باید انجام شده باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان همدان با بیان اینکه برخی پیشخوان‌ها در تبلیغات خود عنوان کردند که ثبت‌نام سهام عدالت را انجام می‌دهند، گفت: آن‌ها به این موضوع اشاره نکردند که ثبت‌نام برای افرادی است که متوفی آن‌ها دارای سهام عدالت بوده درنتیجه بسیاری از مردم با اطلاعات غلط راهی مراکز ثبت‌نام شدند.

کرمی در ادامه به پیامک‌های جعلی مبنی بر ثبت‌نام سهام عدالت اشاره کرد و افزود: متاسفانه این پیامک‌ها زیاد رد و بدل می‌شود؛ صدور سهام عدالت از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ در استان انجام شد که ۷۵ درصد شامل آن شدند اما از ۹۴ تا الان حتی یک نفر هم سهام عدالت دریافت نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: هر سهامی که به افراد واگذار شده مربوط به همان سال‌های قبل است و تا زمانی که دولت ردیف بودجه نداشته باشد مراحل صدور سهام عدالت و یا افزایش سهام عدالت آغاز نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان همدان تاکید کرد: همه پیامک‌ها در قالب ثبت‌نام سهام عدالت و افزایش سهام در فضای مجازی با هدف کلاهبرداری از شهروندان است و مردم مراقب باشد در دام افراد سودجو نیافتند.

کرمی در پایان با بیان اینکه هرگونه اطلاعات در خصوص صدور سهام عدالت در رسانه‌های معتبر و صداوسیما اطلاع رسانی می‌شود، گفت: هرکس در خصوص سود سهام عدالت و چگونگی دریافت آن سوال دارد می‌تواند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212897
  • دیدگاه‌ها برای از سال ۹۴ به بعد هیچ‌کس سهام عدالت دریافت نکرده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.