• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان:

۵۰ درصد منابع عتبات عالیات توسط بانوان همدانی جمع آوری می‌شود

  • کد خبر : 195385
  • 07 شهریور 1402 - 16:22
۵۰ درصد منابع عتبات عالیات توسط بانوان همدانی جمع آوری می‌شود
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به اینکه همدان از جهت اهدا طلا معمولا رتبه دوم و سوم در کشور را به خود اختصاص می‌دهد گفت: ۵۰ درصد منابع عتبات عالیات توسط بانوان همدانی جمع آوری می‌شود که شامل وجه نقد، طلا و نقره است.

به گزارش عصر همدان پیش از ظهر امروز نشست خبری رئیس ستاد اربعین عتبات عالیات استان همدان برگزار شد.

در این نشست خبری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با بیان اینکه استان همدان نقش بزرگی جهت تامین منابع نقدی و غیر نقدی در به ثمر رسیدن پروژه‌های مد نظر در کربلا و نجف ایفا کرده است گفت: همدانی ها از نظر نیروی انسانی نیز در کربلا و نجف خوش درخشیدند و دو هزار و ۳۲۰ نیروی انسانی برای کار در عراق حاضر شدند.

محمد علی بادامی با اشاره به ساخت صحن بزرگ فاطمه الزهرا(س) افزود: استان همدان از نظر نیروی افتخاری همچون بنا، جوشکار، معمار و تاسیساتی اعزام داشته است و از نظر نذورات نقدی نیز تاکنون ده میلیارد تومان برای این پروژه جمع‌آوری شده است‌.

وی از اهدا بیشترین خشت طلا برای گنبد طلا حرم امام حسین(ع) توسط استان‌های همدان و کرمان خبرداد و تصریح کرد: هر خشت طلا سه میلیون و ۲۰۰ هزارتومان است و تاکنون بیش از دو هزار و ۸۵۰ خشت طلا استفاده شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: همدانی‌ها در ساخت صحن عقیله در کربلا نیز عملکرد خوبی داشتند و از نظر عملکرد نقدی و غیر نقدی در این پروژه نقش بزرگی ایفا کردند.

بادامی با بیان اینکه همدان توانسته است در اعطاب مقدسه تا امروز ۷ شهریورماه ۲۴ کیلو طلا هدیه کند گفت: بیشترین طلا برای گنبد طلا اهدا شده است که شامل گردنبند، انگشتر، النگو، سکه و شمش طلا است.

وی با اشاره به اینکه همدان از جهت اهدا طلا رتبه دوم و سوم در کشور را به خود اختصاص داده است افزود: ۵۰ درصد منابع عتبات عالیات توسط بانوان همدانی جمع آوری می‌شود که شامل وجه نقد، طلا و نقره است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان خاطرنشان کرد: تعدادی از بانوان به صورت کاملاًًً رایگان در کارگاه‌های اهدایی فرش دستباف شرکت پیدا می‌کنند و پس از اتمام بافت فرش با بالاترین قیمت به فروش رسیده و پول آن برای ساخت پروژه‌های کربلا و نجف هزینه می‌شود.

این مقام مسئول از وقف بیش از ۴ قطعه ملک توسط خیرین خبرداد و گفت: وقف ثمره درختان و مزرعه نیز بخشی از موقوفات است که به حرم مطهر امام حسین(ع) اهدا شده است.

بادامی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری حدود ۷۵۰ میلیون تومان جمع آوری نذورات از استان بوده است افزود: پیش‌بینی می‌شود در سه ماه دوم شاهد رشد حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصدی باشیم.

وی با تاکید براینکه پس از دستور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درخصوص اینکه اینکه موکب‌ها موظفند در مواقع بحرانی همچون سیل و زلزله برای خدمت‌رسانی به مردم آماده باشند تصریح کرد: وظیفه ستاد بعداز جمع آوری نذورات مردم، حضور مردمی موکب‌ها در مواقع بحران است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: ستاد اربعین دارای ۱۸ کمیته بوده که یکی از آن‌ها کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه است.

 

برپایی ۲۹ موکب توسط همدانی‌ها در عراق

در ادامه این نشست خبری مدیر ستاد اربعین استان همدان با اشاره به اینکه امسال ۲۹ موکب در استان فعال شدند و در عراق حضور دارند گفت: یکی از این موکب‌ها در مرز باشماق مستقر شد چرا که امسال همدان معین استان کردستان است.

محسن کرمی با بیان اینکه ظرفیت هر موکب تا ۲ هزار ۵۰۰ نفر است افزود: امسال قرار است موکب‌ها تا دو روز پس از اربعین در عراق باشند و خدمت‌رسانی به زائرین ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: در مجموع پیش‌بینی شده است که ۲۰ هزار نفر شامل ۸ هزارنفری خانم و ۱۲ هزارنفری آقا در موکب‌ها اسکان داده شوند.

کرمی با تاکید براینکه از طریق عوامل ستاد ده نفر مأمور شدند تا به افراد گمشده در مسیر امداد رسانی کنند تصریح کرد: اگر کسی گم شود می‌تواند با مراجعه به این افراد محل مورد نظر را پیدا کرده و به محل مورد نظر برگردد.

مدیر ستاد اربعین استان همدان با اشاره به حضور ۴ کارشناس اداره پست در موکب‌های بین مسیر نجف به کربلا اظهار کرد: وسایل گم شده زائرین به این افراد سپرده می‌شود و به دست صاحبانشان می‌رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین موکب به ترتیب توسط شهر همدان، مریانج، اسدآباد و نهاوند برپا شده است گفت: امسال شهرستان‌های تویسرکان و نهاوند در کربلا موکب ندارند.

کرمی خاطرنشان کرد: در مجموع یک‌هزار و ۹۹۵ موکب در عراق توسط ستاد عتبات خدمات رسانی می‌کنند که ۲۹ موکب از استان همدان برپا شده است.

وی با تاکید بر اینکه موکب‌ها به صورت مردمی برپا شدند اظهار کرد: افرادی که موکب برپا کردند از جیب خود برای زائرین خرج می‌کنند و هیچ هزینه‌ای از سوی دولت به آن‌ها داده نمی‌شود.

مدیر ستاد اربعین استان همدان ادامه داد: هر موکب هیئت امنا، امور مالی، روحانی، ستاد جذب، تدارکات و یک مسئول موکب دارد.

این مقام مسئول با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فرمودند: «میزبانی را از عراقی‌ها نگیرید» افزود: سیاست ما این است که موکب‌های ایرانی و عراقی در کنار هم خدمات دهند و خوشبختانه امسال هفت موکب همدان در کنار موکب عراق است.

کرمی با تاکید بر اینکه مواکب ایرانی موظفند به همه زوار خدمات دهند تصریح کرد: این موضوع طایفه‌ای و شهری نیست و بین المللی است؛ امسال پیش‌بینی می‌شود بیشتر از ۲۰ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

وی با بیان اینکه یک موکب خدام الزهرا(س) از شهرداری همدان برای خدمت‌رسانی به کربلا اعزام شده است گفت: این گروه جهت پاکبانی حضور دارند.

مدیر ستاد اربعین استان همدان ادامه‌ داد: در بحث خدمات رسانی ستاد عتبات عالیات در راس کار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال نقشه‌ای طراحی شده است و مکان موکب‌ها در نقشه مشخص است گفت: موکب‌های همدان با لوکیشن های گوگل مپ و نشان مشخص شدند و فهرست کاملی از این آدرس ها به صورت نوشتاری و لوکیشن تهیه و به صورت پی دی اف و عکس منتشر شده است‌.

انتهای پیام/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=195385
  • دیدگاه‌ها برای ۵۰ درصد منابع عتبات عالیات توسط بانوان همدانی جمع آوری می‌شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.