• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

کسب رتبه نخست کشوری در ۲ شاخص اتقان آراء و میزان رضایتمندی مردم توسط دستگاه قضایی همدان/مصالحه بیش از یک هزار پرونده قضایی با فعالیت کمیته معتذرین در ۶ ماه

  • کد خبر : 107194
  • 26 اسفند 1399 - 12:49
کسب رتبه نخست کشوری در ۲ شاخص اتقان آراء و میزان رضایتمندی مردم توسط دستگاه قضایی همدان/مصالحه بیش از یک هزار پرونده قضایی با فعالیت کمیته معتذرین در ۶ ماه

محمدرضا عدالتخواه گفت: با فعالیت کمیته معتذرین در استان از مهر ماه سال جاری تاکنون، یک هزار و ۱۷ پرونده قضایی به مصالحه ختم شد، تا درنهایت معادل ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی و ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جزای نقدی از نظر جنبه عمومی جرم بخشیده […]

محمدرضا عدالتخواه گفت: با فعالیت کمیته معتذرین در استان از مهر ماه سال جاری تاکنون، یک هزار و ۱۷ پرونده قضایی به مصالحه ختم شد، تا درنهایت معادل ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی و ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جزای نقدی از نظر جنبه عمومی جرم بخشیده شود.

به گزارش عصر همدان؛ محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان صبح امروز در نشست رؤسا و دادستان های حوزه قضایی استان همدان، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، گفت: در روایات متعدد عبادات و روزه گرفتن در این ماه بسیار سفارش شده و ماهی است که به نام پیامبر اکرم(ص) شناخته می شود.

وی به حدیثی از امام حسین(ع) اشاره و عنوان کرد: این امام همام می فرمایند؛  “شیعیان ما کسانی هستند که دل هایشان از خیانت، و کینه و هر فریبکاری پاک است.

تعیین تکلیف ۸۴ درصد از پرونده های معوقه در حوزه‌های قضایی همدان

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه رفتن به سمت صلح و سازش و کاهش پرونده های معوقه را از مهمترین محورهای سند تحول قضایی استان برشمرد و افزود: بدین ترتیب با تلاش های انجام شده در حدود ۸۴ درصد از پرونده های معوقه در حوزه‌های قضایی همدان تعیین تکلیف شده است.

عدالتخواه به برنامه های انجام شده و پیش روی دستگاه قضایی استان هم پرداخت و تصریح کرد: برنامه ریزی و سازماندهی صحیح برای اجرای این برنامه ها، زمینه ساز کسب موفقیت های بسیار در هر حوزه ای می شود، مسئله ای که از تأکیدات رهبر انقلاب و ریاست قوه قضائیه نیز هست.

وی عنوان کرد: در سال ۹۸ برنامه کمی شعبه محور پایه ریزی و انجام شد، در سال ۹۹ برنامه کیفی قاضی محور با بهره مندی از سامانه ارزشیابی آرای محاکم بدوی(ساآب) پیش روی داشتیم و برای سال ۱۴۰۰ نیز برنامه مدیریتی حوزه محور در نظر گرفته شده است.

دستگاه قضایی همدان، رتبه نخست کشوری در دو شاخص اتقان آراء و میزان رضایتمندی مردم را کسب کرد

این مقام مسئول گفت: در سال جاری دستگاه قضایی استان رتبه نخست در دو شاخص اتقان آراء و میزان رضایتمندی ارباب رجوع را در سطح کشور از آن خود کرده است.

عدالتخواه همچنین به عملیاتی شدن دو طرح با نام های کمیته معتذرین و مصلحین به عنوان کمیته های معین ستاد تألیف قلوب در سال جاری اشاره کرد و افزود: کمیته معتذرین در سه سطح دادگستری ها، کلانتری ها و زندان ها با هدف ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده های قضایی و رفتن به سمت اشاعه سنت حسنه عفو و بخشش در جامعه در دست پیگیری است.

مصالحه بیش از یک هزار پرونده قضایی در ۶ ماه با فعالیت کمیته معتذرین

وی تصریح کرد: با فعالیت کمیته معتذرین در سطح دادگستری ها، از دهم مهر ماه سال جاری تاکنون یک هزار و ۱۷ پرونده قضایی در استان همدان به مصالحه ختم شد، تا درنهایت معادل ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی و ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جزای نقدی از نظر جنبه عمومی جرم بخشیده شود.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=107194
  • دیدگاه‌ها برای کسب رتبه نخست کشوری در ۲ شاخص اتقان آراء و میزان رضایتمندی مردم توسط دستگاه قضایی همدان/مصالحه بیش از یک هزار پرونده قضایی با فعالیت کمیته معتذرین در ۶ ماه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.