• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
مدیرعامل صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی خبر داد

ساماندهی ۴۳۰ خوشه صنایع کوچک در کشور/ منع واردات مبل به کشور

  • کد خبر : 1193
  • 31 مرداد 1397 - 18:54
ساماندهی ۴۳۰ خوشه صنایع کوچک در کشور/ منع واردات مبل به کشور

مدیرعامل صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی از ساماندهی ۴۳۰ خوشه صنایع کوچک در کشور خبر داد و گفت: خوشه مبل و منبت روستای دهفول نهاوند نوزدهمین خوشه ساماندهی شده در کشور است.

به گزارش عصر همدان، صادق نجفی روز گذشته در  مراسم افتتاح  خوشه صنعتی مبل و منبت در روستای دهفول شهرستان نهاوند با بیان اینکه در این مقطع زمانی مردم مشکلات اقتصادی بسیاری دارند، اظهار کرد: همه مسئولان باید برای حل مشکلات و دغدغه مردم تلاش وافر کنند البته امروز افتخار داریم که بگوییم در نقاط مختلف کشور کسب و کارهای کوچک توانسته رونق بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌ایستیم و ایستاده‌ایم، افزود: امروز اگر در کشور به افتخاری نائل می شویم به دلیل تلاش و پشتیبانی مردم ایران است پس وظیفه همه ماست در مقابل این پشتیبانی به عنوان خادم در خدمت مردم باشیم.

مدیرعامل صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ادامه داد: استان همدان با داشتن مسئولان دلسوز و باتجربه می تواند به عنوان استان نمونه گردشگری از جایگاه والایی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه برای شهرستان های ملایر، تویسرکان و نهاوند سه طرح تعریف شود، گفت: تولیید کنندگانی که کارگاه های کوچک مبل و منبت دارند می توانند از تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری بهره ببرند البته باید قبل از آن با ثبت نام در سامانه کارا از طریق صندوق ۸۰ درصد از مشکلات را برطرف کنند.

نجفی با بیان اینکه باید در حوزه صنایع کوچک دو طرح براساس آمایش سرزمینی تعریف شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۳۰ خوشه صنایع کوچک در کشور ساماندهی شده که خوشه مبل و منبت روستای دهفول نوزدهین خوشه است که توانسته ساماندهی شود.

وی با تاکید بر اینکه واردات متمرکز چوب از کشور گرجستان در حال پیگیری است، تصریح کرد: با ممنوعیت واردات مبل از دیگر کشورها فرصت برای تولیدکنندگان داخلی مهیاست تا خوشه و کارگاه‌های خود را برای بازار فروش تقویت کنند.

مدیرعامل صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه تنها راه نجات کشور همدلی، هماهنگی و هم‌افزایی است، افزود: با اتحاد و وحدت امروز مردم و مسئولان کشور می‌تواند از این جنگ اقتصادی به خوبی خارج شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه روستای دهفول از توابع شهرستان نهاوند یکی از پتانسیل‌های خوب در زمینه مبل و منبت کشور و استان است، اظهار کرد: برنامه شهرک‌های صنعتی برای رونق این خوشه برای سه سال آینده در این روستا به ثمر می‌رسد و برای توسعه صادرات مبل و منبت این روستا تامین چوب و مواد اولیه در حال انجام است.

کامران گردان ادامه داد: تولیدکنندگان مبل و منبت ملایر و نهاوند در قالب یک تور صنعتی به کشور گرجستان اعزام شدند و امیدواریم روستای دهفول نهاوند نیز به مانند خوشه صنعتی روستای کردآباد بتواند به عنوان خوشه نمونه ملی معرفی شود.

رئیس شورای روستای دهفول نیز به نمایندگی از اهالی این روستا ضمن خوشامدگویی به مدیرعامل صنایع کوچک شهرک های صنعتی کشور و مسئولان استان گفت: روستای دهفول با داشتن ۵۰ شهید سرافراز دوران جنگ تحمیلی، ۲۶ جانباز، ۲۶۵ رزمنده و ۷۰ جانباز همیشه در خط مقدم مبارزات در مقابل دشمنان نظام بوده است.

وی با بیان اینکه در این روستا ۲۰۰ کارگاه مبل و منبت فعال است ادامه داد: ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم به وسیله این کارگاه ها دارای شغل شده اند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1193
  • دیدگاه‌ها برای ساماندهی ۴۳۰ خوشه صنایع کوچک در کشور/ منع واردات مبل به کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.