• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

پیشگیری از جرایم و دعاوی، جزو تکالیف دستگاه قضایی است/ لزوم بازنگری جدی در قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی

  • کد خبر : 156773
  • 06 تیر 1401 - 9:16
پیشگیری از جرایم و دعاوی، جزو تکالیف دستگاه قضایی است/ لزوم بازنگری جدی در قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی

عباس نجفی با اشاره به اینکه تمامی دادرسی های اطفال با حضور مشاورین انجام می شود، اظهار کرد: یکی حوزه های فعالیت دسگاه قضایی، توسعه کمی و کیفی مشاوره خانواده است و تلاش میکنیم که حتی الامکان در دعاوی خانوادگی از نظر مشاوران استفاده شود. به گزارش عصرهمدان؛ عباس نجفی، معاون اجتماعی و پیشگیری از […]

عباس نجفی با اشاره به اینکه تمامی دادرسی های اطفال با حضور مشاورین انجام می شود، اظهار کرد: یکی حوزه های فعالیت دسگاه قضایی، توسعه کمی و کیفی مشاوره خانواده است و تلاش میکنیم که حتی الامکان در دعاوی خانوادگی از نظر مشاوران استفاده شود.

به گزارش عصرهمدان؛ عباس نجفی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در جمع اصحاب رسانه گفت: رسانه ها نقش فعالی در نقل آموزه های اجتماعی دارند و در اقناع و آسیب های اجتماعی نقش بسزایی خواهند داشت.

وی افزود: با تعدد جرائم، عدم استفاده از شیوه های نوین یکی از چالش های اساسی است و قوه قضائیه تکالیفی را برای پیشگیری از وقوع جرم دارد.

نجفی با بیان اینکه در هفته قوه قضائیه که مزین به شهید بهشتی است، اقدامات خوبی صورت می گیرد، اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم توانسته روند خوبی در جرایم داشته باشد و ۱۲ برنامه در طول سال در حال اجراست.

معاون اجتماعی دادگستری کل استان همدان افزود: گستردگی حوزه پیشگیری از وقوع جرم بالاست و تعامل بالایی را می طلبد، بر همین اساس تلاش داریم بتوانیم در انتقال مفاهیم و آگاهی بخشی گام های موثری برادریم.

وی ادامه داد: یکی از تکالیف دستگاه قضایی، پیشگیری از جرایم و دعاوی است که دستگاه قضا به نوع ماموریتی که دارد متولی این موضوع است و با همکاری سایر دستگاه ها بر این موضوع تاکید شده است.

نجفی افزود: پیشگیری از جرم امری فراقوه ای است و همه باید دست به دست یکدیگر بدهند تا هم پوشانی داشته باشند و مطالبه گری بهتری در این خصوص صورت گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به اقداماتی که در مجموعه اجتماعی انجام می شود، عنوان کرد: قریب به ۴۵ برنامه از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف برای زندانان و خانواده های آن ها را داشتیم. در سال گذشته نیز ۱۲ کارگاه کارگاه اصلاح با حضور ۳۲۰ نفر ایجاد شد.

وی بیان کرد: تفاهم نامه هایی با بخش خصوصی منعقد شده که افرادی فاقد شغل، بتوانند دارای شغل مناسبی بشوند.

نجفی با اشاره به عملیاتی شدن و به کارگیری مشاورین اطفال در دادگاه های اطفال تاکید کرد: پرونده ای نداریم که بدون مشاوره اطفال انجام شود. اطفال و نوجوانان بزهکار نیز توسط نهادهای حمایتی و مردمی نیز حمایت می شوند.

معاون اجتماعی دادگستری کل استان همدان اضافه کرد: در سال گذشته همه دادرسی های اطفال با حضور مشاورین انجام شده است و یکی دیگر از حوزه ها توسعه کمی و کیفی مشاوره خانواده است که در دعاوی خانوادگی از نظر مشاوران استفاده شود.

وی گفت: مرکز ملاقات مهر برای زوجینی است که متارکه کردند و برای دیدن فرزندان مجبور بودند در کلانتری حضور پیدا کنند که ای کار با آموزه های ما هم خوانی نداشت؛ لذا این مرکز در دو قسمت برای ملاقات فرزندان احداث شده است.

نجفی ادامه داد: در حوزه تولید محتوا، کارگاه های بسیاری ایجاد شده است. ما نباید در ارتباط با جرایم خشن، به افراد برچسب بزنیم؛ چرا که تهدید جدی برای اجتماع خواهند شد.

وی گفت: یکی از اقدامات در سال جدید ایجاد کارگاهای اموزشی مستعدین تحول است که برای افرادی طراحی شده که دوره محکومیت را طی کرده اند و ما به جد در به کارگیری این افراد تلاش داریم.

نجفی در پایان گفت: تغییر کاربری اراضی یکی از مشکلات است و اولین نکته این است که قانون حفظ کاربری ما پاسخگوی نیازهای مردم ما نیست و اگر نتوانیم قالب و چهارچوب مشخص دهیم دچار مشکلات می شویم؛ لذا باید بازنگری جدی در این قانون ایجاد شود و ساز و کار مناسب دیده شود.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=156773
  • دیدگاه‌ها برای پیشگیری از جرایم و دعاوی، جزو تکالیف دستگاه قضایی است/ لزوم بازنگری جدی در قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.