• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
6
امام جمعه همدان:

اخباری که جامعه را متشنج و به سوی خشونت معرفی کند خلاف شرع است

  • کد خبر : 193979
  • 27 مرداد 1402 - 16:56
اخباری که جامعه را متشنج و به سوی خشونت معرفی کند خلاف شرع است
امام جمعه همدان گفت: اخباری که خلاف واقع است و قصد دارد جامعه را متشنج و به سوی خشونت معرفی کند خلاف شرع است.

به گزارش عصر همدان؛ امام جمعه همدان در خطبه‌های نمازجمعه عبادی سیاسی این هفته عنوان کرد :حملات تروریستی که چند روز پیش در شاه چراغ، و چندی قبل در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت توسط افراد مهاجر بود. دشمن با بکارگیری افراد مهاجر دنبال اهداف مختلفی هستند و انگیزه آنان‌ ایجاد تنش بین هموطنان و افراد مهاجر است.

آیت الله شعبانی افزود: با این کار  قصد دارند در یک فضای دو قطبی بین ایرانیان و همسایه های کشور فضای اغتشاشات در دوره های گذشته را احیا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از هدف هایی که دارند دنبال می کنند احیای داعش در منطقه است. تولید کننده و برنامه ریز داعش آمریکا است و آن کسی که توانسته اوضاع را در منطقه کنترل کند انقلاب اسلامی، سپاه قدس و امثال شهید همدانی ها و شهید سلیمانی ها و مدافعان حرم بوده اند .

وی افزود: این همه هجمه علیه سپاه پاسداران را در دستور کار دارند، سپاهی که به فرموده مقام معظم  رهبری بزرگترین سازمان ضد تروریستی در همه دنیا است. آن کسی که توانسته تروریست های بین المللی و تروریستی های دولتی را کنترل کند و در مقابلش بایستد سپاه بوده است لذا این همه حجمه را علیه سپاه دارند.

شعبانی گفت: افرادی که حوادثی چون اتفاقات تروریستی در شاهچراغ را کار خود نظام می‌دانند دنبال اهداف خاص خودشان هستند، حرف آنها بسیار مضحک است.

امام جمعه همدان درباره گرانی بنزین و شایعات پیرامون آن نیز اشاره کرد و افزود: دولت رسما اعلام کرده که به دنبال افزایش قیمت بنزین نیست، مسئولین باید شفاف با مردم صحبت کنند و باید به این وعده وفادار بمانند.

وی تاکید کرد:رسانه ها از انتشار اخبار تنش‌زا که منجر به دو قطبی سازی می‌شود خودداری کنند.

امام جمعه همدان افزود: دشمن شایعه را درست می‌کند و متاسفانه برخی از رسانه‌های داخل بدون تحقیق آن را منتشر می‌کنند که نباید چنین باشد.

 

وی گفت: اخباری که خلاف واقعه است و قصد دارد جامعه را متشنج و به سوی خشونت معرفی کند خلاف شرع است. شعبانی افزود: گاهی از اوقات عملکرد برخی از رسانه‌های خودی مانند رسانه‌های دشمن است که می‌خواهند موارد معمول نزاع که ممکن است در هر جامعه‌ای رخ دهد را گسترش دهند، رسانه‌های داخلی باید مراقب باشند و نباید فریب رسانه‌های دشمن را بخورند.

خطیب نماز جمعه گفت: با فرارسیدن اربعین حسینی از فعالیت حدود ۱۲۰ موکب در سطح استان خبر داد و گفت: مردم گردانندگان این موکب‌ها هستند و همیشه نیز چنین بوده، مسئولان فقط تسهیل‌گر امور باشند.

استقبال از پیش ثبت نام انتخابات بی‌سابقه بوده است

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: اگر مسلمانان وحدت داشته باشند هیچ قدرتی نمی‌تواند با مسلمانان مقابله کند و نظام سلطه نمی تواند کاری بکند.

وی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز کار حسینی مقاومت در برابر نظام سلطه است و امروز می بینیم محور مقاومت در منطقه دست برتر را دارد.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: دولت و ملت باید توطئه‌ها را در همه عرصه‌ها شناسایی و عوامل پشت پرده آنها را رسوا کنند مانند اقدامات دشمنان در زمینه کمبود دارو که در روزهای گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی شد و از علت‌های اصلی مشکلات کمبود دارو بود.

وی افزود: توطئه‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توسط دشمنان برنامه‌ریزی می شود که باید هوشیار باشیم. حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین گفت: این پیاده‌روی میلیونی از شعائر دین و نشاندهنده وحدت مسلمانان است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به حادثه تروریستی شاهچراغ اشاره کرد و افزود: پشت این قضیه یقینا آمریکا و تروریست‌ها هستند تا گسل‌های قومی و دینی را فعال کنند و کشورهای منطقه را به جان هم بندازند و ناامنی ایجاد کنند.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: دشمن می‌خواهد با این کار القای ناامنی را در جامعه ایجاد کند و با این کار جلوی پیشرفت‌ها و اقدامات مختلف و امیدبخش دولت را بگیرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به دو واقعه مهم در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: راهپیمایی بی سابقه اربعین که از سراسر دنیا برای این کار به عراق سفر می‌کنند به عنوان حماسه اول و حماسه دوم هم انتخابات مجلس شورای اسلامی است که با مرحله پیش ثبت نام شروع شد.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: استقبال از پیش ثبت نام بی‌سابقه بوده است و هرکسی ثبت نام کرده برای همه محترم است و کسی هم که به مجلس برود برای همه ما محترم و نماینده همه شهرستان است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به دستورالعمل حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در این مسئله نباید بی‌تفاوت باشیم و این خواسته دلسوزان و خانواده‌های متدین و شهدا و مردم است.

امام جمعه نهاوند به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نهاوند در تاریخ ۲۶ مرداد سال ۵۸ اشاره کرد و اظهار داشت: نهاوند دارای جایگاه ویژه‌ای در انقلاب اسلامی بوده است و بعد از ۲۰ روز از اقامه نماز جمعه در تهران در این شهرستان نماز جمعه اقامه می‌شود و حتی در همدان دو ماه بعد از نهاوند اولین نماز جمعه اقامه شده است.

وی ادامه داد: نهاوند موقعیت ویژه‌ای داشته مانند وجود گروه ابوذر، پایین کشیدن مجسمه شاه برای اولین بار و شهدای بزرگوار دوران دفاع مقدس و وجود شهید آیت‌الله حیدری است که اواین نماز جمعه را اقامه کرد و این روز بزرگ را گرامی می داریم.

مسئولان از انتقاد نرنجند و با پذیرای رسانه، توضیح بدهند

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه مسئولی که جهادی کار نمی‌کند، باید کنار بکشد، گفت: رسانه‌ها در انتقاد کردن مراقب باشند، البته مسئولان هم از انتقاد نرنجید، خوب است هرجا انتقاد شد، رسانه را بپذیرید و توضیح بدهید و شفاف‌سازی کنید، برخی مسئولان ما کج‌سلیقگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۲۷ مرداد شهر اسدآباد به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ اشاره کرد و گفت: دستگیری زنده یک تروریست، نشان افتخار ایران اسلامی است.

امام جمعه اسدآباد با تأکید بر انجام کار جهادی، گفت: مسئولی که جهادی کار نمی‌کند، باید کنار بکشد، مسئول انقلابی، خستگی‌ناپذیر و جهادی باید بدود و تلاش کند.

وی با بیان اینکه بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به مسئولان فرق می‌کند و باید رسانه‌ها در انتقاد کردن مراقب باشند، افزود: البته مسئولان هم از انتقاد نرنجید، خوب است هرجا انتقاد شد، رسانه را بپذیرید و توضیح بدهید و شفاف‌سازی کنید، برخی مسئولان ما کج‌سلیقگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام موحدی ادامه داد: البته برخی رسانه‌های بی‌شناسنامه هم در بی‌انصافی دست شیطان را از پشت بسته‌اند، سیاه‌نمایی واقعا درست نیست. اینکه یک پیج بی‌شناسنامه مسئولان را لجن مال کند، این هنر نیست، لجن‌کشی است، مطالبه خوب است اما سیاه‌نمایی خوب نیست.

وی با اشاره به عملکرد دولت، گفت: ۳۸ پزشک متخصص در شهرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=193979
  • دیدگاه‌ها برای اخباری که جامعه را متشنج و به سوی خشونت معرفی کند خلاف شرع است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.