• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

کرونا؛ «دوری» آدم ها «نزدیکی» دل‌ها/ مالکان مرکز خرید «پورسینا» اجاره اسفندماه را به مستأجران بخشیدند

  • کد خبر : 54713
  • 26 اسفند 1398 - 8:02
کرونا؛ «دوری» آدم ها «نزدیکی» دل‌ها/ مالکان مرکز خرید «پورسینا» اجاره اسفندماه را به مستأجران بخشیدند

با شیوع کرونا اوضاع نه چندان خوب اقتصادی دامن کاسبان و مغازه‌داران را نیز گرفته و پرداخت اجاره بها یکی از دغدغه‌های مستأجران شده است که این بار مالکان مرکز خرید پورسینا با بخشیدن اجاره اسفندماه این دغدغه مستأجران را رفع کردند. به گزارش عصر همدان؛ روزهای پایانی سال همیشه پرجنب و جوش‌ترین روزها بوده […]

با شیوع کرونا اوضاع نه چندان خوب اقتصادی دامن کاسبان و مغازه‌داران را نیز گرفته و پرداخت اجاره بها یکی از دغدغه‌های مستأجران شده است که این بار مالکان مرکز خرید پورسینا با بخشیدن اجاره اسفندماه این دغدغه مستأجران را رفع کردند.

به گزارش عصر همدان؛ روزهای پایانی سال همیشه پرجنب و جوش‌ترین روزها بوده و شلوغی بازار و فعالیت یکسره مغازه‌داران و مراکز خرید نشاطی دو چندان به بازار می‌بخشید اما امسال و با شیوع کرونا دیگر آن شور و نشاط و رونق در بازار موج نمی‌زند و بسیاری حتی برخی از مغازه‌داران با رعایت توصیه‌ها به منظور قطع زنجیره شیوع در خانه می‌مانند.

مشاغل بسیاری از شیوع کرونا آسیب دیدند و به منظور جلوگیری از ضربه جدی به این مشاغل و همراهی با اقشار آسیب‌پذیر، دستگاه‌های اجرایی، دولتی و غیردولتی تدابیری از جمله تنفس در بازپرداخت تسهیلات، عدم جریمه در تأخیر بازپرداخت تسهیلات، پرداخت تسهیلات به برخی مشاغل و پرداخت بسته‌های کمک معیشتی، اندیشیدند.

با شیوع کرونا و توصیه‌ها به ماندن در خانه، بسیاری از کسب و کارها از رونق افتاده و کسادی بازار دیگر خرده فروش و عمده فروش، مالک و مستأجر و تولید کننده و توزیع کننده نمی‌شناسد و همچون همه‌گیری کرونا ویروس، اوضاع بد اقتصادی گریبان‌گیر بسیاری شده است.

اما در این میان مردم بیکار ننشستند و در حرکتی خودجوش و خداپسندانه اقدامات به یادماندنی را رقم زدند که با گذر از روزهای کرونایی در خاطر مردم ماندگار خواهد شد، مالکانی که اجاره یک ماه مستأجران را با توجه به اوضاع اقتصادی بخشیدند به جرأت می‌‌توان گفت، بزرگمردانی هستند که شاید عده‌ای می‌پنداشتند دیگر حتی نامی از مرام، معرفت و همدلی در کتاب‌ها نیز نمانده چه رسد به اینکه بار دیگر موج معرفت و همدلی موج زند و صدای این رادمردی به گوش فلک برسد و این بار در تاریخ اینگونه ثبت می‌شود «مردانی خدایی به داد بندگان خدا رسیدند».

اینکه کشوری به کمک کشور دیگر در حوادثی همچون سیل و زلزله می‌آید آنقدر دیده شده که شاید در مهار این میهمان ناخوانده نیز از نگاه مردم امری عادی جلوه کند اما اینکه وقتی همه انسان‌ها از هر قشری در یک شهر و کشور که خود نیز درگیر این موضوع است به کمک یکدیگر بشتابند امری است امید را در دل‌ها زنده می‌کند؛ امید به اینکه هموطنان با همدلی به فکر پشت سر گذاشتن این بحران با هم هستند.

شهر به شهر آوازه جوانمردانی به گوش می‌رسد که چشم بر آنچه حق آنهاست فروبسته و از درآمد یک ماه خود که شاید مبلغ قابل توجهی بوده و برای عده‌ای حتی آنقدر وسوسه‌انگیز که نمی‌توانند از آن بگذرند، گذشته‌‍اند؛ مالکانی که بدون اینکه به دنبال پیچیدن نام و شهرتی از خود باشند فقط برای خدا این بار به میدان آمدند به امید اینکه این حرکت خودجوش سرمنشایی برای اقدامی گسترده شود.

در استان همدان نیز از این دست اقدامات خداپسندانه کم نیست و داریم مواردی که حتی رسانه‌ای نیز نشده است؛ اما پس از اقدام به جای مالکان دو مجتمع و مرکز خرید بزرگ سعیدیه و مهستان این بار مالکان مرکز خرید «پورسینا» آستین کمک را بالا زدند تا دغدغه‌ای از مستأجران کم کنند.

یکی از مستأجران مرکز خرید پورسینا با بیان اینکه کاسبان امسال هم همچون سال‌های گذشته به روزهای پایانی سال چشم دوخته بودند، اظهار کرد: متأسفانه تمام معادلات با شیوع کرونا به هم ریخت.

وی به پیش خرید اجناس و کالاها برای روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: اکثر کاسبان و مغازه‌داران برای خرید نوروزی مشتریان خریدهایی داشتند که با توجه به وضعیت بازار همچنان خریدها در مغازه‌ها مانده و مغازه‌داران درآمد آنچنانی نداشته‌اند.

این مستأجر مرکز خرید پورسینا بیان کرد: دغدغه اکثر مستأجران مراکز خرید و مغازه‌ها با وجود کسادی بازار پرداخت اجاره بها است که برخی مالکان با بخشش اجاره‌ها کار بزرگی کردند.

وی با تقدیر از مالکان و مدیریت مرکز خرید پورسینا در اقدام عدم دریافت اجاره بهای یک ماه مستأجران، افزود: این همراهی‌ها و همدلی‌ها در خاطر همه باقی می‌ماند.

امیرحسین خدایاری مدیر مرکز خرید پورسینا نیز در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اقدام پسندیده مالکان واحدهای مجتمع سعیدیه و مهستان در عدم دریافت اجاره بها از مستأجران ما نیز تصمیم بر اجرای چنین اقدامی برای این مرکز خرید گرفتیم.

وی با بیان اینکه به عنوان مدیر مرکز خرید با مالکان برای تصمیم‌گیری در این خصوص تماس گرفتم، گفت: جلسه‌ای به این منظور برگزار و درخواست عدم دریافت اجاره بها با توجه به وضعیت اقتصادی از مستأجران را عنوان کردیم.

خدایاری با اشاره به بخشیدن ۸۰ درصد اجاره بهای واحدها توسط مالکان، بیان کرد: ۲۰ درصد باقی مانده واحدها نیز مالکان هستند که اجاره بهایی پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در این اقدام مالکان حدود ۱۵ میلیون اجاره بهای یک ماهه این مرکز خرید را به مستأجران بخشیدند، افزود: در این مرکز خرید ۲۰ واحد فعال است که اکثر واحدها عرضه پوشاک دارند.

مدیر مرکز خرید پورسینا تصریح کرد: با توجه به همراهی مالکان در این امر خداپسندانه به عنوان مدیر این مرکز خرید هر اقدامی برای پیشرفت مرکز خرید، دریافت اجاره‌ و معرفی بیشتر این مرکز خرید در آینده به مالکان کمک خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته مستأجران و مغازه‌دارن در اسفندماه درآمد خوب داشتند و رونق بازار را شاهد بودیم، ادامه داد: برخی از کسبه حتی از درآمد اسفندماه پس انداز نیز داشتند و امسال با توجه به شیوع کرونا وضعیت اقتصادی خوب نیست.

خدایاری با تقدیر از همراهی مالکان در این اقدام خداپسندانه، خاطرنشان کرد: امیدواریم مالکان با توجه به وضعیت درآمدی مستأجران و هزینه‌های جانبی سنگین به ویژه برای کاسبان با مستاجران راه بیایند و دل مستاجران را شاد کنند.

و اما نکته پایانی اینکه روزهای کرونایی سپری می‌شود و آنچه مردم در خاطرشان حک می‌شود نیکی‌هاست، مردمی که شاید کوتاهی‌ها و بدی‌های عده‌ای را که می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند نادیده بگیرند اما هیچگاه مهر و محبت و نیکی را فراموش نمی‌کنند.

انتهای پیام/ذ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=54713
  • دیدگاه‌ها برای کرونا؛ «دوری» آدم ها «نزدیکی» دل‌ها/ مالکان مرکز خرید «پورسینا» اجاره اسفندماه را به مستأجران بخشیدند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.