• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

۹۲ درصد مخازن آبی استان همدان پر است/ کاهش۳۰ درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته

  • کد خبر : 62449
  • 08 اردیبهشت 1399 - 8:27
۹۲ درصد مخازن آبی استان همدان پر است/ کاهش۳۰ درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته

منصور ستوده با بیان اینکه ۹۲ درصد از مخازن آبی استان همدان پر شده است، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیون مترمکعب حجم مخازن آبی استان همدان است. منصور ستوده، مدیر عامل آب منطقه ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص میزان بارندگی امسال اظهار کرد: بارندگی سال جاری تاکنون ۴۱۱ […]

منصور ستوده با بیان اینکه ۹۲ درصد از مخازن آبی استان همدان پر شده است، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیون مترمکعب حجم مخازن آبی استان همدان است.

منصور ستوده، مدیر عامل آب منطقه ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص میزان بارندگی امسال اظهار کرد: بارندگی سال جاری تاکنون ۴۱۱ میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بارندگی امسال نسبت به بلندمدت ۳۶ درصد افزایش داشته است، افزود: سال گذشته بارندگی ها ۵۹۰ میلیمتر در مدت مشابه امسال بوده است.

ستوده با اشاره به اینکه ۱۰۹ میلیون مترمکعب گنجایش مخازن سدهای بهره برادری استان است، ادامه داد: در مجموع ۱۰۰ میلیون مترمکعب حجم مخازن استان است که ۹۲ درصد این مخازن تاکنون پر شده است.

مدیر عامل آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه ورودی آب سد اکباتان ۷.۰۶ مترمکعب در ثانیه است، گفت: حجم فعلی آب سد ۳۴.۸۵ میلیون مترمکعب است که تاکنون صد درصد آن پر شده و میزان مصرف آب شرب ۱.۱ مترمکعب در ثانیه است.

وی در خصوص وضعیت دیگر سدهای استان نیز خاطرنشان کرد: سد آبشینه تاکنون ۸۵ درصد پر شده و میزان حجم آن ۴.۲۵ میلیون مترمکعب است.

ستوده با بیان اینکه سد کلان ملایر نیز تاکنون ۹۸ درصد پر شده است، تصریح کرد: سد سرابی نیز با ورودی ۱.۸۵ مترمکعب آب در ثانیه صد درصد پرشده است.

وی یادآور شد: سد شنجور نیز تا ابتدای اردیبهشت ماه امسال با ورودی صفر مترمکعب در ثانیه و حجم ۲.۵ میلیون مترمکعب ۴۸ درصد پر است.

ستوده در خصوص اینکه آیا ویروس کرونا می تواند از طریق ذخایر آب زیرزمینی در آب نفوذ کند، بیان کرد: تاکنون این مورد برای ما ثابت نشده و باید در این زمینه کار علمی انجام شود تا بتوان نفوذ کرونا در آب را ثابت کرد.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=62449
  • دیدگاه‌ها برای ۹۲ درصد مخازن آبی استان همدان پر است/ کاهش۳۰ درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.