• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

چشم‌های غبار گرفته را باز کرد شهید سلیمانی با این شهادت

  • کد خبر : 98749
  • 13 دی 1399 - 11:28
چشم‌های غبار گرفته را باز کرد شهید سلیمانی با این شهادت

حاج قاسم سلیمانی همواره در مسیر اسلام و رهنمود های مقام ولایت حرکت می کرد. روز شهادت این افتخار بزرگ انقلاب در تقویم برای ما روز بزرگی است. سپهبد سلیمانی ۴۱ سال سرباز اسلام بود و از خود رشادت نشان داد. تبعیت سردار سلیمانی از رهبر انقلاب باعث شده است که  امروز همه از او […]

حاج قاسم سلیمانی همواره در مسیر اسلام و رهنمود های مقام ولایت حرکت می کرد. روز شهادت این افتخار بزرگ انقلاب در تقویم برای ما روز بزرگی است. سپهبد سلیمانی ۴۱ سال سرباز اسلام بود و از خود رشادت نشان داد. تبعیت سردار سلیمانی از رهبر انقلاب باعث شده است که  امروز همه از او به نیکی یاد کنند.

به گزارش عصر همدان؛ سال گذشته ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دوباره فرموده ی بنیان گزارکبیر انقلاب که بکشید ما را ملت ما بیدار تر می شود را در جامعه اسلامی زنده کرد و واکسن بیداری را با دوز بسیار بالایی دوباره درخون انقلاب تزریق کرد.

تشیع بی نظیر و خیره کننده ی پیکر سردار دلها روی شانه ی میلیون ها دلداده که سهمشان از آزادی و امنیت را مدیون سردارشان می دانستند محکم ترین و شدید ترین پاسخ در مقابل جنایت آمریکا و زیبا ترین و لطیف ترین پاسخ در مقابل جان فشانی و ایثار سپهبد سلیمانی بود. در این باره رهبر انقلاب فرمودند:

آنچه در شهادت او اتّفاق افتاد، اوّلین سیلی سختی بود که به آمریکا زده شد و تا آن زمان، مهم‌ترین سیلی به آمریکا همین حرکت مردمی عظیمی بود که انجام گرفت؛ بعد هم که خب برادرها یک سیلی‌ای زدند؛ لکن سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه‌ی نرم‌افزاری بر هیمنه‌ی پوچ استکبار؛ این سیلی سخت به آمریکا است که باید زده بشود. بایستی جوانان انقلابی ما و نخبگان مؤمن ما [با] همّت، این هیمنه‌ی استکباری را بشکنند و این سیلی سخت را به آمریکا بزنند، این یک؛ یکی هم اخراج آمریکا از منطقه است که این همّت ملّتها و سیاستهای مقاومت را می طلبد که بایستی این کار را انجام بدهند؛ این، سیلی سخت است.

البتّه اینها غیر از انتقام از قاتل است؛ اینهایی که گفتیم، مربوط به مجموع استکبار و آمریکا است؛ قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند؛ آن به جای خودش محفوظ است. اگر چه به گفته‌ی یک عزیزی، کفش پای سلیمانی هم بر سرِ قاتل او شرف دارد و سرِ قاتل او هم برود، فدیه‌ی کفش سلیمانی هم نمی شود؛ این هست امّا بالاخره غلطی کردند، بایستی انتقام پس بدهند؛ هم آمر، هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن، هر وقت ممکن شد _ما دنبال وقت ممکن هستیم_ باید انتقامشان را پس بدهند.

رهبر انقلاب اسلامی چهار توصیه مهم به مسئولان و ملت ایران داشتند: «در همه زمینه‌ها قوی شوید»، «به دشمن اعتماد نکنید»، «اتحاد ملی را حفظ کنید» و «بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشید، به فکر خنثی کردن تحریم باشید»

شهادت والا ترین درجه ی افتخار یک پاسدار

حول فرمایشات رهبر انقلاب و چهار توصیه مهم ایشان برای تحقق انتقام اصلی، سردار مهدی فرجی جانشین فرماندهی سپاه انصار الحسین همدان  در مصاحبه ای گفت: شهادت آخرین درجه افتخار برای یک پاسدار است که پس از سال ها مجاهدت و پاسداری از انقلاب اسلامی تقدیم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شد.

وی در ادامه افزود: حاج قاسم سلیمانی همواره در مسیر اسلام و رهنمود های مقام ولایت حرکت می کرد. روز شهادت این افتخار بزرگ انقلاب در تقویم برای ما روز بزرگی است.

همچنین سردار مظاهر مجیدی چندی پیش در جمع خبر نگاران به مناسبت بزرگداشت شهادت سپهبد سلیمانی عنوان کرد: سپهبد سلیمانی ۴۱ سال سرباز اسلام بود و از خود رشادت نشان داد.

وی با بیان اینکه سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمونه ی بارز یک سرباز نمونه، الگوی یک جامعه و سرداران بود که با جان فشانی هایش توانست محبوب قلوب همه ی مومنان جهان شود افزود: تبعیت سردار سلیمانی از رهبر انقلاب بسیار مثال زدنی است و همین باعث شده است که  امروز همه از او به نیکی یاد کنند.

چهار رهنمود اصلی سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب، یعنی عدم اعتماد به دشمنان، اتحاد ملی، قوی شدن و بی اثر کردن تحریم ها قطعا راهی است که اگر حاج قاسم در بین ما بودند در پیروی از مقام ولایت برای تحقق آنها قدم بر می داشتند و وظیفه ی همه ی ما هم همین است.

با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّه‌ی الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند.”رهبر معظم انقلاب”

به گزارش عصر همدان تجربه به دفعات اثبات کرده است در هر زمینه ای که نظام صاحب قدرت و پشتوانه ی قوی بوده، خود کفایی و اعتماد به توان مندی ها جایی برای ترس از تحریم و پذیرش مذاکره نگذاشته بلکه باعث بی اثر بودن تحریم های خارجی در آن زمینه و حتی تضعیف جبهه ی دشمن بوده است. این است که قوی بودن در هر زمینه ای باعث بی اثر شدن تحریم ها، خودکفایی و استقلال کشور و در نتیجه شکسته شدن هیمنه ی پوچ جریان استکبار خواهد شد. این راهیست که امروز تحت عنوان “مکتب حاج قاسم” به گوش اکثریت جامعه ی ما می خورد.

درس بعدی عدم اعتماد به دشمن و بصیرت است. سپهبد شهید سلیمانی در سال های مبارزه با گروه تروریستی داعش شاهد نقش مستقیم استکبار جهانی به ویژه آمریکا در ایجاد و تغذیه ی این شجره ی منحوس و در مقابل لاف های بشر دوستانه ی این جماعت برای تشکیل اعتلاف ضد داعش و مبارزه با این گروه بود. اما عمل به تجارب ۴۰ ساله، عدم اعتماد به حربه های دشمن و ایستادگی بر اهداف و آرمان های نظام اسلامی موفقیت و شکست غده ی سرطانی داعش را به همراه داشت.

آخرین و همیشگی ترین درسی که سردار دلها با خون خود به ملت ایران داد درس وحدت و یک پارچگی بود. تشییع بی نظیر و تاریخی سردار سلیمانی، خبر از بیداری بصیرت و حدت و یک پارچگی تزریق شده در قلوب انقلابی ملت ایران را دارد.

رفتن به راه اسلام، عدم اعتماد و سر ضعف خم نکردن در مقابل جبهه ی شیطان، تلاش در راه قوی شدن برای بی اثر کردن تحریم ها و هیمنه ی استکبار همان انتقام سخت است. همان صراط مستقیم اما در عین حال پر فراز و نشیبی است که از صدر اسلام حاج قاسم ها آن را پیموده و می پیمایند و مقصد آن قطعا مدینه ی فاضله ی اسلام ناب است.

انتهای پیام / رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=98749
  • دیدگاه‌ها برای چشم‌های غبار گرفته را باز کرد شهید سلیمانی با این شهادت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.