• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

کشاورزان نهاوند محصولات پر آب‌بر کشت نکنند/ ممنوعیت کشت شاهدانه در شهرستان

  • کد خبر : 181293
  • 20 فروردین 1402 - 10:23
کشاورزان نهاوند محصولات پر آب‌بر کشت نکنند/ ممنوعیت کشت شاهدانه در شهرستان

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: کشاورزان در کشت بهاره خود بهتر است محصولات پر آب‌بر کشت نکنند تا با توجه به کاهش سفره های زیرزمینی و مدیریت مصرف، آب کافی در تمام مناطق مختلف به کشاورزان و باغداران برسد. به گزارش عصرهمدان؛ عباس آزادبخت، دادستان عمومی و انقلاب نهاوند در گفتگو با خبرنگاران اظهار […]

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: کشاورزان در کشت بهاره خود بهتر است محصولات پر آب‌بر کشت نکنند تا با توجه به کاهش سفره های زیرزمینی و مدیریت مصرف، آب کافی در تمام مناطق مختلف به کشاورزان و باغداران برسد.

به گزارش عصرهمدان؛ عباس آزادبخت، دادستان عمومی و انقلاب نهاوند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کشاورزان باید در کشت و زرع خود به محصولات کم آب‌بر اقبال نشان داده و با کمترین مصرف آب، بیشترین تولید محصول را داشته باشند.

وی اظهار داشت: اگر این غفلت و بی‌توجهی در کشت و زرع برای تولید محصولات جالیزی و یا پر آب‌بر ادامه پیدا کند، بحران آب در بخش کشاورزی جدی‌تر خواهد بود و بهتر است پیشگیری‌های لازم با دوراندیشی زارعین منطقه انجام شود.

آزادبخت گفت: کشاورزان نهاوند که قصد دارند زمین خود را به دیگران کرایه دهند باید دقت کنند طبق قانون جهاد کشاورزی و شورای حفاظت حقوق آب عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند بیان کرد: بر اساس قانون جهاد و شورای حفاظت حقوق آب کشاورزان مالک زمین های بارانی حق دارند فقط ۱۰ هکتار و مالک زمین های غرقابی حق دارند فقط ۵ هکتار زمین های خود را جهت کشت های دارای مجوز به دیگران کرایه دهند.

وی گفت: از مردم و کشاورزان، دهیاران و اعضای شورای های اسلامی روستاهای مختلف در خواست می شود، در صورت مشاهده اجاره زمین به صورت غیر قانونی و فراتر از میزان اعلام شده، مراتب را جهت تخریب کشت به پاسگاه کلانتری محل یا دفتر دادستانی اطلاع دهند.

دادستان نهاوند همچنین از ممنوعیت کشت شاهدانه در سطح شهرستان نهاوند خبر داد.

آزادبخت اظهار داشت: کشت شاهدانه در سطح اراضی شهرستان نهاوند ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفین طبق قانون برخورد می شود.

وی در پایان گفت: کشاورزان باید از کشت شاهدانه در نقاط مختلف شهرستان خودداری کنند، بر همین اساس دستورات لازم به نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی داده شده است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=181293
  • دیدگاه‌ها برای کشاورزان نهاوند محصولات پر آب‌بر کشت نکنند/ ممنوعیت کشت شاهدانه در شهرستان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.