• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
3
«عصر همدان» گزارش می‌دهد:

برطرف‌سازی موانع برای تولید و احیاء اقتصاد

  • کد خبر : 215674
  • 17 اردیبهشت 1403 - 7:49
برطرف‌سازی موانع برای تولید و احیاء اقتصاد
در یک دهه گذشته فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای شعار سال به مسئله تولید بوده و این نشان از اهمیت تولید و نقش آن در اقتصاد دولت و معیشت مردم دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» در این یک دهه گذشته فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها به اقتصاد کشور و تولید برای بهبود وضعیت معیشت مردم تاکید داشتند، همانطور که از شعار امسال با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» در نظر گرفته شده مشخص است،اقتصاد و معیشت مردم را پر اهمیت دانستند.

در شهرستان فامنین واحدهای تولیدی فراوانی در بخش‌های تولیدات و ملزومات کشاورزی، صنعتی، مشاغل خانگی و… سهم بسزایی در تولید، نه تنها استان بلکه در کشور هم حرفی برای گفتن دارد.

واحدهای تولیدی مانند تولیدات لوله‌های یو پی وی سی، شیرآلات و اتصالات کشاورزی، خیاطی و مشاغل خانگی و واحدهای بسته‌بندی میوه خشک در بین تولیدکنندگان ممتاز استان و غرب کشور معرف بوده است.

برای تحقق بخشیدن به شعار سال مسئولین شهرستانی در تلاش هستند تا موانع و مشکلات را برای واحدهای تولید مرتفع سازند و جایگاه اقتصاد و معیشت مردم را برای شهرستان ارتقا دهند. برای تحقق بخشیدن به شعار سال و اجرای تمام و کمال فرمایشات رهبری جلسات شهرستانی با نام کارگروه‌های موانع تولید برگزار می‌شود.

-حمایت از تولید و سرمایه‌گذار اولویت شهرستان است

فرماندار شهرستان فامنین با تاکید بر شعار سال و مانع زدایی در امر تولید، افزود: رویکرد دولت سیزدهم نسبت به اشتغال و تولید پایدار واحدهای صنعتی با دستور ویژه جهت احیاء واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال شهرستان نسبت به برگزاری جلسه کارگروه رفع موانع تولید به دبیری اداره صمت شهرستان به صورت مستمر اقدام شده است.

در جلسات برگزار شده در سال گذشته نسبت به بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان با حضور اعضا اقدام گردید که منجر به احیاء ۴ واحد تولیدی و اختصاص ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل احیاء واحدهای تولیدی و همچنین اشتغال پایدار ۵۰ نفر به طور مستقیم گردید، همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته با همت ادارات ذیربط اولین واحد تولیدی در شهرک صنعتی نگارخاتون با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیاردریال در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با همکاری دستگاه‌های مرتبط زیرساخت‌های لازم جهت استقرار واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی نگارخاتون انجام شده است لازم به ذکر هست با پیگیری استاندار و نماینده شهرستان حمیدرضا حاج بابایی مجموعه عظیم پتروشیمی ابن‌سینا که جز بزرگترین سرمایه گذاری‌های غرب کشور است و طرح ملی می‌باشد با توجه به رکود چندین ساله با سرمایه‌گذار جدید شروع به عملیات اجرایی جهت پیشرفت پروژه مذکور نموده است به حمد الله پیشرفت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

در ادامه فرماندار با اشاره به بررسی میدانی با حضور ادارات دخیل در امر اشتغال و تولید نسبت به بررسی و رفع مشکل واحدهای تولیدی افزود: در سال جاری بیش از گذشته نسبت به اشتغال پایدار شهرستان همت خواهیم کرد تا این شهرستان محروم از لحاظ درآمدزایی و اشتغال پایدار به ثبات قابل قبولی دست یابد.

-جذب سرمایه‌گذار در شهرستان موجب رونق اقتصاد و بهبود معیشت مردم می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه فامنین بیان داشت: مهم‌ترین رکن هر جامعه‌ اقتصاد آن می‌باشد،با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری که به موضوع عملگرایی تاکید داشته‌اند، لازم است موانع مسیر تولید در جامعه را رفع کنیم. این موانع زمانی رفع خواهند شد که مسئولان ذیربط با همدلی بتوانند برای تولید، مسیر را هموار کنند تا با مشارکت مردم شعار سال به تحقق برسد.

هادی ربانی افزود: مسئولان و مردم نسبت به تحقق شعار سال احساس مسئولیت داشته باشند تا با هموار سازی موانع اقتصاد و تولید، تورم در جامعه مهار شود و در نتیجه معیشت مردم بهبود یابد. افزایش تولید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی امری ضروری است و این امر باعث پیشبرد اهداف اقتصادی در کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید موانع تولید را برطرف سازند، تاکید کرد: مردم دغدغه معیشت خود را دارند، لذا با مانع‌زدایی امر تولید و ایجاد امنیت شغلی می‌توان معیشت مردم را بهبود بخشید و با احیاء کردن واحدهای تولیدی در شهرستان مشکلات را تا حدی برای مردم هموار ساخت.

ربانی در ادامه با مطلوب دانستن مشارکت مردم در امر تولید در جامعه و جلوگیری از رکود تولید، تشویق بر احیاء واحدهای تولیدی را نیز رونق بخش فعالیت‌های اقتصادی در شهرستان خواند. بدون شک سرمایه‌گذاری و ترغیب فعالان اقتصادی در شهرستان باعث حضور افراد بیشتر در مشارکت و ایجاد واحدهای تولیدی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از راه‌کارهای مشارکت مردم در رشد تولید جذب سرمایه‌گذار در شهرستان است، اظهار داشت: بسیاری از افراد واجد شرایط و علاقمند به سرمایه‌گذاری در شهرستان به شهرهای بزرگ و پایتخت کشور برای سرمایه‌گذاری مهاجرت کرده‌اند که در صورت مانع‌زدایی، تسهیل در ارائه مجوزات و تضمین بازار فروش محصولات می‌توان زمینه جذب سرمایه‌گذار و مردمی کردن اقتصاد را فراهم کرد.

فرمانده سپاه ناحیه فامنین در پایان این گفتگو یادآور شد: حضور سرمایه‌گذار در جامعه به عنوان تولیدکننده، مشکلات موجود معیشتی و اقتصادی را کاهش خواهد داد و بی‌شک با تقویت اقتصاد و رونق تولید، دغدغه‌ها و‌ مشکلات مردم برطرف می‌گردد.

-پای‌کار رفع موانع و مشکلات مردم برای تولید هستیم

در گزارشی از بررسی‌های میدانی به‌عمل آمده در شهرستان توسط مسئول بسیج سازندگی فامنین مبنی بر پیگیری و اجرای عملکردهای این سازمان در دو سال گذشته عنوان کرد: در ستاد کارگروه بسیج سازندگی استان و شهرستان طبق بررسی‌های انجام شده از مشکلات و موانع واحدهای تولیدی بصورت جهادی در رفع و مرتفع سازی موانع و مشکلات پای کار هستیم و به حول قوه الهی ادامه خواهیم داد.

روح الله ربانی اعلام کرد: در اجرای پروژه‌های موثر در شهرستان برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم با تمام تلاش پیگیر بوده و در راستای تحقق این اهداف در جهت احیاء کارگاه‌های تولیدی و مشاغل خانگی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهیم کرد تا سهم قابل توجهی در جهت جهش تولید داشته باشیم.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ تفاهم نامه همکاری با ادارات و نهادها منعقد شده است که این ادارات شامل اداره جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، مرکز فنی وحرفه‌ای، کمیته امداد و بهزیستی، اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی، اداره صمت و صندوق کارآفرینی می‌باشد.

مسئول بسیج سازندگی فامنین اشاره داشت: در نتیجه این تفاهم نامه‌ها اقدامات موثر و مفیدی از سوی این ادارات و نهاد در جهت رشد و ارتقاء اقتصاد و معیشت مردم صورت گرفته است. از جمله این اقدامات برگزاری دوره‌های آموزشی و همکاری گروه های جهادی در راستای رسیدن به اهداف این نهاد می‌باشد.

ربانی با اشاره به تفاهم نامه‌ها اظهار کرد: ادارات و نهادها در این مسیر همکار این نهاد بوده و در جهت تسهیل و رفع موانع اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: این نهاد در راستای محرومیت‌زدایی مناطق کم برخوردار پروژه‌های عمرانی، اشتغالزایی و اردوهای جهادی را به انجام رسانده و بسته‌های معیشتی، بهداشتی و لوازم التحریر توزیع کرده است و از تعداد کل تفاهم نامه و مصوبه‌ها در سال ۱۴۰۲ تقربیا ۹۵ درصد اجرا شده و بقیه در دست اجرا می‌باشد.

ربانی ادامه داد: پروژه‌های انجام شده در سال قبل مانند، ساخت و مناسب‌سازی منازل مسکونی، اجرای پروژه انتقال آب به روستاها، احداث سالن‌های ورزشی طرح کرامت، توزیع سیمان و اقلام ساختمانی، تکمیل شبکه آب روستاها، اهدا جهیزیه به نوع عروسان، راه‌اندازی تعاونی و صندوق‌های قرض‌الحسنه، برگزاری دوره‌های آموزشی اشتغالزایی، اجرای مخزن آب بتنی و بند خاکی در روستاها تنها گوشه‌ای از اقدامات این سازمان بوده است.

جواد حسینی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215674
  • دیدگاه‌ها برای برطرف‌سازی موانع برای تولید و احیاء اقتصاد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.