• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

سیره عملی امام رضا (ع) را در مسیر زندگی الگو قرار دهیم

  • کد خبر : 28585
  • 07 آبان 1398 - 10:56
سیره عملی امام رضا (ع) را در مسیر زندگی الگو قرار دهیم

امام جمعه موقت همدان، با بیان اینکه سخن ها درمورد شخصیت امام رضا (ع) بسیار گسترده است افزود: امید است همه ما مردم از سیره اهل بیت علل الخصوص امام رضا (ع) که امام مهربانی ها هستند الگو برادری کنیم و در مسیری که آنها برایمان ترسیم کردند حرکت کنیم تا به خداوند نزدیکتر شویم. […]

امام جمعه موقت همدان، با بیان اینکه سخن ها درمورد شخصیت امام رضا (ع) بسیار گسترده است افزود: امید است همه ما مردم از سیره اهل بیت علل الخصوص امام رضا (ع) که امام مهربانی ها هستند الگو برادری کنیم و در مسیری که آنها برایمان ترسیم کردند حرکت کنیم تا به خداوند نزدیکتر شویم.

حجت‌الاسلام محمد جوادی، امام جمعه موقت همدان، در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه سخن در خصوص شخصیت حضرت امام رضا (ع) بسیار است گفت: شخصیت این امام بزرگوار را کسی جز خدا، رسول خدا و ائمه خدا نمی داند.

وی، با اشاره براینکه شخصیت ایشان به ابعاد مختلفی تقسیم می شود افزود: عصمت، علم، اخلاق و سبک زندگی حضرت از ابعاد مهم شخصیت ایشان است و همواره با مردم و مخصوصا افراد زیردست جامعه و خدمتگزاران بسیار رئوف و مهربان بودند.

حجت‌الاسلام جوادی، با تاکید براینکه وصیت امام این بوده است که همواره احترام کارگران و زحمت کشان جامعه را حفظ کنیم خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) اینگونه بودند که هرگاه می خواستند غذایی صرف کنند کنار نیازمندان و کارگرانی می رفتند که در منزل و جاهای دیگر مشغول بودند و با آن ها غذا می خوردند و خود را از آنها جدا انها نمی دانستند.

امام جمعه موقت همدان، با بیان اینکه همه ما مسلمین باید از این سبک زندگی امام بزرگوار الگو برادری کنیم و تساوی حقوقی که همه ائمه برآن تاکید داشتند را مد نظر بگیریم تصریح کرد: حرکت های حضرت در مسیر حق بوده و می خواستند پیروانش هم در آن مسیر قدم برادرند.

وی، با اشاره براینکه امام رضا (ع) برای هدایت مردم احادیث فراوانی دارند گفت: ایشان در یکی از احادیث فرمودند ای مردم ایمان هیچکس کامل نیست و فقط با اینکه ادعا کنند من مومن و شیعه ام این ادعا به اثبات نمی رسد مگر اینکه سه چیز را نشان دهد و سه سرمشق را ارائه دهد.

حجت‌الاسلام جوادی، ادامه داد: سرمشق اول این است که مردم باید از خدا فرمان بگیرند چرا که خدا ستارالعیوب است و ما هم باید ساترالعیوب دیگران باشیم و عیب دیگران را فاش نکنیم و همیشه در صدد باشیم آنطور که خدا عیوب مارا فاش نمی کند ماهم اگرعیبی را از کسی دیدیدم دوچندان نکنیم و آبروی او را نبریم.

امام جمعه موقت همدان، با بیان اینکه غیبت و پشت سر دیگران حرف زدن مسئله ای است که از نظر امامان و رهبران دینی نامطلوب می باشد افزود: امام فرمودند مشق دوم را باید از پیامبر(ص) فرا بگیریم و با مردم مدارا داشته باشیم.

وی، با اشاره بر اینکه سرمشق سوم الگو برادری از پیامبر (ص) است و ایشان طی ۲۲ سال سختی های زیادی را متحمل شدند و حتی در دوران جوانی و پیش از بعثت نیز سختی های زیادی را تحمل کردند خاطر نشان کرد: تحمل آن شرایط برای این بود که مردم را به خدا نزدیک کند و از سختی ها برهاند لذا می فرمایند با مردم مدارا کنید و مردم دار باشید و اگر اینچنین بودید در دنیا و آخرت آسایش خواهید داشت .

حجت‌الاسلام جوادی، باتاکید براینکه طبق گفته ائمه و پیامبر اسلام باید در تمام گرفتاری ها ارامش داشت و صبر پیشه کرد تصریح کرد: هرکس برای مشکلات خود صبر پیشه کند و بتواند با همه این مشکلات، خود را به سرمنزل اصلی برساند یعنی به خوبی از سیره اهل بیت و پیامبر اکرم الگو برادری کرده است.

امام جمعه موقت همدان، ادامه داد: روزی امام رضا(ع) درحال درس دادن به شاگردانش بود که فرد نیازمندی در زد و تقاضای کمک کرد؛ امام از پشت در مقداری سکه با دست های مبارکشان به این فرد نیازمند دادند و گفتند پول را بگیر و برو دراین هنگام از امام(ع) پرسیدند چرا گفتید فرد سریع برود؟ و امام فرمودند نخواستم چهره عاجزانه او را ببینیم وبخاطر کمکی که به وی دارم اورا کوچک کنم و غرورش را بشکنم.

حجت‌الاسلام جوادی، در پایان گفت: امید است همه ما مردم از سیره اهل بیت علل الخصوص امام رضا (ع) که امام مهربانی ها هستند الگو برادری کنیم و در مسیری که آنها برایمان ترسیم کردند حرکت کنیم تا به خداوند نزدیکتر شویم.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=28585
  • دیدگاه‌ها برای سیره عملی امام رضا (ع) را در مسیر زندگی الگو قرار دهیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.