• امروز : جمعه - ۴ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 24 May - 2024
3
مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر خبر داد:

اربعین نماد افتخار شیعیان است

  • کد خبر : 196022
  • 13 شهریور 1402 - 10:44
اربعین نماد افتخار شیعیان است
مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در 12 نقطه شهری و روستایی شهرستان ملایر و با حضور دسته‌جات عزاداری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله نجفی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان ملایر اظهار کرد: اربعین یکی از افتخارات شیعه است و آثار حماسه و اجتماع عظیم شیعیان در کربلا را می‌بینیم که در دنیا مشهود است.

وی افزود: همه ساله ما شاهد حضور میلیونی شیعیان و آزادگان جهان در پیاده‌روی اربعین هستیم که نشان دهنده عظمت و بزرگی امام حسین علیه‌السلام و نماد افتخار شیعیان است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر بیان کرد: مراسم جاماندگان اربعین با همکاری هیئات مذهبی ملایر چندین سال است در ملایر برگزار شده و امسال این مراسم به صورت ویژه در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم روی جاماندگان اربعین حسینی در ۱۲ نقطه شهری و روستایی شهرستان ملایر و با حضور دسته‌جات عزاداری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نجفی به مراسم جاماندگان اربعین در ملایر اشاره کرد و گفت: این مراسم با حرکت دسته‌جات عزاداری از سه مسیر به سمت میدان امام خمینی (ره) آغاز شده و هیئت‌های مذهبی از میدان امام حسین (ع)، میدان آزادگان و خیابان شهید رجایی به سمت میدان امام‌خمینی (ره) حرکت می‌کنند.

وی افزود: با تجمع دسته‌جات عزاداری در میدان امام خمینی (ره)، پیاده‌روی جاماندگان اربعین به سمت میدان امامزاده عبدالله (ع) و گلزار شهدای گمنام ادامه پیدا می‌کند و تجمع روز اربعین در این مکان برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود: در طول مسیر هیئت‌ها با برپایی ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران پذیرایی و استقبال می‌کنند.

وی گفت: این مراسم در ۱۲ نقطه شهرستان ملایر شامل شهرهای ملایر، اسلامشهر آق‌گل، سامن، ازندریان و روستاهای رضوانکده و چندین روستای دیگر برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=196022
  • دیدگاه‌ها برای اربعین نماد افتخار شیعیان است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.