• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

کاهش ۹۰ درصدی تولید شیرینی در همدان/ مردم از خرید شیرینی استقبال نمی کنند

  • کد خبر : 60732
  • 30 فروردین 1399 - 11:39
کاهش ۹۰ درصدی تولید شیرینی در همدان/ مردم از خرید شیرینی استقبال نمی کنند

محمد ارغوان از کاهش ۹۰ درصدی تولید شیرینی در همدان با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: مردم برای رعایت بیشتر اصول بهداشتی از خرید شیرینی در این روزهای کرونایی استقبال نمی کنند. به گزارش عصر همدان؛ قنادی ها از جمله اصنافی هستند که با پدیدار شدن بیماری نوظهور کرونا متحمل زیان […]

محمد ارغوان از کاهش ۹۰ درصدی تولید شیرینی در همدان با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: مردم برای رعایت بیشتر اصول بهداشتی از خرید شیرینی در این روزهای کرونایی استقبال نمی کنند.

به گزارش عصر همدان؛ قنادی ها از جمله اصنافی هستند که با پدیدار شدن بیماری نوظهور کرونا متحمل زیان زیادی در چند ماه اخیر شدند. این صنف در بازار شب عید که همیشه بیشترین فروش را در سال دارند نتوانستند فروش کافی داشته باشند و همین منجر به ضرر و زیان به این صنف شد.

به گفته رئیس اتحادیه این صنف برای تولید شیرینی شب عید مواد اولیه شیرینی همیشه دو ماه زودتر توسط قنادها خریداری می شود تا در این زمینه مشکلی پیش نیاید اما امسال این مواد اولیه بر روی دست بسیاری از آنها باقی مانده و معلوم نیست که با آغاز به کار این صنف از ۲۱ فروردین ماه سال جاری آیا آنها می  توانند فروش قابل قبولی بدون هیچ زیان و ضرری داشته باشند یا خیر.

رئیس اتحادیه قنادان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا مردم برای رعایت بیشتر اصول بهداشتی از خرید شیرینی استقبال نمی کنند، اظهار کرد: در این مدت تولیدات صنف قنادیان و شیرینی فروشان همدان تا ۹۰ درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص اینکه آیا قیمت شیرینی در این مدت افزایش یافته یا خیر، افزود: قیمت شیرینی ها به دلیل انواع مختلف شیرینی های پخته شده متفاوت است اما در مجموع شاهد افزایش قیمت هیچ نوع از شیرینی ها نبوده ایم.

ارغوان با اشاره به اینکه هنوز قیمت زولبیا و بامیه و میزان افزایش قیمت آن با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: قیمت زولبیا و بامیه یک روز قبل از ماه رمضان توسط اتحادیه قنادان به همه قنادی ها اعلام می شود.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان در طول شیوع بیماری کرونا مرتباً از واحدهای قنادی و کارگاه های شیرینی پزی بازدید داشته و دارد، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد خلاف اصول بهداشتی از کارگاه های شیرینی پزی قنادی ها گزارش نشده است.

رئیس اتحادیه قنادان همدان تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان برای رعایت اصول بهداشتی و سلامتی خودشان شیرینی را از قنادی های معتبر و دارای پروانه کسب مجاز خریداری کنند.

ارغوان خاطرنشان کرد: کارگاه‌های زیر زمینی پخت شیرینی در سطح شهر شاید شیرینی ها را با قیمت کمتری به مردم عرضه کنند، اما هیچ تضمینی برای سلامتی مواد اولیه و سلامت کارکنان آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۲ قنادی و کارگاه شیرینی پزی مجاز در همدان فعال است، بیان کرد: طبق پروتکل اداره بهداشت این واحدها موظف به رعایت اصول بهداشتی هستند و همه کارکنان مجاب به پوشیدن دستکش، کلاه و ماسک یکبار مصرف هستند.

رئیس اتحادیه قنادان همدان گفت: اتحادیه از همه کارگران کارگاه های شیرینی پزی درخواست کرده که در صورت مشاهده هر گونه علایم سرماخوردگی تا سلامت جسمی کامل در منزل بمانند چراکه کار آنها با سلامتی مردم ارتباط مستقیم دارد.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=60732
  • دیدگاه‌ها برای کاهش ۹۰ درصدی تولید شیرینی در همدان/ مردم از خرید شیرینی استقبال نمی کنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.