• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

کشف ۶ تن شیرین بیان قاچاق در کبودراهنگ

  • کد خبر : 123616
  • 13 مرداد 1400 - 6:15
کشف ۶ تن شیرین بیان قاچاق در کبودراهنگ

ابوالقاسم علی ویردی گفت: مامورین یگان ویژه حفاظت منابع طبیعی شهرستان کبودراهنگ ۶ تن ریشه «شیرین بیان» قاچاق درشهرستان کبودراهنگ کشف نمودند. ابوالقاسم علی ویردی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کبودراهنگ در گفتگو با عصر همدان؛ اظهار کرد: نیروهای گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیروهای پاسگاه انتظامی شهر شیرین سو […]

ابوالقاسم علی ویردی گفت: مامورین یگان ویژه حفاظت منابع طبیعی شهرستان کبودراهنگ ۶ تن ریشه «شیرین بیان» قاچاق درشهرستان کبودراهنگ کشف نمودند.

ابوالقاسم علی ویردی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کبودراهنگ در گفتگو با عصر همدان؛ اظهار کرد: نیروهای گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیروهای پاسگاه انتظامی شهر شیرین سو موفق به کشف ۶ تن ریشه استحصال شده گیاه شیرین بیان به ارزش اقتصادی ۶۰ میلیون تومان شدند.

وی با تشریح جزئیات این عملیات افزود: پس از دریافت گزارش هایی از همیاران طبیعت فعال در روستاهای «مسجدین» و «شیخ جراح» مبنی بر برداشت بی رویه ریشه گیاه شیرین بیان توسط افراد غیربومی ساکن در استان های جنوبی کشور، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

علی ویردی اضافه کرد: این افراد بدون دریافت مجوز و خارج از ضوابط اقدام به برداشت ریشه شیرین بیان کرده بودند که خاطیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با درخواست از مردم بیان کرد: کشاورزان و مرتعداران محلی در صورت مشاهده هرگونه برداشت بی رویه گیاهان دارویی، تخریب و تصرف، آتش سوزی در سطح اراضی ملی شهرستان موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل اطلاع رسانی نمایند.

وی شهرستان کبودراهنگ را دارای پتانسیل های بالای گیاهان دارویی دانست و گفت: شهرستان کبودراهنگ با دارا بودان ۱۲۶ هزار هکتار اراضی ملی زیستگاه مستعدی برای گیاهان دارویی است اما به دلیل تخریب و تصرف، چرای بی رویه دام، خشکسالی های مداوم و برداشت بی رویه و غیر اصولی در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی در انتها با تاکید بر کاشت گیاهان دارویی در این شهرستان خاطر نشان کرد : به منظور احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی این اداره قصد دارد با مشارکت بهره برادران محلی و همیاران طبیعت در سال جاری اقدام به کشت گیاهان دارویی به میزان ۲۰۰ هکتار از طریق بذر پاشی و کپه کاری در سطح مراتع شهرستان نماید.

انتهای پیام/ر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=123616
  • دیدگاه‌ها برای کشف ۶ تن شیرین بیان قاچاق در کبودراهنگ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.