• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای ساماندهی محورهای نهاوند و فیروزان

  • کد خبر : 187146
  • 27 خرداد 1402 - 8:50
اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای ساماندهی محورهای نهاوند و فیروزان
در جلسه نماینده نهاوند با مدیران اجرایی سد گرین حل مشکلات احداث این طرح پیگیری شد.

به گزارش عصر همدان، سد گرین نهاوند در یک افق پنجاه‌ساله مشکل تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان را حل خواهد کرد.

در جلسه‌ای با حضور علیرضا شهبازی نماینده مردم شهرستان نهاوند، مسئولین استانی، شهرستانی و مدیران اجرایی سد، مشکلات این پروژه در محل کارگاه سد موردبحث و پیگیری قرار گرفت.

شهبازی نماینده نهاوند در این جلسه با اشاره به اینکه اتمام عملیات اجرایی سد گرین آرزوی دیرینه مردم نهاوند است، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و کمک سایر مسئولین اجرایی استان و شهرستان این پروژه حیاتی به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبی استان هرچه سریع‌تر به ثمر برسد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تأمین اعتبار از طریق ماده ۵۶ با رایزنی و پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در سال جاری برای این پروژه در نظر گرفته‌شده است، گفت: راه‌اندازی سد گرین در یک افق پنجاه‌ساله مشکل تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان را حل خواهد کرد.

به گفته منوچهری مدیرعامل شرکت سازه آب و پیمانکار پروژه، چنانچه مشکلات موجود مرتفع گردد با توجه به حجم ۲ میلیون مترمکعبی بدنه سد، اجرای عملیات بدنه در بازه زمانی چندماهه انجام می‌پذیرد و تکمیل کل آن در صورت تزریق به‌موقع اعتبارات در دو سال آینده به بهره‌برادری خواهد رسید.

وی ضمن اشاره به پیگیری‌های نماینده نهاوند در تأمین اعتبار پروژه، از تأخیر در واگذاری معدن گلایه کرد و عدم واگذاری به‌موقع معدن را عامل اصلی عقب افتادن پروژه عنوان کرد.

از سال ۱۳۹۹ تا پایان ۱۴۰۱ مجموعاً مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه سد گرین از طریق اعتبارات ماده ۵۶ و اعتبارات ملی تخصیص‌یافته است.

همچنین پیرو این جلسه با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان مقرر شد واگذاری معدن، تسهیل و تسریع شود. اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم و روکش آسفالت ورودی و خروجی نهاوند و فیروزان شهبازی همچنین گفت: پیرو پیگیری‌های انجام‌شده ۱۵ میلیارد تومان اعتبار جهت ترمیم و روکش آسفالت ورودی و خروجی شهرهای نهاوند و فیروزان در قالب تفاهم بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شهرداری‌های شهرهای مذکور، تخصیص یافت.

وی گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از ورودی و خروجی نهاوند و فیروزان مسیر تردد ترانزیتی است مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای نهاوند و ۵ میلیارد تومان برای فیروزان در نظر گرفته‌شده است.

نماینده نهاوند با اشاره به اینکه در حوزه راه‌ها اقدامات مؤثر و تأثیرگذاری صورت پذیرفته است گفت: با جدیت پیگیر تأمین و تخصیص اعتبارات مصوب برای راه‌های مواصلاتی شهرستان من‌جمله محور نهاوند به فیروزان، نهاوند به آورزمان، نهاوند به بروجرد و تکمیل محورهای گیان، برزول، سه‌راهی شهرک به رزینی و فارسبان و سایر جاده‌های روستایی و فرعی شهرستان هستیم و تلاش می‌کنیم در فصل کاری امسال این پروژه‌ها با تخصیص به‌موقع اعتبارات روند رشد خوبی داشته باشند.

 

انتهای پیام/ سهرابی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187146
  • دیدگاه‌ها برای اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای ساماندهی محورهای نهاوند و فیروزان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.