• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

کسب رتبه دو مصالحه در کشور توسط شوراهای حل اختلاف همدان

  • کد خبر : 139988
  • 09 دی 1400 - 10:23
کسب رتبه دو مصالحه در کشور توسط شوراهای حل اختلاف همدان

رئیس کل دادگستری استان همدان از کسب جایگاه دومی کشور در مصالحه پرونده های قضایی توسط شوراهای حل اختلاف استان خبر داد. به گزارش عصرهمدان؛ «محمدرضا عدالتخواه»در مراسم رونمایی از طرح مبتکرانه وکلای مصلح دادگستری و در جمع کارکنان شوراهای حل اختلاف، بر ضرورت بازنگری به قوانین شوراهای حل اختلاف با رویکرد حمایت از فعالان […]

رئیس کل دادگستری استان همدان از کسب جایگاه دومی کشور در مصالحه پرونده های قضایی توسط شوراهای حل اختلاف استان خبر داد.

به گزارش عصرهمدان؛ «محمدرضا عدالتخواه»در مراسم رونمایی از طرح مبتکرانه وکلای مصلح دادگستری و در جمع کارکنان شوراهای حل اختلاف، بر ضرورت بازنگری به قوانین شوراهای حل اختلاف با رویکرد حمایت از فعالان این شورا که در سطح استان ۶۳۴ نفر هستند، تأکید کرد.

وی با اعلام اینکه ورودی پرونده های قضایی به این شوراها  در ۲۶ ماه گذشته ۲۳۱ هزار فقره بوده، عنوان کرد: از مهرماه سال ۱۳۹۸ تاکنون نیز با زحمات همکاران ما ۲۳۲ هزار پرونده در سطح شوراهای استان رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: در سطح شوراهای حال اختلاف، کمیته های معتذرین و مصلحین به عنوان زیرمجموعه های ستاد تألیف قلوب در ایجاد صلح و سازش موفقیت های بزرگی به دست آورده اند.

عدالتخواه اظهار کرد: تلاش های این شورا در ختم به مصالحه شدن تعداد قابل توجهی از پرونده ها ستودنی است و می طلب تا برای حقوق این جوانان فعال که به صورت افتخاری در شوراها با مدارک دانشگاهی مشغول به کار هستند حقوق مناسبی در نظر گرفته شود.

وی همچنین از کسب رتبه دومی کشور در مصالحه پرونده های قضایی توسط شوراهایحل اختلاف استان خبر داد و اعلام کرد: آمارهای اعلامی نشان می دهد که ۴۸ درصد پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان ختم به مصالحه شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: طرح هیئت‌های صلح و صبر نیز با همراهی دو هزار نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در قالب “صلح یار” کار خود را آغار کرده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان به رونمایی رسمی از “طرح ابتکاری وکلای صلح” در همین جلسه حضور معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ وکیل به صورت داوطلبانه برای مشارکت در این طرح ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=139988
  • دیدگاه‌ها برای کسب رتبه دو مصالحه در کشور توسط شوراهای حل اختلاف همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.