• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

«پایگاه های مقاومت» محور اجرای طرح «کمک مومنانه»/ هدف «عدالت» در توزیع کمک های معیشتی است

  • کد خبر : 59555
  • 24 فروردین 1399 - 8:27
«پایگاه های مقاومت» محور اجرای طرح «کمک مومنانه»/ هدف «عدالت» در توزیع کمک های معیشتی است

علی قره باغی با بیان اینکه در اجرای طرح مومنانه به دنبال آن هستیم تا سازمان های مردم نهاد در کنار نیروهای جهادی و پایگاهای بسیج فعالیت کنند، گفت: اگر هماهنگی بین همه سازمان ها و نیروهای بسیج ایجاد شود عدالت در کمک رسانی و توزیع خواهیم داشت و در این طرح «پایگاه های مقاومت» […]

علی قره باغی با بیان اینکه در اجرای طرح مومنانه به دنبال آن هستیم تا سازمان های مردم نهاد در کنار نیروهای جهادی و پایگاهای بسیج فعالیت کنند، گفت: اگر هماهنگی بین همه سازمان ها و نیروهای بسیج ایجاد شود عدالت در کمک رسانی و توزیع خواهیم داشت و در این طرح «پایگاه های مقاومت» محور اجرای «کمک مومنانه» هستند.

علی قره باغی، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه طرح کمک مومنانه از روزهای اول شیوع ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی تقریبا آغاز شده بود، گفت: رده های بسیج و گروه های جهادی در کنار ضدعفونی کردن، وظیفه دارند به گروه ها و اقشاری که مشاغلشان از کرونا آسیب دیده کمک معیشتی کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نیروهای جهادی بیش از ۱۳ یا ۱۴ هزار پک کمک معیشتی توزیع کردند، افزود: برای توزیع این پک ها مبلغی بالغ بر یک ونیم میلیارد تومان کمک از منابع خیرین جمع آوری شده است.

بعد از بیانات رهبر انقلاب به دنبال منسجم تر کردن کمک ها هستیم

قره باغی با تاکید براینکه پس از صحبت های رهبرمعظم انقلاب مبنی برکمک مومنانه سازمان بسیج مستضعفین به دنبال توسعه دادن به این اقدام است، خاطر نشان کرد: امروز به دنبال آن هستیم تا ساماندهی شده تر به کمک مومنانه بپردازیم و مهمترین محور فعالیتمان کمک به اقشاری که آسیب دیدند است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: پس از ابلاغیه به سازمان بسیج استان، دبیرخانه بسیج سازندگی، بسیج ادارات، بسیج اطلاعات و… که عضو قرارگاه اند جلسه را در اولین فرصت برگزار و ریاست سازمان بسیج مستضعفین طرح را تشریح کرد و همفکری ها در خصوص نحوه عملکرد صورت گرفت.

قره باغی با بیان اینکه پیشنهادات خوبی در جلسه مطرح شد، گفت: با توجه به اینکه امسال سازمان بسیج تاکید بر پایگاه محوری دارد تصمیم گرفتیم تا محوریت کار برعهده پایگاه های مقاومت باشد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا پایگاه ها موظفند حوزه سرزمین خود را رصد کنند، افزود: هر پایگاه، تعداد خانواده ها و افراد نیازمند را شناسایی و بسته های کمک معیشتی را بین افرادی که شناسایی شدند توزیع می کنند.

در حال حاضر اولویت ما معیشت خانواده ها است

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تاکید براینکه کمک به مشاغل آسیب دیده در مرحله های بعدی و پساکرونا است، اظهار کرد: در حال حاضر اولویت ما معیشت خانواده ها است و پایگاه ها در این راستا، اقدام به شناسایی منابع خیریه در محدوده حوزه های خود و ترغیب و تشویق افرادی که توانایی کمک به خانواده های مستضعف هر محله دارند می کنند.

قره باغی افزود: در کنار این اقدامات هماهنگی ها با سایر اقشار و دستگاه های اجرایی مثل کمیته امداد، بنیاد کرامت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سایر دستگاه هایی که کمک می کنند، انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح مومنانه به دنبال آن هستیم تا سازمان های مردم نهاد در کنار نیروهای جهادی و پایگاهای بسیج فعالیت کنند، خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده وقتی هرکس به طور مستقل اقدام به فعالیت می کنند هماهنگی ها از بین می رود و در این طرح ممکن است برخی خانواده ها از چند جا کمک دریافت و به برخی ها هیچ کمکی نرسد و وارد مقوله حمایتی نشوند.

قره باغی در پایان با تاکید براینکه هدف سازمان بسیج عدالت در توزیع کمک معیشتی است، ادامه داد: اگر هماهنگی بین همه سازمان ها و نیروهای بسیج ایجاد شود عدالت در کمک رسانی و توزیع خواهیم داشت البته اگر سازمان های مردم نهاد نخواهند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=59555
  • دیدگاه‌ها برای «پایگاه های مقاومت» محور اجرای طرح «کمک مومنانه»/ هدف «عدالت» در توزیع کمک های معیشتی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.