• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

گل‌های سرخ، بر بام تاریخ و تمدن

  • کد خبر : 206933
  • 21 آذر 1402 - 23:00
گل‌های سرخ، بر بام تاریخ و تمدن
همدان، این روزها میزبان ملائکی باست که با فداکاری خود، نام این شهر را در تاریخ ماندگار کردند ملائکی که یاد و خاطره آنها، همیشه در قلب‌های مردم زنده خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ امروز، شهر همدان، میزبان ملائکی بود که از آسمان فرود آمدند تا در این شهر مقدس، به خاک سپرده شوند. ملائکی که با فداکاری و ایثار خود، زنگار را از شهرها زدودند و برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شدند.

این ملائک، شهدای گمنام دوران دفاع مقدس هستند، شهدای گمنامی که با نثار جان خود، امنیت و آرامش را برای مردم ایران به ارمغان آوردند.

استقبال مردم همدان از این ملائک، بی‌نظیر بود، مردم از هر سن و سالی، با حضور در مراسم تشییع شهدا، یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

مراسم تشیع شهدای گمنام، یادآور فداکاری و ایثار شهدای دوران دفاع مقدس است. این مراسم، فرصتی است تا ما یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و راه آنها را ادامه دهیم.

شهدای گمنام، نماد عزت و استقلال ایران اسلامی هستند، آنها، با نثار جان خود، امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند، ما باید همواره قدردان فداکاری آنها باشیم.

مردم از هر سن و سالی، با لباس‌های سیاه، در خیابان جمع شده بودند، برخی از آنها دست‌های خود را به آسمان بلند کرده بودند و برای شهدا دعا می‌کردند، برخی دیگر، با چشمانی اشک‌بار، پیکر شهدا را می‌بوسیدند.

در میان جمعیت، خانواده‌های شهدا نیز حضور داشتند، آنها با دیدن پیکر فرزندان خود، اشک می‌ریختند و با آنها وداع می‌کردند.

کاروان «لاله‌های فاطمی، منتظران ظهور» در ۴۰۰ نقطه استان همدان در ایام فاطمیه مورد استقبال مردم شهید پرور و مومن در اقصی نقاط همدان قرار می‌گیرند تا پیکرهای مطهر دو شهید روز یکشنبه ۲۶ آذرماه مقارن با سالروز وفات حضرت فاطمه زهرا(س) در همدان و نهاوند آرام گیرند.

حسن رضانیا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در مراسم استقبال از چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پایگاه نوژه همدان با بیان اینکه ملت امام حسین(ع)، ملت عشق به شهید و شهادت است، گفت: امروز ما میزبان شهدا نیستیم بلکه میهمانان شهدا هستیم و شهدا میزبان اصلی هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز توانستیم در اینجا حضور داشته باشیم توفیق بزرگی است، افزود: قطعا شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی دارند و ما نیز در حضورشان اعلام می‌کنیم وفادار به شهدا هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تاکید کرد: هیچ‌گاه شهدا را فراموش نمی‌کنیم و ما نیز امید داریم شهدا ما را فراموش نکنند.

رضانیا به وضعیت غزه و فلسطین اشغالی اشاره کرد و ادامه داد: امت اسلام امروز گرفتار فاجعه‌بارترین و شدیدترین تهاجمات از سوی شیطان بزرگ یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کنار پیکر پاک چهار شهید عهد می‌بندیم که پای آرمان شهدا و امام شهدا هستیم و خواهیم ماند و استکبار بداند آماده هستیم تا با یک اشاره ولی خود، دنیا را بر سرشان خراب کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در پایان خطاب به رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: نسل‌کشی و کودک‌کشی، نابود کردن خانه، بیمارستان و مدارس هنر مردان بزرگ نیست و اگر مرد هستید بیایید و مردانه با مردان بزرگ حماس بجنگید و برزمید.

مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام و عزاداری ایام فاطمیه در نیروگاه شهید مفتح

در روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱، مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس در نیروگاه شهید مفتح دانشگاه پیام نور استان همدان برگزار شد.

در این مراسم، مسئولان دانشگاه پیام نور، خانواده‌های شهدا، و جمعی از مردم همدان حضور داشتند.

مراسم با قرائت قرآن و سخنرانی آغاز شد. در سخنرانی، سخنران به مقام شامخ شهدا اشاره کرد و گفت: «شهدا، عزیزان و فرزندان این ملت هستند. آنها جان خود را برای دفاع از وطن و اسلام فدا کردند. ما باید همواره قدردان فداکاری آنها باشیم.

پس از سخنرانی، پیکر مطهر شهید با حضور مردم بر دوش تشییع شد. مردم، با سر دادن شعارهای «ای شهید، نامت جاودان»، «خمینی روح خدا، خمینی بر ما منت نهاد»، و «مرگ بر آمریکا»، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

در ادامه مراسم، عزاداری ایام فاطمیه برگزار شد. مردم با حضور در این مراسم، ارادت خود را به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نشان دادند.

مدارس همدان، میزبان ملائک 

استقبال دانش‌آموزان همدانی از این ملائک، بی‌نظیر بود. دانش‌آموزان از هر سن و سالی، با حضور در مراسم تشییع شهدا، یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

مراسم تشییع شهدای گمنام در مدارس همدان، یادآور فداکاری و ایثار شهدای دوران دفاع مقدس است. این مراسم، فرصتی است تا دانش‌آموزان همدانی، یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و راه آنها را ادامه دهیم.

دانش آموزان در مدارس خود با شاخه های گل از شهدا استقبال کردند. این یک اقدام زیبا و پرمعنا بود که نشان از عمق ارادت و عشق دانش آموزان به شهدا دارد.

در برخی از مدارس، دانش آموزان با سرود و نوای موسیقی از شهدا استقبال کردند. در برخی دیگر، دانش آموزان با سخنرانی و شعرخوانی یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206933
  • دیدگاه‌ها برای گل‌های سرخ، بر بام تاریخ و تمدن بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.