• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

گفتمان مقاومت در منطقه اجازه نخواهد داد استکبار و نظام سلطه در منطقه نفس راحتی بکشد/حاج قاسم فرمانده ی اسطوره‌ای ایران زمین

  • کد خبر : 98660
  • 12 دی 1399 - 14:12
گفتمان مقاومت در منطقه اجازه نخواهد داد استکبار و نظام سلطه در منطقه نفس راحتی بکشد/حاج قاسم فرمانده ی اسطوره‌ای ایران زمین

ائمه جمعه استان همدان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شهر های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان و بهار برگزار شد، ضمن تسلیت و گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، بر ضرورت قوی شدن کشور در برابر دشمن و اجازه ندادن به دشمن برای تعدی به کشور تاکید کردند. به گزارش عصر […]

ائمه جمعه استان همدان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شهر های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان و بهار برگزار شد، ضمن تسلیت و گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، بر ضرورت قوی شدن کشور در برابر دشمن و اجازه ندادن به دشمن برای تعدی به کشور تاکید کردند.

به گزارش عصر همدان، ائمه جمعه استان همدان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شهر های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان و بهار برگزار شد، ضمن تسلیت و گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، بر ضرورت قوی شدن کشور در برابر دشمن و اجازه ندادن به دشمن برای تعدی به کشور تاکید کردند.

همدان

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: در برجام تعامل یک سویه داشتیم که آسیب های فراوانی را به کشور وارد کرد چرا که در تقابل با نظام سلطه طبق آموزه های دینی باید مقاومت کرد نه سازش

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه در آستانه شهادت بزرگ مرد ایران زمین حاج قاسم سلیمانی هستیم افزود: شهادت این بزرگ مرد را به همه کسانی که معتقد به گفتمان مقاومت اند تسلیت می گوییم.

وی افزود: تا زمانی که گفتمان مقاومت در منطقه زنده است استکبار و نظام سلطه نمی تواند نفس راحتی بکشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در ادامه با اشاره گفتمان مقاومت گفت: این گفتمان بعنوان راهبردی است که اجازه نمی دهد دشمن از داشته هایش بر علیه ما استفاده کند.

آیت الله شعبانی در ادامه خطبه ها افزود: وقتی گفتمان مقاومت تبیین نشود برخی سوءاستفاده می کنند و ادعا دارند گفتمان مقاومت یعنی مشکلات اقتصادی که کاملاً معنی اشتباهی است و امروز کسانی که متولی و دلسوز هستند و تریبون دارند باید گفتمان مقاومت را تبیین کنند.

وی با اشاره به مکتب سردار سلیمانی گفت: مکتب سلیمانی یعنی قوی شدن در برابر دشمن و اجازه ندادن به دشمن که تعدی به کشور ما کند.

ملایر

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری، امام جمعه ملایر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به فرا رسیدن روز ۹ دی روز بصیرت اظهار کرد: در سال ۸۸ فتنه گران اصل نظام و ولایت فقیه را نشانه گرفته بودند.

وی افزود: در تمامی فتنه های تاریخ اسلام سردمداران این حرکت جزء خواص رهبر قبل بودند و فتنه گران سال ۸۸ نیز خود را جزء یاران امام خمینی(ره) می دانستند.

امام جمعه ملایر با اشاره به شباهت های به فتنه سال ۸۸ با فتنه های صدر اسلام و زمان امام رضا(ع) تاکید کرد: طلحه و زبیر از یاران خاص پیامبر(ص) و دارای سوابق متعددی در صدر اسلام بودند اما سقوط کردند و در مقابل امام علی(ع) ایستادند.

وی با بیان اینکه جریان فتنه همواره به اسم مقدسات دینی کار خود را پیش برده و از آن سوء استفاده می کنند، تصریح کرد: در صدر اسلام منافقین مسجد ساختند و بنی عباس به اسم پیروی از اهل بیت(ع) خود را در بین مردم جا دادند و در فتنه ۸۸ شعار یا حسین(ع) سر می دادند.

حجت السلام برقراری با بیان اینکه فتنه گران سال ۸۸ پشت عکس امام مخفی شدند تا اینکه به اهداف شوم خودشان برسند، تصریح کرد: شهادت حاج قاسم نیز یک فتنه از طرف آمریکایی ها بود تا سردار بزرگ ما را با داعش یکی بدانند اما با بصیرت رهبری نقشه آنان نقش بر آب شد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه عنوان کرد: ما باید همراه با کرونا زندگی کنیم و این مراسم ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: باید دلسوزانه به دنبال راهکار برای برگزاری مراسم های مختلف مذهبی بود نه اینکه آنان را تعطیل کرد.

وی افزود: دشمن دست از کار علیه کشور بر نمی دارد و اگر مراسم‌های مذهبی و منبرها نباشد چگونه می توان در بین مردم روشنگری کرد.

امام جمعه ملایر با اشاره به در پیش بودن نخستین سالروز شهادت حاج قاسم تاکید کرد: سردار سلیمانی همواره در خط ولایت و انقلاب حرکت کرد و موضع گیری های این شهید والا مقام در راستای حفظ انقلاب بود.

وی به تولید واکسن ایرانی کرونا اشاره کرد و گفت: یک بار دیگر شعار ما می‌توانیم در کشور محقق شد و علی رغم همه سنگ اندازی بیگانگان و جیره خواران خود به سازمان بهداشت جهانی خریدار واکسن ایران است.

حجت الاسلام برقراری با روند تصویب بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی اشاره و تاکید کرد: بودجه باید بر اساس واقعیت ها و نیازهای کشور باشد و نمایندگان در تصویب جزئیات آن دقت کافی را داشته باشند.

تویسرکان

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه حرکت در مسیر سردار دل ها، یعنی تبدیل بحران ها به فرصت ها، گفت: دهه بصیرت با خون سردار دل ها درس آموزتر شد واین همان حرکت در مسیر سیدالشهدا(ع) و مکتب حسینی است.

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» در خطبه های امروز ۱۲ دی ماه در مصلی امام تویسرکان گفت: رهبر انقلاب فرمودند به فکر خنثی کردن تحریم باشید و سردار دل ها فرمود من به تجربه می گویم میزان فرصتی که در بحران ها وجود دارد در خود فرصت ها نیست.

وی اظهار کرد: هیاهوی رسانه‌‌ای حمله امریکا سرپوشی برای شکست های امریکاست، چرا که تحلیلگران خودشان اذعان دارند که توان جنگ ندارند و بر فرض که جنگی شود به فرموده سردار فقط نیروی قدس به تنهایی حریف امریکاست.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: غربگراها و ناتوان ها در فضای رسانه‌ای هیاهو می کنند که ایران کجا ساخت واکسن کجا؟ چرا واکسن وارد نمی کنید؟ این ها همان ها هستند که می‌گفتند ایران کجا ساخت موشک و پهپاد کجا! ایران چطور می تواند به هسته‌ای برسد؟ اما دیدیم که جوانان غیور ساختند و به قول شبکه تلویزیونی چینی مایه شگفتی و تحسین انسان شدند.

حجت الاسلام موحدی در ادامه عنوان کرد: به فرموده رهبر انقلاب واقعه یوم الله تشییع جنازه شهید سلیمانی و یوم الله درهم کوبیدن پایگاه امریکایی از ذهن این مردم نخواهد رفت و روز به روز زنده تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی با بیش از چهار دهه مجاهدت بی امان فرماندهی اسطوره‌ای در عین حال دیپلماتی پر رمز و راز بود، برای نمونه در ملاقات با پوتین نیروهای روس به سوریه گسیل و تحت فرمان سردار و پوتین مشتاق دیدار رهبر انقلاب شد همچنین اسد و اردوغان و….

امام جمعه تویسرکان تأکید کرد: دهه بصیرت با خون سردار درس آموزتر شد و با بصیرت می توان آن چنان آن در مکتب ولایت اوج گرفت که نماد مکتب حسینی بود.

بهار

امام جمعه شهرستان بهار، حجت الاسلام ارزنده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار با بزرگداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار داشت: در طول انقلاب اسلامی موارد زیادی داشتیم که از رهبری جلوتر حرکت می کردند و ما بارها ضربه این تندروی ها را خورده ایم.

حجت الاسلام ارزنده جایگاه و سردار سلیمانی را بسیار والا و ارزشمند دانست و گفت: تفکر، اندیشه و عمل سردار سلیمانی او را تبدیل به مکتب سلیمانی کرد و باید این اندیشه و تفکر برای مردم ما تبیین شود.

وی با اشاره به سخنان حاج قاسم سلیمانی درباره رهبری که فرموده بود” در کشور نباید حرفی ضد ولایت فقیه و سیاست رهبری زده شود، نباید دوصدایی وجود داشته باشد و اگر کسی بشنود و سکوت کند بداند که در تفرقه او شریک خواهد بود” اظهار داشت: اگر پیش از این ایرادی بود به کار دولت و قوه قضائیه و مقننه گرفته میشد و آنها را مورد سوال قرار می دادند، امروز کاری کرده اند که افراد منتقد شخص رهبری را زیر سوال می برند، الان دارند تیشه به ریشه می زنند.

حجت الاسلام ارزنده افزود: در یکی دو سال اخیر می بینیم عده ای به صورت علنی با رهبری مخالفت می کنند، الان دو قطبی احزاب و قوه ها نیست، بلکه اصل رهبری را نشانه گرفته اند.

امام جمعه شهر بهار ادامه داد: اگر این روال ادامه یابد و رهبری مورد حمله قرار گیرد، عاقبت کشور ما به مراتب از سوریه بدتر خواهد شد و اگر کسی این حملات را ببیند و اعتراض نکند در این گناه شریک است.

وی به عکس العمل کشورمان در برخورد با امریکا در حمله به پایگاه نظامی عین الاسد و آثار آن اشاره کرد و اظهار داشت: امریکا هم اکنون جایگاه و هیمنه سابق خود را از دست داده چنانچه اخیرا هواپیماهای بمب افکن امریکا تا خلیج فارس آمدند و مانور داده و به امریکا برگشتند و خواستند کشور ما را بترسانند، اما نمیدانند که ما اگر قرار بود بترسیم در ۴۰ سال پیش می ترسیدیم.

ارزنده به طریقه حمله به پایگاه نظامی عین الاسد اشاره کرد و اظهار داشت: خدا میداند روسیه که دومین قدرت نظامی جهان است نمی توانست چنین کاری کند و ایران با این کارش به تمام کشورهای دنیا ثابت کرد که احدی نمی تواند در مقابلش بایستد.

امام جمعه شهر بهار به حادثه هواپیمای اوکراینی دو سه روز پس از حمله به پایگاه عین الاسد اشاره کرد و گفت: با حادثه هواپیمای اوکراینی که بعدها جزئیات آن مشخص خواهد شد سردار حاجی زاده را نشانه رفتند و سعی داشتند در وضعیت جنگی نیروی خودیمان را زمینگیر کنند، اما به هدف خود نرسیدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=98660
  • دیدگاه‌ها برای گفتمان مقاومت در منطقه اجازه نخواهد داد استکبار و نظام سلطه در منطقه نفس راحتی بکشد/حاج قاسم فرمانده ی اسطوره‌ای ایران زمین بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.