• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

گره خوردن روضه خوانی در کوچه ها با خانواده شهدا/کاروان عشق نوحه می خواند برای حسین(ع)+تصاویر

  • کد خبر : 80962
  • 07 شهریور 1399 - 10:07
گره خوردن روضه خوانی در کوچه ها با خانواده شهدا/کاروان عشق نوحه می خواند برای حسین(ع)+تصاویر

این روزها بچه هیئتی ها خودجوش برای روضه خوانی و اقامه عزای حسینی کوچه ها را آسمانی کرده و مبداء حرکتشان را با نوای خانواده معزز شهدا گره زده اند، چرا که خوب می دانند شهدا جایگاه انسانیت و اسلامیت خود را با حرکت در امتداد کاروان عشق از کربلای حسین(ع) به اوج رساندند. به […]

این روزها بچه هیئتی ها خودجوش برای روضه خوانی و اقامه عزای حسینی کوچه ها را آسمانی کرده و مبداء حرکتشان را با نوای خانواده معزز شهدا گره زده اند، چرا که خوب می دانند شهدا جایگاه انسانیت و اسلامیت خود را با حرکت در امتداد کاروان عشق از کربلای حسین(ع) به اوج رساندند.

به گزارش خبرنگار عصر همدان، محرم است و کوچه ها زیبا شده اند زیباتر از همیشه، عاشقانه مشکی پوشیده اند، بوی اسفند نذری می آید و نوای روضه خوانی ها از هر کوچه ای به گوش می رسد.

گرچه بیماری مرموز کرونا زمینه ساز تغییر در نحوه عزاداری ها شده است، اما خوب بنگریم اقامه عزای حسینی معنویت ویژه ای به خود گرفته است، سالیان گذشته عمده عزاداری ها در خیابان های اصلی شهر برپا می شد، اما این روزها شاهد هستیم که روضه خوانان با حضور در هر محله با رعایت پروتکل های بهداشتی برای سید و سالار شهیدان ابا عبدالله حسین(ع) نوحه خوانی می کنند آن هم در قالب طرحی ویژه در سراسر کشور با عنوان ” کوچه به کوچه عشق تو را جار میزنیم”.

در تویسرکان نیز این برنامه با استقبال مردم و مداحان مواجه شده است.کودکان از یک سو، بانوان از سویی دیگر و مردان ماسک زده بر سر و سینه می زنند.

گروهی خودش جوش با بهره مندی از دو روحانی امکانات برگزاری مجالس روضه سیدالشهدا(ع) فراهم کرده اند و قرارشان نخست آنان شده روضه خوانی جلوی درب خانه خانواده شهدا.

مبداء حرکتشان را با نوای خانواده معزز شهدا گره زده اند، همان خانواده هایی که فرزندانشان را روزگاری در مکتب حسینی پرورش دادند و چه خوب آن فرزندان آموختند شأن و جایگاه انسانی با حرکت در امتداد کاروان عشق از کربلای حسین(ع) به اوج می رسد.

مداح روضه می خواند، گاهی روضه اباعبدالله و گاه دگر روضه ابوالفضل(ع). به روضه علی اصغر(ع)، علی اکبر(ع) و قاسم(ع) که می رسد مادر شهیدی چادرش را آهسته تا پایین چانه ها بر روی صورت می کشد و به یاد رباب و حضرت زینب(س)، فریاد بر می آورد امان از دل زینب. حال دیگر صدای گریه اش عرش را به لرزه می اندازد.

 

 

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80962
  • دیدگاه‌ها برای گره خوردن روضه خوانی در کوچه ها با خانواده شهدا/کاروان عشق نوحه می خواند برای حسین(ع)+تصاویر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.