• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

پدرم از بنی صدر در سفر به همدان استقبال نکرد/تشییع آیت الله فاضلیان با خودروی حامل پیکر شهید سلیمانی در جوار امام رئوف

  • کد خبر : 92352
  • 25 آبان 1399 - 8:45
پدرم از بنی صدر در سفر به همدان استقبال نکرد/تشییع آیت الله فاضلیان با خودروی حامل پیکر شهید سلیمانی در جوار امام رئوف

مرحوم حاج سید رضا فاضلیان آثار وجودی بسیاری داشتند که خیلی از آنها آثار حیاتی است تا مماتی و از معدود عالمانی بودند که علاوه بر راه سلوک و عرفان در  فعالیت های سیاسی و جذب جوانان انقلابی مبادرت می کردند. به گزارش عصر همدان، اخیرا جلسه ای با حضور علی بقایی، فرمانده سپاه ناحیه […]

مرحوم حاج سید رضا فاضلیان آثار وجودی بسیاری داشتند که خیلی از آنها آثار حیاتی است تا مماتی و از معدود عالمانی بودند که علاوه بر راه سلوک و عرفان در  فعالیت های سیاسی و جذب جوانان انقلابی مبادرت می کردند.

به گزارش عصر همدان، اخیرا جلسه ای با حضور علی بقایی، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان همدان و حسین ربیعی، مسئول فضای مجازی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان و جمعی از فعالین فرهنگی و رسانه ای به رسم یادبود آیت الله فاضلیان در معیت فرزندشان، جناب حجت الاسلام سید حسن فاضلیان به جهت تسلیت  تشکیل شد.

در این جلسه با نقل خاطرات و برکات وجودی از ایشان یاد و نام این عالم ربانی زنده نگاه داشته شد.

همچنین این جلسه ی یادبود، با اهدای تابلوی نقاشی آیت الله فاضلیان، که توسط هنرمندان معاونت فضای مجازی سپاه انصار الحسین(ع) طراحی شده است، به فرزند ایشان و با رسم تسلیت و ابراز امیدواری از ادامه داشتن مسیر بندگی این عالم جلیل القدر در نسل های آینده ی انقلاب اسلامی همراه بود.

 

 

اعمال صالح نتیجه ی لقمه ی حلال و گناهان و معاصی خلاصه ی لقمه ی حرام

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلیان با بیان اینکه مرحوم حاج سید رضا فاضلیان در باب لقمه ی حلال بسیار حساس و دقیق بودند این طور نقل کردند: روزی در منزل آقای حیدری کاشانی پدرم بعد از غذا درس اخلاق دادند و با تلاوت آیه ۵۱ از سوره ی مومنون “کولوا من الطیبات و عملوا صالحا” گفتند: اعمال صالح نتیجه ی لقمه ی حلال است و گناهان و معاصی خلاصه ی لقمه ی حرام است.

وی با اشاره به اینکه این عالم فقید آثار وجودی بسیاری داشتند که خیلی از آنها آثار حیاتی است تا مماتی تصریح کرد: هرگز ایشان را به عنوان تنها یک پدر نمی دیدم بلکه برای من به عنوان استاد، پناهگاه و مرجع بودند.

سید حسن فاضلیان با بیان اینکه مرحوم پدرشان از معدود عالمانی بودند که علاوه بر راه سلوک و عرفان در فعالیت های سیاسی و جذب جوانان انقلابی مبادرت داشتند ادامه داد: پدرم چه در زمان انقلاب و چه در ۸ سال دفاع مقدس با جدیت مشغول مبارزه بودند. در آن زمان دو مسجد در شهر همدان قطب های هدایت سیاسی مبارزاتی بود اول مسجد آقای عالمی و بعد مسجد ملا جلیل که پدرم پیش نماز آنجا بود.

حق مطلب در خصوص آیت الله فاضلیان در پیام تسلیت مقام معظم رهبری بیان شد

وی با بیان اینکه مرحوم فاضلیان علاوه بر اینکه یک عارف، استاد، مجاهد و رزمنده بودند، پدری بسیار مهربان بودند ادامه داد: از پیام زیبا و کامل مقام معظم رهبری برای رحلت ایشان ممنونم در این پیام به شیوایی حق مطلب در خصوص پدرم بیان شده است.

حجت الاسلام فاضلیان با اشاره به دوره ای که آیت الله فاضلیان امامت جمعه ی شهر همدان را بر عهده داشتند گفت: پدرم به وسیله ی آیت الله مدنی به امامت جمعه سیدند در آن زمان گروه های منافق و لیبرال فعالیت می کردند و عناصر نفوذی مثل بنی صدر در حال فعالیت بودند.

پدرم با اصرار گفتند از این رئیس جمهور استقبال نخواهد کرد

وی با نقل خاطره ای از این عالم ربانی ادامه داد: با انتصاب بنی صدر به مقام ریاست جمهوری او به پایگاه هوایی همدان آمد پدرم هم به عنوان امام جمعه شهر با همراهی من در آن مراسم حضور داشتند. بعد از آماده شدن تریبون ها و بقیه لوازم برای خوش آمد گویی، پدرم با اصرار گفتند از این رئیس جمهور استقبال نخواهد کرد و ما مجبور شدیم از یکی از علما به نام آقا سید فاضل حسنی برای استقبال از رئیس جمهور کمک بخواهیم.

وی ادامه داد: مسئله ی سر باز زدن از خوش آمد گویی رئیس جمهور زیاد پنهان نماند و بنا بر همین دلیل دیداری بین پدرم و  بنی صدر انجام شد در این دیدار ایشان ضمن ابراز ناراحتی از بی انگیزگی دولت در خدمت به بنی صدر گفتند باید به جای حرف از نا امیدی و یاس به قدرت و مشیت خداوند مبنی بر پیروزی اسلام، ایمان و عقیده ی راسخ داشته باشیم.

تشییع آیت الله فاضلیان با خودروی حامل پیکر شهید سلیمانی در جوار امام رئوف

حجت الاسلام فاضلیان با بیان اینکه وجود مرحوم فاضلیان پر از پند و برکت بود گفت: هر کسی که چند ساعتی را با ایشان به مصاحبت می نشست به اندازه ی چند کتاب خاطره به ذهن می سپرد. در پایان عمر هم آنچه از خداوند و کرامت امام رضا (ع) می خواستند به ایشان عطا شد  و شرایط به گونه ای شکل گرفت که مرحوم فاضلیان با خودرویی مخصوص حمل شهدا که زمانی حامل سهبد شهید سلیمانی بود در جوار امام رئوف آرام گرفت.

پدرم فرمودند: امروز مقام ولایت بیشتر از امام خمینی(ره) نیاز به حمایت و تقویت دارند

وی با بیان اینکه مرحوم فاضلیان اعتقاد و تعصب زیادی روی ولایت فقیه داشتنداظهار کرد: آخرین بار در تابستان ۹۵ به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتیم بعد از دیدار صمیمانه ای که با مقام رهبری داشتیم پدرم فرمودند امروز مقام ولایت بیشتر از امام خمینی(ره)  نیاز به حمایت و تقویت دارند.

موسسه ی فرهنگی پژوهشی حضرت آیت الله فاضلیان(ره) افتتاح شد

فرزند مرحوم فاضلیان در پایان با تشکر از ملت شریف و قدردان جای جای ایران به ویژه استان همدان از لزوم جلو گیری از تجمعات به دلیل حفظ امنیت جانی مردم گفت و افزود: موسسه ی فرهنگی پژهشی حضرت آیت الله فاضلیان(ره) چند روز قبل در دفتر امام جمعه تشکیل شده است این موسسه که در محل منزل خود سید رضا فاضلیان برپا می شود با هدف زنده نگاه داشتن یاد و نام این عالم ربانی، حفظ و نشر آثار ایشان و البته برپایی اقدامات خیریه و اشتغال زایی برای جوانان فعالیت خواهد کرد.

                                                 

انتهای پیام/ رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=92352
  • دیدگاه‌ها برای پدرم از بنی صدر در سفر به همدان استقبال نکرد/تشییع آیت الله فاضلیان با خودروی حامل پیکر شهید سلیمانی در جوار امام رئوف بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.