• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

کامیون‌ها در شهر بهار، معضلی برای شهروندان

  • کد خبر : 211537
  • 28 بهمن 1402 - 8:07
کامیون‌ها در شهر بهار، معضلی برای شهروندان
شهر بهار به خاطر موقعیت شغلیِ اهالیِ آن، یعنی کشاورزی، اکثر اهالی با مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند که آن، مسئله ورود کامیون‌ها به داخل شهر است.

به گزارش پایکاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ در هنگام برداشت محصول و یا کاشت آن بسیاری از کشاورزان محصول خود را در داخل انبارهای موجود در شهر ذخیره سازی و وقت کاشت محصول از آن بهره‌برداری می‌نمایند.

طبیعتاً حمل و نقل محصولاتی مثل: سیب زمینی و سیر، به داخل انبارهای شهر مستلزم حمل‌ونقل توسط کامیون‌های حمل بار است و در مدتی که فصل کشاورزی است، یعنی فصل بهار و پائیز تردد کامیون‌ها در داخل شهر، به‌شدت زیاد است.

ورود کامیون‌ها فقط به حمل‌ونقل بار داخل شهر منتهی نمی‌شود، بلکه بسیاری از کامیون‌داران وسیله نقلیه خود را در مقابل منزل مسکونی پارک کرده و موجب اخلال در رفت‌وآمد و مزاحمت می‌شوند.

در پیِ این معضلْ چند شهروند پیام‌های خود را در باب اعتراض از حضور کامیون‌ها داخل شهر، به پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان ارسال نمودند.

یکی از شهروندان می‌گوید: بارها عبورُ و مرور کامیون‌ها به داخل کوچه باعث ترکیدگی لوله آب شده است، چرا که وزن این کامیون‌ها بسیار سنگین است.

شهروند دیگری می‌گوید: در کوچه ما فردی که شغلش راننده کامیون است ماشین خود را مقابل منزلش پارک می‌کند و به علت باریک بودن کوچه، نیمی از فضای رفتُ و آمدِ مردم بسته می‌شود.

یکی از شهروندان می‌گوید: همسایه ما یک کامیون کوچک و قدیمی دارد که آن‌را کنارِ خانه خود و دقیقاً در مقابل پنجره منزلِ ما پارک می‌کند و در فصول کشاورزی، به یک‌باره در ساعات بامدادْ اقدام به روشن کردن ماشین خود برای تردد می‌کند که صدایِ آن بسیار آزاردهنده و موجب ترس و وحشت کودکان می‌شود.

شهروند دیگری به عبور و مرور کامیون‌ها در خیابان‌های باریکِ شهر اعتراض دارد و می‌گوید: عبور و مرورِ کامیون‌ها در خیابان‌های شهرْ، هم موجب کوتاه شدن عمر آسفالت می‌شود و هم بارها مشاهده شده است که کامیون‌ها موجب ایجاد تصادف در سطح شهر می‌شوند، که سال‌های گذشته این تصادف‌ها متأسفانه مُنجر به فوت عابرین پیاده و یا راکب موتور سیکلت و یا راننده خودروی مقابل هم شده است.

مشکلِ عبور و مُرور کامیون‌ها و حضور آن‌ها در داخل شهر، باعث سلب آسایش شهروندان نیز شده است و متولیان این مسئله باید چاره‌ای برای این مشکل بیاندیشند.

اگر نیاز به احداث پارکینگ است، شهرداری باید برای آن زمینی در خارج از محدوده مسکونی در نظر بگیرد و پلیس و شورای ترافیک شهر مقررات بهتری با نظارت بیشتر برای عبور و مرور کامیون‌ها، در نظر گرفته و این مُعضل را برطرف نمایند.

انتهای پیام/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211537
  • دیدگاه‌ها برای کامیون‌ها در شهر بهار، معضلی برای شهروندان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.