• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

پرداخت‌های کم‌نظیر و بی‌سابقه در بیمه سلامت/ بیمه سلامت همدان جزو پیشتازان نسخه الکترونیکی در مراکز روستایی

  • کد خبر : 177337
  • 19 بهمن 1401 - 9:13
پرداخت‌های کم‌نظیر و بی‌سابقه در بیمه سلامت/ بیمه سلامت همدان جزو پیشتازان نسخه الکترونیکی در مراکز روستایی

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از رشد پرداخت های صعودی به مراکز درمانی، داروخانه‌ها و همچنین بیماران تحت پوشش خبر داد. فریبرز نیاستی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان، در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: اقدامات شاخصی در تعهدات بیمه‌اای انجام شد و حمایت مالی برای بیمه شدگان انجام شد. وی افزود: امروز هنوز جای […]

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از رشد پرداخت های صعودی به مراکز درمانی، داروخانه‌ها و همچنین بیماران تحت پوشش خبر داد.

فریبرز نیاستی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان، در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: اقدامات شاخصی در تعهدات بیمه‌اای انجام شد و حمایت مالی برای بیمه شدگان انجام شد.

وی افزود: امروز هنوز جای کار بسیار است و فرایند عمومی کار مثبت صورت گرفته است، در سال ۱۴۰۱ توسعه نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری را در سطح استان، و تعدادی کثیری تحت بیمه قرار گرفتند و امروز بیش از ۱۴۰ پزشک طرف قرارداد پزشک خانواده شهری هستند، در همین راستا تمام خانوار ویزیت می‌شوند و از بابت بیماری های فشار خون و دیابت و غیره تحت پوشش قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تاکید کرد: نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم که ۶۰ درصد در آمار پزشکان طرف قرار داد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: بیماران خاص و صعب العلاج تالاسمی پیوند دیالیز هموفیلی تحت پوشش صد در صد قرار گرفتند، مجموعا ۱۰۷ بیماری در لیست قرار گرفت. بدخیمی‌ها و سرطانی‌ها نیز همه تحت پوشش قرار گرفتند.

نیاستی گفت: در سال ۱۴۰۱ خوشبختانه بعد از اینکه قانون مصوب شد از اول مهرماه موکل شدیم هزینه های درمانی ۱۰۷ بیماری را تا سقف ۵۰ میلیون تومان و ۹۵ درصد را پوشش دهیم.

وی گفت: تا امروز ۱۷ میلیارد ریال به بیماران صعب العلاج پرداخت شده است که حدود ۱۴۰ پرونده را شامل می شود، تا سال ۱۴۰۲ تعداد بیماری ها که تحت پوشش قرار می گیرند، افزایش یافته و هزینه‌های تقبل شده نیز افزایش پیدا می‌کند.

نیاستی اضافه کرد: ۶۰۰ زوج که در حوزه نازایی و ناباروری بودند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، ۱/۳میلیارد تومان در این مسیر هزینه شده که در سال گذشته ۳۸ میلیون تومان بود اما در امسال رشد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: سقف باروری تا ۵۰ سال افزایش پیدا کرد و تعداد دفعات برداشته شد و محدودیتی برای مراجعات وجود ندارد.

نیاستی ادامه داد: محلات کم برخوردار در همدان با جلسات حضوری پوشش بیمه ای صد در صد شد و جمعیت بطور کامل تحت پوشش قرار گرفت، برخی مراکز با بیمه سلامت قرار داد بستند یکی بیمارستان بوعلی و دیگری کلینیک افق بود.

وی گفت: تعداد موسسات طرف قرارداد ۸۸۴ موسسه است که نسبت به سال گذشته رشد ده درصدی داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تاکید کرد: مراکز پیشخوان طرف قرار داد ۲۶ مرکز بود که به ۳۰ مرکز رسید، یکی از اقدامات از ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ در راستای سند بالادستی در استان همدان طرح دارو یار را اجرا کردیم که طرحی بسیار بزرگ است.

وی با بیان اینکه با کمترین میزان چالش و نارضایتی اتفاق افتاد گفت: در این طرح ارز دولتی که به مراکز دولتی داده می شود به مرکز توزیع برسد و تولید دارو با نرخ واقعی اتفاق می افتد و از طرفی جلوی قاچاق کالا را می گیرد.

وی افزود: با توجه به زیر ساخت نسخه التکرونیکی هر بیماری که مراجعه می کند یک بیمار واقعی است و بیمار عملا هزینه اضافه‌ای برای دارو نمی‌دهد.

نیاستی در پایان گفت:  یکی از مهم‌ترین اقدامات، پرداخت به موقع و سریع داروها بود که تقریبا هر ماه تا ۵ ام هر ماه انجام می‌شود و ۳۵۴ داروخانه تا بحال تسویه انجام شده است.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=177337
  • دیدگاه‌ها برای پرداخت‌های کم‌نظیر و بی‌سابقه در بیمه سلامت/ بیمه سلامت همدان جزو پیشتازان نسخه الکترونیکی در مراکز روستایی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.