• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

پیام استاندارد همدان به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست

  • کد خبر : 5358
  • 20 خرداد 1398 - 10:56
پیام استاندارد  همدان به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست

استاندارد همدان به مناسبت فرارسیدن هفته محیط زیست پیامی را انتشار داده است.   به گزارش عصر همدان، متن پیام استاندارد همدان به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست به شرح ذیل می باشد: بسم الله الرحمن الرحیم در دنیای امروز مبحث توسعه پایدار بدون توجه به حفاظت محیط زیست و پاسداری از آب و […]

استاندارد همدان به مناسبت فرارسیدن هفته محیط زیست پیامی را انتشار داده است.

 

به گزارش عصر همدان، متن پیام استاندارد همدان به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست به شرح ذیل می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
در دنیای امروز مبحث توسعه پایدار بدون توجه به حفاظت محیط زیست و پاسداری از آب و خاک و هوای سالم، مبحثی نادرست و پر خطا خواهد بود، به همین دلیل تمامی کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته اولویت را در توسعه پایدار بر حفاظت و حراست از محیط زیست در بخش های مختلف به خصوص در حوزه‌های آب ، هوا و خاک سالم قرار داده اند و نظام جمهوری اسلامی نیز با این نگاه در اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای همگانی دانسته است.
با این حال آنچه در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد اولویت بخشی واقعی به مبحث محیط زیست در توسعه و تلاش برای احیای آسیب های وارده بر محیط زیست کشور در اثر بی‌توجهی تاریخی در سال‌های گذشته بود.
افتخار دولت دکتر روحانی، ایجاد حساسیت نسبت به توجه همگانی به محیط زیست و تلاش برای احیای دریاچه و تالابهای خشک شده و بهره مندی به حق مردم کشور از آب، خاک و هوای سالم است که این تلاش ها همچنان ادامه دارد.
استان تاریخی همدان با دارا بودن طبیعتی بسیار زیبا، آب و هوایی منحصر به فرد و متنوع شاهد زندگی مردمانی در این خطه است که با طبیعت و محیط زیست انس دیرینه داشته و از فرهنگ حفاظت و پاسداری از محیط زیست برخوردار هستند.
با این اوصاف یادآوری انتظار تلاش مسئولان در توسعه پایدار با اولویت حفاظت از محیط زیست و تداوم زندگی در استان با آب و خاک و هوای سالم و رعایت تنوع زیستی و حقوق حیوانات در مناطق حفاظت شده را ضرورت می دانم.
با تبریک هفته محیط زیست به همه‌ مسئولان، دلسوزان، تلاش‌گران و حامیان محیط زیست استان که امسال با شعار “کاهش آلاینده ها و پسماند، آسمان آبی، زمین سبز”، برگزار می شود امیدوارم در سالی که رهبر معظم انقلاب رونق تولید نامگذاری کرده اند، همگان در راستای تلاش برای توسعه پایدار در جهت عمل به شعار این هفته در همه روزها تلاش کنند.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
سید سعید شاهرخی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=5358
  • دیدگاه‌ها برای پیام استاندارد همدان به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.