• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
در گفتگو با مسئول برگزاری کرسی‌ آزاداندیشی در همدان مطرح شد؛

کرسی‌های آزاداندیشی، گامی برای آرامش فکری جامعه

  • کد خبر : 215687
  • 19 اردیبهشت 1403 - 9:11
کرسی‌های آزاداندیشی، گامی برای آرامش فکری جامعه
مسئول برگزاری کرسی‌ آزاداندیشی در همدان با بیان اینکه گفتگو بین مردم و اقشار مختلف جامعه، یک راهبرد است، گفت: با اجرای کرسی‌های آزاداندیشی به دنبال آن هستیم تا مردم جامعه بتوانند پیرامون مسائل، بهتر فکر کرده و نظرات خود را بدون واسطه و چهره به چهره بیان کنند.

پیمان دیناروند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه برنامه‌های کرسی آزاداندیشی برنامه‌هایی گفتگو محور هستند، گفت: این برنامه به این دلیل شکل گرفت تا بهتر بتواند گفتگو را بین اعضای جامعه و بخش‌های مختلف جامعه رواج دهد.

وی با اشاره به اینکه کرسی‌های آزاداندیشی و گفتگو محور فرصتی را ایجاد می‌کند تا جامعه بتواند حرف بزند، افزود: جامعه امروز با توجه به گسترش چشم‌گیر فضای مجازی، کمتر شرایطی را دارد تا گفتگو به صورت چهره به چهره انجام شود و عقاید و نظرات مختلف را در بستر محترمانه و شرایط آرام‌تر به اشتراک بگذارند.

مسئول برگزاری کرسی‌ آزاداندیشی در همدان ادامه داد: با اجرای برنامه‌های کرسی آزاداندیشی به دنبال آن هستیم تا فرصتی فراهم شود و مردم و اعضای جامعه بتوانند مسائل را بهتر بررسی و نظرات و صحبت‌های خود را بدون واسطه و چهره به چهره بیان کنند.

دیناروند با بیان اینکه گفتگو بین مردم و اقشار مختلف جامعه، یک راهبرد است، گفت: در سال گذشته کار را در ایام انتخابات آغاز کردیم که در کنار این هدف اولویت در موضوع انتخاب و بالابردن مشارکت بود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از گفتگوها بین نامزدهای انتخاباتی در همدان و شهرستان بود، افزود: توانستیم در سطح دانشگاه‌ها این هدف را رقم بزنیم و در بخشی دیگر از برنامه‌ها نیز گفتگو بین احزاب مختلف برگزار شد.

مسئول برگزاری کرسی‌ آزاداندیشی در همدان خاطرنشان کرد: در همدان، دانشگاه‌ها و شهرستان‌ها تریبون آزاد را برگزار کردیم تا مردم حرف خود را آزادانه بیان کنند و هیچ نگرانی از بیان عقاید خود نداشته باشند تا به چرایی مسائل بهتر جواب دهیم که آیا رأی دهیم یا خیر؟

دیناروند با بیان اینکه برنامه‌های گفتگو محور که شاخص‌ترین آن ایجاد موکب گفتگو بود که در میدان امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، عنوان کرد: این برنامه ۱۴ روز متوالی ادامه و بازخورد خوبی داشت، شاید این برنامه هرروزه حدود هزار نفر مخاطب داشت و بعضاً در گروه‌ها مورد و گفتگو می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه اجرای تریبون آزاد انتخابات در همدان تجربه بسیار خوبی بود، گفت: این برنامه به ما فهماند که گفتگو در جامعه اهمیت زیادی دارد و اینکه مقام معظم رهبری آنقدر به شکل دادن برنامه‌های اینچنینی تأکید دارند بی‌دلیل نیست.

مسئول برگزاری کرسی‌ آزاداندیشی در همدان ادامه داد: مدیریت فرهنگی ناحیه همدان، حوزه شهید احمدی روشن و معاونت فرهنگی شهرداری مجموعه‌هایی بودند که ما را در اجرای این برنامه‌ها کمک می‌کردند.

دیناروند با اعلام این خبر که در سال جاری کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون آزاد با کیفیت بهتر برگزار می‌شود، افزود: این برنامه‌ها در شرایط فکری آرام‌تری در سطح دانشگاه و شهرستان‌ها برگزار می‌شود که البته در حال به نتیجه رسیدن مقدمات کار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی حول مسائلی مثل اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا که به خشونت کشیده شده، مسئله فلسطین و غزه، چرایی این موضوع که چرا این مسائل مهم است، منفعت ملی ما در این بحث کجاست، موضوعاتی مثل حقوق زنان، حجاب و پوشش برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=215687
  • دیدگاه‌ها برای کرسی‌های آزاداندیشی، گامی برای آرامش فکری جامعه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.