• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

آیا کارکنان بانک تمام ساعت اداری خودرا برای امور مردم می‌گذرانند!؟

  • کد خبر : 103935
  • 28 بهمن 1399 - 8:27
آیا کارکنان بانک تمام ساعت اداری خودرا برای امور مردم می‌گذرانند!؟

روز گذشته حرکت ناپسند یک کارمند در بانک رفاه اسدآباد موجب شد تا موضوع کم فروشی در کار را متذکر شویم. به گزارش خبرنگار عصر همدان، دیروز که نیازم به عابربانک بود، هر کدام از بانک‌های سطح شهر اسدآباد را می‌رفتم، با جمله «با عرض پوزش از انجام عملیات معذوریم» مواجه می شدم. تا اینکه […]

روز گذشته حرکت ناپسند یک کارمند در بانک رفاه اسدآباد موجب شد تا موضوع کم فروشی در کار را متذکر شویم.

به گزارش خبرنگار عصر همدان، دیروز که نیازم به عابربانک بود، هر کدام از بانک‌های سطح شهر اسدآباد را می‌رفتم، با جمله «با عرض پوزش از انجام عملیات معذوریم» مواجه می شدم.

تا اینکه به بانک رفاه رسیدم و آن هم خراب بود، اما درب بانک که باز شد، امیدوار شدم که حداقل کارم راه می افتد.

رفتم داخل بانک و به آقایی که نزدیک درب بانک نشسته بود و به نظر رئیس بانک بود، عرض کردم عابر بانک خراب است! می‌شود برایم کاری کنید؟

رئیس بانک که هنوز لب به پاسخ نگشوده بود، کارمندی آن طرف تر خود را به سرعت به سمتم رساند و گفت: خانم بفرما بیرون! فردا بیایید بانک تعطیل است! البته تندی هم به همان رئیس کرد که چرا درب باز است!

من هنوز حرفی نزده، با نشان دادن ساعت بانک ادامه داد: ۴ دقیقه از ساعت اداری گذشته! بعد من که بهت زده در حال تماشای رئیس بانک بودم، کارمند باز هم حرفش را تکرار کرد و گفت: بفرمایید بیرون!

به نظر می‌رسید رئیس بانک هم از حرکت ناپسند کارمندش ماتش برده بود، و گویا کارمند رئیس بود تا رئیس، کاره ای باشد!

چند سؤال برایم پیش آمد که آیا در طول ساعت اداری بانک، همین کارمند وقتش را بدون یک دقیقه کم کاری و یا کم فروشی می‌گذراند یا خیر؟

آیا در طول ساعت اداری صبحانه میل میکند یا خیر؟

آیا با موبایل سرکی در فضای مجازی و یا تماس تلفنی با خانواده و یا دوستی خارج از بانک دارد یا خیر؟

آیا در موقع ساعت اداری کار شخصی خود را انجام میدهد یا خیر؟ و…..

اگر یک روز را در بانک بایستیم خواهیم دید که همین قشر هم در وقت اداری کار شخصی که مربوط به کار اداری و مردم نیست را انجام می‌دهند، پس در ساعت اداری هم کم فروشی را مرتکب می شوند!

با حرکت ناپسند کارمند بانک رفاه اسدآباد به یاد موضوع کم فروشی در کار و آثار آن افتادم و وضعیت امروزمان که در اواخر بهمن ماه هستیم و از وجود نزولات آسمانی بی بهره ایم و حتی روز به روز فساد اجتماعی و اقتصادی بر گرفتاری‌مان می افزاید، کمی مقایسه کردم.

آنجا که خداوند در قرآن فرمود: واى بر کم‏فروشان که چون از مردم پیمانه ستانند تمام ستانند و چون براى آنان پیمانه یا وزن کنند به ایشان کم دهند.

می توان گفت از عوامل کم‌گذاری و کم‌فروشی در کار، عدم اعتقاد به معاد، کفر و عدم ایمان، بی‌تقوایی، تقلید کورکورانه از دیگران و بی‌نمازی دانست و همین عوامل اثراتی چون افزایش ظلم، فساد اجتماعی، محرومیت از خیر و رحمت الهی حتی نفرین، تهدید و آتش دوزخ را به همراه خواهد داشت.

و البته گناه کم‏فروشى باعث می شود که زمین روئیدنى‏هاى خود را از مردم باز مى‏دارد و مردم به قحطى تهدید شوند، پس به خود بیاییم و دقایقی بیشتر از وظیفه مان دل به کار بدهیم.

حال این حرکت ناپسند کارمند بانک رفاه اسدآباد را با رفتارهای شهدا مقایسه می‌کنیم، آنها کار را نوعی عبادت ‌دانسته و همیشه به دنبال کار برای رضای خدا بودند.
و اما کاش همان کارمند که حرکت ناپسندش دلی را رنجاند، کمی تأمل بر این حدیث از پیامبر اکرم(ص) داشت که فرمود: هر کس بخشی از کار مسلمانان را بر عهده گیرد و در کار آن‌ها مانند کار خود دلسوزی نکند، بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.

اگر چه شاید ۴ دقیقه از ساعت اداری برای او گذشته بود، اما می‌توانست یا با روی خوش ارباب رجوع را از بانک خارج کند و یا کار او را با صبر و حوصله در دو دقیقه انجام دهد تا با دعای خیر ارباب رجوع، موجبات استشمام بوی بهشت برای او رقم بخورد.

امید است که همه ما که مسئولیتی اجتماعی، اداری را در جامعه عهده دار شدیم، با کم فروشی موجب آثار سوء آن در اجتماع نشویم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=103935
  • دیدگاه‌ها برای آیا کارکنان بانک تمام ساعت اداری خودرا برای امور مردم می‌گذرانند!؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.