• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
0

گله‌مندی از مشکلات منافاتی با طرفدار انقلاب بودن ندارد/ ضرورت رفع مشکل ترافیک همدان

  • کد خبر : 178373
  • 28 بهمن 1401 - 15:33
گله‌مندی از مشکلات منافاتی با طرفدار انقلاب بودن ندارد/ ضرورت رفع مشکل ترافیک همدان

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: دولت درحال تلاش برای رفع مشکلات است، حتی سفر به چین نیز در همین راستا بود، اما کنترل تورم‌ و رفع مشکلات را مردم باید احساس کنند. مهم‌تر از انجام این سفرها این است که مردم از منافع این تفاهم نامه‌ها بهره‌مند شوند. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: دولت درحال تلاش برای رفع مشکلات است، حتی سفر به چین نیز در همین راستا بود، اما کنترل تورم‌ و رفع مشکلات را مردم باید احساس کنند. مهم‌تر از انجام این سفرها این است که مردم از منافع این تفاهم نامه‌ها بهره‌مند شوند.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه نمازجمعه سراسر استان همدان با حضور مردم برگزار شد.

همدان

آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: در عرصه فعالیت سیاسی، نیازمند توجه به اخلاق سیاسی هستیم.

وی افزود: نباید فعالیت‌های سیاسی به نحوی باشد که اگر جناح خاصی سر قدرت آمد، مدام جریان مخالف، کوچکترین نقاط ضعف را برجسته و نقاط قوت را نادیده بگیرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه تخریب در عرصه سیاست، برخلاف اخلاق سیاسی است، گفت: البته لازم است اگر نقاط ضعفی را مشاهده می‌کنیم دلسوزانه آن را بیان کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: از شما مردم عزیز برای حضور باشکوه و کم نظیر در راهپیمایی ۲۲ بهمن باید تقدیر کنیم. این حضور نشان داد که دشمن ملت ما را نمی‌شناسند و تصویر سازی دشمن از ملت ما، تصویر سازی دروغین است.

وی اضافه کرد: حضور مردم در صحنه به معنای عدم انتقاد و گله نیست، چرا که گله مندی منافاتی با طرفدار انقلاب بودن ندارد.

آیت الله شعبانی اضافه کرد: معنای انقلابی بودن، این است که نسبت به نقاط ضعف گله‌مند باشیم، نه آنکه مشکلات را توجیه کنیم.

وی افزود: امروز نیازمند شناسایی نقاط ضعف، اعتماد به توانایی‌های داخل و اقدام انقلابی برای رفع مشکلات هستیم. این تفکر اشتباهی است که اگر کسی گله مندی نسبت مشکلات دارد به معنای مخالفت با نظام و انقلاب است.

خطیب نماز جمعه همدان با آفرین گفتن بر بصیرت و استقامت مردم ایران، تصریح کرد: خلق شنبه تاریخی توسط مردم، یعنی تأکید مردم بر صیانت از آرمان‌های انقلاب.

وی ادانه داد: حضور مردم با وجود همه مشکلات یعنی آنها برای اسلام و تحقق آموزه‌های الهی در جامعه به میدان آمدند.

امام جمعه همدان بیان کرد: مسئولان باید همانند مردم این چنین باشند و برای اعتلای کلمه الله در جامعه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: عملکرد هر کسی را با دین خدا می‌سنجیم و لذا هر مسئول یا فردی موجب ضعف آموزه‌های الهی شود، عمل او غیر انقلابی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیر خود نسبت به کنترل تورم و کاهش ارزش پول ملی مکررا تذکر داده‌اند.

آیت الله شعبانی گفت: دولت در حال تلاش برای رفع مشکلات است، حتی سفر به چین نیز در همین راستا بود اما کنترل تورم‌ و رفع مشکلات را مردم باید احساس کنند.

وی با اشاره به اینکه مهم تر از انجام این سفرها این است که مردم از منافع این تفاهم نامه‌ها بهره‌مند شوند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و چین و روسیه از طرف آمریکا تحریک شده‌اند و این موضوع می‌تواند شراکت راهبردی در حوزه سیاست خارجی را ایجاد کند.

خطیب نماز جمعه همدان اضافه کرد: تحلیل گران نسبت به عملکرد دولت و سفر اخیر رئیس جمهور انصاف را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان تاکید کرد: رفع مشکل ترافیک از مطالبات مردم همدان است که استاندارد همدان نیز وعده‌ پیگیری آن را داده‌اند.

اسدآباد

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه آخرین هفته بهمن ماه دراین شهر بااشاره به روایتی از حضرت علی ع، اظهار کرد: باتقوا که باشید، دنیا دنبال شما خواهد بود، پس علوی باشیم. البته ملت ایران و مردم اسداباد علویان ۲۲ بهمن افتخارافرین افریدند و دوستان و اماتم زمان خوشحال و خرسند و دشمنان و براندازها تودهنی و سیلی محکمی از ملت خوردند.

وی با ابراز تعظیم رهبر معظم به ملت و برای پدید اوردن روز حماسی ۲۲ بهمن امسال، گفت: شما ملت عظمتی آفریدید که رهبر معظم فرمود لازم می دانم سر تعظیم به ملت فرود آورم.

امام جمعه اسدآباد تصریح کرد: ۲۲ بهمن امسال تاریخی شد، پرشور و با عظمت بود که این حضور پیام ایستادگی، اتحاد و همدلی در دفاع نظام است.

وی تأکید کرد: عده‌ای گفتند که ملت از ایستادگی خسته شدند، اما ۲۲ بهمن امسال با عظمت ملت ثابت کرد که با ملت علوی پای علم امام حسین ع پرقامت ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام موحدی بابیان اینکه اگر امت زمان حضرت علی(ع) غیرت و وحدت شما را داشتند، علی(ع) خانه‌نشین نمی‌شد، افزود: بعضی‌ها می‌گفتند که جمهوری اسلامی به بن بسیت رسیده، ۲۲ بهمن امسال نشان داد که خودشان به بن بست رسید‌اند.

وی تصریح کرد: زمانی که ملت ایران در روز ۲۲ بهمن امسال حماسه افریدند، در فرانسه هم میلیون‌ها نفر در ۵۰ نقطه این کشور به میدان امده و راهپیمایی اعتراضی به آن دولت داشتند‌.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به دستاوردهای انقلاب اسیلامی در عرصه‌های مهم سیاسی، اقتصادی گفت: دولت سیزدهم قراردادهای مهمی را با دولت چین منعقد کرده است و البته این دولت با منت، احترام پذیرای دولت اقای رئیسی بود، البته آمریکا هم از این ارتباط دوسویه ایران و چین نگران و ناراحت است.

وی یادآور شد: دشمن می‌خواهد به ملت ایران القا کند که دولت ناکارآمد است و کار نمی‌کند، و البته اینکه رهبری تأکید دارند دولت تلاش می‌کند، امیدبخش است.

حجت‌الاسلام موحدی راهپیمایی ملت ایران را بی نظیر، پرشور و حماسی خواند و افزود: این حضور ستودنی است. البته ضعفهایی در سیستم صوتی هست که مسئولان اهتمام دارند این مشکل حل شود.

وی با قدردانی از راهداری در خصوص برف روبی گردنه و جاده‌ها، گفت: مجلس مصوب کرده است که اب و گاز و برق برای دهک پایین رایگان است، البته این مصوبه برای الگوی مصرف پایین است نه اینکه اضافه مصرف شود،و در غیر این صورت باید بهای ان پرداخت شود.

تویسرکان

حجت الاسلام حسینی مجد در خطبه های سیاسیت ـ عبادی نماز جمعه ۲۸ بهمن ماه در مصلی تویسرکان، با تبریک مبعث رسول خدا(ص) این بزرگترین عید مسلمانان، گفت: از زبان امام علی(ع) و در نهج البلاغه این گونه آمده که؛ پیامبر اعظم(ص) در دوران طفولیت بهترین آفریندگان، در سن پیری نجیب ترین مردم، اخلاقشان از اخلاق همه پاکان پاکتر بود و این گونه به مقام رسالت نائل شدند.

وی عنوان کرد: به فرموده امام علی(ع) خداوند رسولش را مبعوث کرد تا هم گواهی دهنده، هم بشارت دهنده و هم هشدار دهنده باشد، رسول خدا(ص) به حق آمد و مبعوث به پیامبری شد تا مردم را به صراط مستقیم هدایت کند و با قرآن، عظمت خداوند یکتا را به جهانیان بشناساند.

خطیب نماز جمعه تویسرکان تصریح کرد: ما نیز باید قدر دین اسلام را بدانیم و با عمل به قرآن و فرامین الهی، پیرو سیره نبوی و ائمه اطهار(ع) باشیم.

حجت الاسلام حسینی مجد افزود: در آستانه ماه شعبان هستیم و این فرصت طلایی که سرشار از ادعیه و مناجات بی نظیر برای عبادت پروردگار عالم است را از دست ندهیم، چنانچه در بخشی از مناجات شعبانیه آمده؛ خدا به ما دلی عطا کن که مشتاق مقام قرب تو باشد.

وی گفت: در این ماه روزه گرفتن، صدقه دادن، قرائت ادعیه خاص ماه شعبانیه همه و همه ما را بیش از پش به خداوند تعالی نزدیک می کند.

امام جمعه تویسرکان در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: رهبر انقلاب در برابر آن راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن ماه مردم، فرمودند به ملت ایران تعظیم می کنم.

حجت الاسلام حسینی مجد تصریح کرد: این نشان می دهد که مسئولان نیز باید بیش از پیش قدردان مردم باشند و برای رفع مشکلات آنان، به ویژه مشکلات معیشتی تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی همچنین خواستار رفع مشکل آب روستای مبارک آباد شد.

بهار

حجت الاسلام رضا مصباح، امام جمعه بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته بهار گفت: انسان خلیفه اللهی موجودی هدفمند است و ارزش وجودی انسان خداوند متعال است اگر انسان در مسیر حرکت از آموزه های دینی، قرآن و سنت عصمت و طهارت درس نگیرد و درست تربیت نشود به حقیقتی که خدا ترسیم کرده نائل نمی‌شود و زندگی برایش پوچ و بی معنی خواهد شد و اگر دنیایی است باید انسان آن را وسیله و ابزار رسیدن به خدا قرار دهد، باید غفلت انسان را فرا نگیرد چرا که برخی به دنیامحبت می‌ورزند و آخرت را انکار میکنند نتیجه انکار آخرت و علاقه به دنیا، انکار معاد است وبینش، آگاهی و ذکر انسان باعث می‌شود که دنیای فانی را برای خود ترجیح ندهد، ریشه اصلی انکار معاد دلبستگی و اعتقاد انسان به دنیا است، کاهش دلبستگی، دلخوش کردن و اعتقاد و باور انسان به اخرت و وعده الهی و توکل به خدا باعث می‌شود دنیا در نزد انسان پوچ شود.

حجت الاسلام رضا مصباح با درود به اراده و عزم مردم درحضور پر شور در راهپیمایی بیست ودوم بهمن ماه گفت: احسنت و آفرین به بصیرت، وحدت، انسجام و بینش مردم خوب، نجیب، غیور، انقلابی و شهید پرور و همیشه در صحنه شهرستان بهار که خوب نقش ایفاکردید و به ندای ولی امر مسلمین لبیک گفتید، این نشان از بصیرت، اعتقاد و ایمان شما بود که دوست و دشمن را متعجب کرد و اراده و حضور یکپارچه شما در ۲۲بهمن بود، راهپیمایی ۲۲بهمن امسال یک نمایش بزرگ بود، دشمن با تمام قوای خود جنگ جهانی رسانه ای و جنگ ترکیبی بر علیه انقلاب راه انداخته بود و با تمام ساز و کار میخواست مردم را از این حضور مایوس کند و نگاهش بر این بود که ببیند ۲۲بهمن امسال همان ۲۲سال ۵۷ خواهد بود یانه؛ که به فرموده مقام معظم رهبری “این شکست محاسباتی دشمن بود، رویکردی که دشمن دارد رویکردی نیست که مردم و انقلاب ما را بشناسد و محاسبات دشمن در مورد مردم غلط بود، ایران اسلامی ایمانی برخاسته ایمان علوی و اعتقاد و باور الهی است آنچه که مردم معتقدند اعتقاد بر عزت است نه ذلت” آنچه خدا وعده میدهد و ولی خدا توصیه می‌کند به هدایت جامعه همان مسیر رهایی و توحید است و الحمدالله مردم در سرتاسر ایران، روستاها و شهرها، تمام اصناف و گروه های مختلف مردمی با هر اعتقاد و طرز تفکری همه در صحنه بودند، درست است که مشکل اقتصادی، معیشتی و کار شکنی افراد نالایق است اما آنچه مورد وحدت همه است؛ انقلاب و ولایت است و ما تا پای جان پای آرمان امام و شهدا ایستاده ایم و بهترین مرگ را شهادت در راه اعتقاد و آرمان ها و باورها می‌دانیم.

حجت الاسلام مصباح با تبریک سالروز بعثت رسول اکرم(ص) که در سرتاسر دهر روزی شریفتر از آن نیست، گفت: حادثه ای بزرگتر بعثت اتفاق نیفتاده است و بزرگتر از رسول اکرم در عالم وجود نیست، بعثت نبی مکرم اسلام بزرگترین اتفاق عالم بشریت است باید به پاس حرمت و شرافت انسان قدر بدانیم و برای معرفت افزایی و حقیقت بعثت تعلیم تعلم انجام شود.

وی نیز به حلول ماه شعبان اشاره کرد و گفت: عمر ما از رجب رد می‌شود حواسمان به باقیمانده رجب باشد و خود را برای شعبان آماده کنیم و فرصت ها را از دست ندهیم و با تسلیت رحلت ابوطالب شخصیت مظلوم تاریخ به توسعه و تقویت شعائر دینی که یکی از بزرگترین کارهایی است که باعث تقوای قلب می‌شود سفارش کردتا برای شناخت شخصیت این بزرگان وقت بگذاریم.

خطیب جمعه شهرستان‌ بهار نیز به سفر اقای رئیسی به چین اشاره کرد و گفت: این سفر به دعوت رسمی جینگ پینگ شریک راهبردی ایران در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فناوری و امنیتی در جهت تقویت شراکت راهبردی اتفاق افتاد و با توجه به اینکه دو کشور مورد تحریم آمریکا هستند و متاسفانه منافع ایران و چین توسط دنیا وآمریکا مورد دستبرد قرار گرفته و برای تقابل غیر تهاجمی با چنین تحریم هایی این رابطه های راهبردی به کار می آید بعضی مناسبات را در عرصه بین الملی و سند راهبردی ۲۵ ساله جهت عملیاتی کردن امور مربوط به اقتصاد، فن آوری و توسعه های امنیتی را تحت الشعاع قرار داد، وبرای فایق امدن بر تحریم ها نیاز به این ارتباط های سازنده داریم.

وی با اشاره به همت، اتحاد و انسجام مردم غیور و در صحنه مردم ایران در کمک به زلزله خوی گفت:این اتفاقات طبیعی در رخدادهای جهان است، در کشورهایی مثل ترکیه و سوریه حقوق بشر پوشالی و رفتار دوگانه مدعیان حقوق ب

شر را دیدیم، ۶۵کشور به تدکیه کمک رسانی کردند اما فقط ۱۳کشور به سوریه کمک کردند و حضرت اقا فرمودند که “دفاع امثال امریکا از حقوق بشر غربی ملت ها و مظلومان دنیا گریه آلود است”.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=178373
  • دیدگاه‌ها برای گله‌مندی از مشکلات منافاتی با طرفدار انقلاب بودن ندارد/ ضرورت رفع مشکل ترافیک همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.