• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

پر شدن ۱۰۰ درصدی ذخیره سد اکباتان

  • کد خبر : 5361
  • 20 خرداد 1398 - 11:03
پر شدن ۱۰۰ درصدی ذخیره سد اکباتان

مدیر عامل شرکت اب منطقه ای همدان  با اشاره به وجود سدهای استان نیز اظهار داشت: حجم ذخیره آب سد اکباتان ۳۴ میلیون مترمکعب است که با وجود بارش های اخیر به طور کامل ظرفیت آن پر شده است   به گزارش عصر همدان، منصور ستوده با بیان اینکه  تغذیه مصنوعی از سال‌های گذشته در […]

مدیر عامل شرکت اب منطقه ای همدان  با اشاره به وجود سدهای استان نیز اظهار داشت: حجم ذخیره آب سد اکباتان ۳۴ میلیون مترمکعب است که با وجود بارش های اخیر به طور کامل ظرفیت آن پر شده است

 

به گزارش عصر همدان، منصور ستوده با بیان اینکه  تغذیه مصنوعی از سال‌های گذشته در تمام دشت‌های استان انجام شده است افزود:  کار تغذیه مصنوعی از طریق تزریق آب به زمین انجام شده و بدین ترتیب تغذیه مصنوعی در دشت‌ها رخ می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان تغذیه سفره های آب زیرزمینی، کنترل سیلاب و کاهش خسارات ناشی از آن و کنترل رسوب را از جمله اهداف طرح های تغذیه مصنوعی دانست.

وی تصریح کرد: تغذیه مصنوعی، عملیاتی است که در راستای نفوذ آب حاصل از بارندگی و انحراف آب سطحی رودخانه ها به داخل مخازن ووتزریق به سفره‌های آب زیرزمینی از طریق چاههای تغذیه انجام می‌شود .

وی با اشاره به وجود سدهای استان نیز اظهار داشت: حجم ذخیره آب سد اکباتان ۳۴ میلیون مترمکعب است که با وجود بارش های اخیر به طور کامل ظرفیت آن پر شده است.

ستوده ابراز داشت: حدود ۳ مترمکعب آب بر ثانیه از سد خارج و وارد رودخانه شده تا محیط زیست پایین دست سد نیز بهره‌مند شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان ادامه داد: ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه از طریق تصفیه خانه سداکباتان برای مصارف آب شرب شهروندان و مابقی برای حق آبه پایین دست خارج می شود.

وی بیان کرد: مقدار ورودی آب به سد اکباتان همدان ۵ مترمکعب است و از سرریز آن ۳۰۰۰ لیتر آب خارج می‌شود.

ستوده اضافه کرد: آبی که از سد اکباتان سرریز می‌شود از طریق رودخانه موجب تغذیه دشت‌ها می‌شود.

وی از پر شدن ۱۰۰ درصدی سد آبشینه همدان هم خبر داد و گفت: این سد ذخیره دوم مصرف شرب همدان است که ۵ میلیون متر مکعب آب دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=5361
  • دیدگاه‌ها برای پر شدن ۱۰۰ درصدی ذخیره سد اکباتان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.