• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

کارهای عمرانی همدان تنها پل شهید همدانی نیست/بازسازی مجدد ۴ متر از پل

  • کد خبر : 107147
  • 26 اسفند 1399 - 8:24
کارهای عمرانی همدان تنها پل شهید همدانی نیست/بازسازی مجدد ۴ متر از پل

پل شهید همدانی کانون انتقادات و حرف و حدیث های زیادی شده است که به منظور شفاف سازی و مطالبه گری نشستی با مسئولین متولی و شهردار برگزار شد. به گزارش عصر همدان؛ عباس صوفی، شهردار همدان گفت: پل شهید همدانی طراحی و قرارداد در دوره مدیریت قبل بسته شده و زمانی که بنده به […]

پل شهید همدانی کانون انتقادات و حرف و حدیث های زیادی شده است که به منظور شفاف سازی و مطالبه گری نشستی با مسئولین متولی و شهردار برگزار شد.

به گزارش عصر همدان؛ عباس صوفی، شهردار همدان گفت: پل شهید همدانی طراحی و قرارداد در دوره مدیریت قبل بسته شده و زمانی که بنده به عنوان شهردار انتخاب شدم ۲۰ درصد پیشرفت کار را داشتیم و پروژه از نظر قراردادی تمام شده بود و از نظر پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد انجام شده بود بنابراین یکی از اولویت های ما در این پروژه اتمام آن بود.

وی افزود: در این پروژه سه مشکل بود که اول طراحی آن بود و تهیه کابل آن باعث شد هیچ شرکت ایرانی توان ساخت آن را نداشته باشد که بهمن ماه سال گذشته کرونا شروع شد و ۸ ماهی تمام کارخانه های خارجی تعطیل بود تا اینکه شرکت خوانسار پذیرفت این کار را طراحی و بسازد و به تولید و قرارداد رسید بنابراین یک سالی درگیر تهیه کابل بودیم.

صوفی ادامه داد: در بازار ایران هم این کابل وجود نداشت و از ترکیه و دبی وارد کردیم.

وی گفت: نکته دوم بحث نئوپرن ها بود که ۷ ماهی بخاطر تحریم نتوانستیم وارد کنیم و نکته سوم بحث گرانی و چند برابر شدن قیمت ها بود و در بحث پل صد در صد منابع از منابع داخلی شهرداری ساخته می شود بنیه مالی در بحث اجرا مشکلاتی ایجاد کرد.

شهردار همدان تاکید کرد: قبل از بهمن ماه فاز یک پروژه افتتاح می شد و ۸۰ درصد ترافیک حل می شد و زیاد کار به قسمت چپ گرد پل نداریم و روزی که تمام کارها انجام شد و بتن ریزی صورت گرفت برگه های آزمایش و نظارت مشاور موجود است که از زمانی که بتن ریزی انجام شده و در بحث بتن ریزی مشکلی نداشتیم.

صوفی ادامه داد: ادبیات ریزش پل ادبیات درستی نیست نوع گفتمان را باید عوض کنیم و پل شهید همدانی یک پل کابلی است و تمام کارهای عمرانی احتیاط را می طلبد.

وی ادامه داد: کارگاه عمرانی هر لحظه اش خطر است و ما در بحث پل شهید همدانی در حال کشش کابل به علت طراحی مشاور کابل در حال کشش در رفت و لبه پل تخریب شد و این موضوع کاملاً با ریزش پل فرق دارد.

شهردار همدان گفت: حدود ۴ متر از پل مجددا بازسازی می شود و گوشه بتن ریزی پل آسیب دیده و عرشه پل حدود ۲۱۰ متر است و حالا حرف از ۴ متر است لذا تخریب عرشه اصلاً صحت ندارد.

صوفی تاکید کرد: شهرداری هیچ پنهان کاری نکرده و بنده در طول مدیریت در شهرداری همدان با مردم صادق و شفاف سازی می کنم و هم اکنون پل غدیر و پارکینگ طبقاتی و انتقال آب های سطحی در دست بهره برادری است و فقط کارهای عمرانی همدان پل شهید همدانی نیست.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=107147
  • دیدگاه‌ها برای کارهای عمرانی همدان تنها پل شهید همدانی نیست/بازسازی مجدد ۴ متر از پل بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.