• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

آغاز برداشت گردو در بیش از هزار هکتار از باغات اسدآباد

  • کد خبر : 83173
  • 18 شهریور 1399 - 14:00
آغاز برداشت گردو در بیش از هزار هکتار از باغات اسدآباد

علی سرخوش با اشاره به آغاز برداشت گردو در باغات اسدآباد، گفت: این شهرستان هزار و ۱۰۰ هکتار باغ گردو دارد و حدود ۳ هزار و۵۰۰ تن محصول از آن برداشت می‌شود که نسبت به میانگین سطح تولید کمتری دارد. علی سرخوش معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با […]

علی سرخوش با اشاره به آغاز برداشت گردو در باغات اسدآباد، گفت: این شهرستان هزار و ۱۰۰ هکتار باغ گردو دارد و حدود ۳ هزار و۵۰۰ تن محصول از آن برداشت می‌شود که نسبت به میانگین سطح تولید کمتری دارد.

علی سرخوش معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه در این شهرستان ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار باغات وجود دارد، اظهار کرد: از این میزان هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات را گردو شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد جایگاه چهارم و یا پنجم را از لحاظ سطح کشت و تولید در استان دارد، گفت: از میزان باغات گردوی شهرستان ۲.۵ تن در هر هکتار محصول برداشت می‌شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اجرای طرح سرشاخه کاری باغات گردو، گفت: اجرای این طرح با هدف افزایش راندمان بالای تولید در سطح است.

وی با بیان اینکه گردوی باغات اسدآباد از ارقامی محلی است و تولید بالایی ندارد، افزود: این در حالی است که میزان سطح باغات گردو در این شهرستان بالا اما تولید و برداشت محصول کمتر است.

سرخوش با اشاره به سرمازدگی در بخش باغات به صورت سالانه، گفت: در اوایل بهار با گل دهی باغات گردو سرمازدگی در این زمینه داریم که ممکن است تنها بخشی از درختان را دچار این خسارت کند.

وی با اشاره به وجود هزار و ۵۰۰ نفر بهره برادر در بخش باغات گردو، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که از سطح هزار و ۱۰۰ هکتار باغات این شهرستان میزان ۳ هزار و ۵۰۰ الی ۳ هزار و ۷۰۰ تن گردو برداشت شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه اسدآباد در بخش محصول گردو نیز صنایع تبدیلی ندارد، گفت: پوست گیری گردو و حتی خشک کردن آن به صورت خانگی انجام می‌شود و صنایع تبدیلی خاصی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=83173
  • دیدگاه‌ها برای آغاز برداشت گردو در بیش از هزار هکتار از باغات اسدآباد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.