• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

پذیرایی از ۱۰ هزار عزادار تویسرکانی توسط عشایر

  • کد خبر : 19543
  • 19 شهریور 1398 - 19:19
پذیرایی از ۱۰ هزار عزادار تویسرکانی توسط عشایر

همزمان با ایام محرم، عشایر تویسرکانی برای ۱۰ هزار عزادار حسینی غذای نذری تهیه و از آنان پذیرایی کردند. به گزارش عصر همدان؛ در محرم و صفر هر کسی به هر نحوی عشق و ارادات خود را به سیدالشهداء(ع) و یاران ایشان نشان می دهد. نذری دادن سنت حسنه ای است که در این ایام […]

همزمان با ایام محرم، عشایر تویسرکانی برای ۱۰ هزار عزادار حسینی غذای نذری تهیه و از آنان پذیرایی کردند.

به گزارش عصر همدان؛ در محرم و صفر هر کسی به هر نحوی عشق و ارادات خود را به سیدالشهداء(ع) و یاران ایشان نشان می دهد.

نذری دادن سنت حسنه ای است که در این ایام رنگ و بویی معنوی بیشتری به خود گرفته است، چرا که همین دور هم جمع شدن ها برای تهیه غذای نذری و پذیرایی از عزاداران حسینی زمینه ساز ایجاد وحدت و یکدلی است، که تنها درسایه محبت سالار شهیدان به دست می آید.

حال این روزها عشایر تویسرکانی ۶۰ رأس گوسفند و یک رأس گاو برای تهیه غذای نذری در راستای خدمت و پذیرایی از عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) قربانی کردند.

آنان با یکپارچگی خود دیگ ها را بر روی اجاق های گذاشتند و با گوشت های قربانی و نخودها غذای گرم پخت کرده و با آن در شهرک عین آباد از ۱۰ هزار عزادار حسینی پذیرایی کردند و این گونه عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دادند.

نان سنگگ هم تدارک دیدند و بر روی سفره های پهن شده گذاشتند، هر کسی گوشه ای از کار را گرفته بود و چه زیبا همه خود را خادم الحسین(ع) می نامیدند.میل بفرمایید آبگوشت نذری است متبرک به نام سیدالشهداء(ع)

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=19543
  • دیدگاه‌ها برای پذیرایی از ۱۰ هزار عزادار تویسرکانی توسط عشایر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.