• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

دست سخاوت همدانی‌ها برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد

  • کد خبر : 181870
  • 27 فروردین 1402 - 10:16
دست سخاوت همدانی‌ها برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد

رئیس هیأت امنای ستاد دیه همدان گفت: در حال حاضر ۲۴۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان، برای آزادی و بازگشت به آغوش گرم خانواده هایشان نیازمند سخاوت و کمک خیران نیک اندیش هستند. به گزارش عصرهمدان؛ همزمان با شامگاه بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، جشن گلریزان ستاد دیه با هدف آزادی زندانیان […]

رئیس هیأت امنای ستاد دیه همدان گفت: در حال حاضر ۲۴۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان، برای آزادی و بازگشت به آغوش گرم خانواده هایشان نیازمند سخاوت و کمک خیران نیک اندیش هستند.

به گزارش عصرهمدان؛ همزمان با شامگاه بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، جشن گلریزان ستاد دیه با هدف آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، با حضور خیران و تنی چند از مسئولان در همدان برگزار شد.

چراغ جشن گلریزان، با شکستن قلک کودک ۵ ساله روشن شد

چراغ این جشن با شکستن قلک دختر پنج ساله ای به نام زینب گلمحمدی روشن شد. این کودک عنوان کرد که دوست دارم پدر و مادر هم سن و سال های خودم که زندانی هستند آزاد شوند و نزد فرزندان دلبنداشان بازگردند، بنابراین پول های درون قلکم را برای آزادی این افراد هدیه می کنم تا دلی را خوشحال کرده باشم.
همچنین فاطمه حلما زنگنه کودک هفت ساله دیگری نیز پس انداز خود به مبلغ پنج میلیون تومان را به ستاد دیه تقدیم کرد.

دستان سخاوت همدانی ها برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد

«حسن خانجانی موقر» رئیس هیأت امنای ستاد دیه و دادستان همدان در حاشیه این مراسم، گفت: سال گذشته ۳۱۱ زندانی با مجموع بدهکاری ۷۶۸ میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال در سطح استان با کمک های این ستاد آزاد شدند، زندانیانی که به دلیل عدم تمکن مالی، توان پرداخت جریمه و کسب رضایت از شکات خود را نداشتند.
وی با بیان اینکه تا این لحظه ۲۴۵ زندانی جرایم غیرعمد دیگر در زندان حضور دارند که برای آزادی نیازمند دستان سخاوتمند تک تک مردم هستند، عنوان کرد: مبلغ بدهکاری برخی از این زندانیان ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان و برخی دیگر به چند میلیارد تومان می رسد و چه بسا با جمع شدن کمک های مردمی هرچند اندک زمینه آزادیشان فراهم شود.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه همدان افزود: برخی از زندانیان جرایم غیرعمد به طور عمده ناخواسته گرفتار می شوند، از آنجا که دولت محدودیت مالی دارد، ستاد دیه که به عنوان یک مجموعه خیریه بدون منابع مالی دولتی به صورت مردمی و هیأت امنایی شکل گرفته، با هدف یاری رساندن به این افراد پای کار آمده و هر ساله به طرق مختلف از جمله برگزاری جشن گلریزان برای جمع آوری کمک های خیران پیش قدم می شود.

خانجانی موقر ادامه داد: کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ویژه در ماه رحمت خدا، صدقه جاریه ای است که علاوه بر پاداش اخروی، زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز می شود.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=181870
  • دیدگاه‌ها برای دست سخاوت همدانی‌ها برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.