• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

کلاهبرادری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی به بهانه مشکل گشایی در تویسرکان/ متهم شناسایی شد

  • کد خبر : 77456
  • 06 مرداد 1399 - 9:18
کلاهبرادری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی به بهانه مشکل گشایی در تویسرکان/ متهم شناسایی شد

یک کلاهبرادر از استانی خارج از همدان، با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به بهانه مشکل گشایی و اعمال متقلبانه و ایجاد امید ساختگی، بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی بر قربانیان خود در تویسرکان تحمیل کرد. به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ سالیان دور رمال ها و دعانویسان با […]

یک کلاهبرادر از استانی خارج از همدان، با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به بهانه مشکل گشایی و اعمال متقلبانه و ایجاد امید ساختگی، بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی بر قربانیان خود در تویسرکان تحمیل کرد.

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ سالیان دور رمال ها و دعانویسان با تلفیق خرافه و دین و با استفاده از عدم آگاهی لازم برخی از مردم، زمینه کلاهبرادری ار آنان را فراهم می کردند، اما امروز با گسترش تکنولوژی های متعدد، سودجویان در فضای مجازی به بهانه های مختلف از جمله بخت گشایی و مشکل گشایی، سایت ها و کانال های بسیاری راه اندازی و برای قربانی کردن طعمه خود در در این فضا دام ها پهن می کنند.

این کلاهبرادران گاهی با راه اندازی صفحات اینستاگرامی و یا کانال های تلگرامی و در مجموع بهره گیری از شبکه های اجتماعی در بستری از فضای مجازی با وارد کردن خرافه در دین، وعده های فریب دهنده و امیدوار کننده حتی برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به قربانیان خود می دهند!

دستگیری این کلاهبرادران هرچند به دلیل استفاده از شناسه های ناشناخته و جعلی به ظاهر دشوار است، اما این روزها شاهد هستیم که با ورود به موقع دستگاه قضایی و کمک پلیس فتا این مجرمان شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

و اما می رسیم به ماجرای کلاهبرادری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی به بهانه مشکل گشایی در تویسرکان.

در این باره امید کاویار، رئیس دادگاه کیفری دو شهرستان تویسرکان در گفتگویی با خبرنگار عصر همدان اظهار کرد: به تازگی پرونده ای با موضوع کلاهبرادری از طریق فضای مجازی با داشتن چهار نفر شاکی در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان تشکیل شد که فرد مجرم از استانی دیگر با راه اندازی سایت و کانال های متعدد در شبکه های اجتماعی برای قربانیان خود به بهانه مشکل گشایی دام پهن می کرد.

وی گفت: یکی از بزه دیدگان بانویی است که طی مراحل مختلف مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای رفع مشکلات شخصی به حساب کلاهبرادر واریز کرده بود!

رئیس دادگاه کیفری دو شهرستان تویسرکان افزود: در واقع شگرد این کلاهبرادر به گونه ای بود که از طریق حیله، تقلب و دادن وعده های دروغ و امیدوار کردن قربانیان به امور واهی برای آن ها دام پهن می کرد و از این طریق، وجوهی توسط قربانیان به حساب کلاهبرادر واریز می شد، که نه تنها گره ای از کار مراجعین باز نکرد بلکه مشکلات بسیاری نیز برای بزه دیدگان ایجاد شد.

کاویار تأکید کرد: هر چند در این گونه جرایم فرد کلاهبرادر شماره حساب خود را به قربانیان ارائه نمی دهد و با شماره واسطه وجه را از بزه دیدگان دریافت می کرد، ولی دستگاه قضایی با همکار پلیس فتا فرد مجرم را در این پرونده شناسایی کرد که وفق ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشاء و کلاهبرادری نسبت به جرم ارتکابی، اتخاذ تصمیم می شود.

وی ادامه داد: حرکت در مسیر سوق دادن جامعه برای فراگیری سواد رسانه و افزایش سطح آگاهی مردم در دنیای امروز یک ضرورت است، چرا که با گسترش و توسعه تکنولوژی می بایست روش مناسب استفاده کردن از آن را فرا گرفت تا کمتر شاهد ارتکاب جرایم مشابه باشیم.

رئیس دادگاه کیفری دو شهرستان تویسرکان تأکید کرد: بدین ترتیب با آگاهی بخشی در سطوح مختلف مردم کمتر فریب وعده های افراد سودجو را می خورند و با شیوه های مختلف آنان اغفال نمی شوند.

زنگنه
انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=77456
  • دیدگاه‌ها برای کلاهبرادری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی به بهانه مشکل گشایی در تویسرکان/ متهم شناسایی شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.